Előszó | 5 |
Egyetemi anyanyelvi napok | 7 |
Földi Éva: Az 52. szép magyar beszéd versenye a budapesti tudományegyetemen | 9 |
Kiss Jenő: Köznyelv és regionális nyelvváltozatok | 11 |
Pusztai Ferenc: A nyelv változását (fejlődését és zavarait) meghatározó tényezők századunkban | 17 |
Tolcsvai Nagy Gábor: Köznyelv - sztenderd | 25 |
Juhász Dezső: Néhány gondolat az Egyetemi Anyanyelvi Napok szép magyar beszéd, helyes kiejtés versenyéről | 31 |
Móricz Zsigmond: Barbárok. Részlet. (A kiejtési verseny kötelező szövege) | 35 |
Antalné Szabó Ágnes: Az Egyetemi Anyanyelvi Napok helyesírási versenyének értékelése | 37 |
A helyesírási verseny feladatai | 38 |
Grétsy László: Néhány szó a nyelvhelyességi versenyről | 41 |
A nyelvhelyességi vetélkedő írásbeli tesztje | 42 |
Havas Judit: A versmondó versenyről | 45 |
József Attila: Tél. (A versmondó verseny kötelező műve) | 46 |
Képek az Egyetemi Anyanyelvi Napokról. Fotó: Vahl Ottó | 47 |
A felsőoktatási intézmények 20. Kazinczy-versenye | 53 |
Szabó Géza: A Kazinczy-verseny 1993. évi országos döntőjéről | 55 |
Nagy László: Irgalmatlanok ne legyünk... (Az országos döntő kötelező szövege) | 58 |
Lator László: Ünnepi köszöntő | 59 |
Sajtóvisszhang | 61 |
A hangtani ismeretek szerepe a pedagógusképzésben. (A szimpóziumon elhangzott előadás és referátumok) | 63 |
Deme László: Standard, regionalitás, provincialitás | 65 |
Molnár Ildikó: A hangtani ismeretek helye, szerepe a pedagógusképzésben a tanárképző főiskolán | 75 |
Kernya Róza: A hangtani ismeretek helye, szerepe a pedagógusképzésben. Kiejtés - fonémahallás - helyesírás | 78 |
Gallai Lászlóné: A hangtani ismeretek helye és szerepe a tanítóképzésben | 80 |
Batki Jenőné: Gondolatok a helyesen intonált beszédről a tanárképző főiskolai beszédművelő gyakorlatok tapasztalatai alapján | 84 |
Földi Éva: A fonetika és a fonológia oktatása néhány külföldi egyetemen | 87 |
A szövegformálás elmélete és gyakorlata | |
(Az 1992. október 12-i szakmai tanácskozás előadásai) | 91 |
Szathmári István: Szövegszemantikai sajátságok | |
Ady Endrének a hazaszeretet reformja c. írásában | 93 |
Keszler Borbála: A közléstartalom és grammatikai szerkezet mondatszintű vizsgálata | 98 |
Balázs Géza: Komplex szövegtani elemzés Ady szövege alapján | 103 |
Bolla Kálmán: A szöveg fonetikai megformálásáról | 109 |
Földi Éva: Inadekvát szövegmondás | 115 |
V. Raisz Rózsa: Egy "szabadon választott" versenyszövegről és megszólaltatásának kérdéseiről | 118 |
Molnár Ildikó: Ady gondolatai a pedagógusjelöltek tolmácsolásában | 122 |
Kazinczy-verseny 1990 | 129 |
R. Molnár Emma: A Kazinczy-verseny 1990. évi országos döntőjéről | 131 |
Illyés Gyula: Ady örökségéről. Részlet. (A verseny kötelező szövege) | 134 |
Kányádi Sándor: Ünnepi köszöntő | 135 |
Képek a versenyről | 139 |
Tanulmányok, előadások | 141 |
Petőfi S. János: A koreferencia elemzéséhez. (Illyés Gyula: Ady örökségéről. Részlet) | 143 |
Békési Imre: A szembeállító ellentét jelentésszerkezetéről | 150 |
V. Raisz Rózsa: A szabadon választott szövegek 1990-ben | 155 |
R. Molnár Emma: Felkészítés a kötelező szövegre | 161 |
Karikóné Vidra Klára: Az elhangzó szöveg hangsúlyviszonyairól | 165 |
Petőfi S. János beszéde a díjkiosztás előtt | 168 |
A fonetika műhelyéből | 173 |
Bolla Kálmán - Forgó Zoltán: A szövegmondás szupraszegmentális fonetikai elemzése | 175 |
Kazinczy-díjak 1993 | 187 |