kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 326 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Megjelent 508 példányban. 34 fekete-fehér ábrával illusztrált. Tankönyvi szám: J11-1056. |
A pszichológia alkalmazása a közművelődésben | 7 |
Az ifjak és felnőttek életkori sajátosságai ismeretének, és permanens müvelődésük elősegitésének szüksége | 3 |
A pszichológia alkalmazása a közművelődésben | 8 |
A felnőttek müvelődéslélektanának tárgya és jellege | 12 |
A felnőttek fejlődés- és müvelődéslélektani vizsgálatában alkalmazható módszerek | 16 |
A megfigyelés módszere | 20 |
Az elbeszélgetés módszerei: beszélgetés /interju/, kikérdezés /exploráció/ | 23 |
Kérdőives módszer | 25 |
Teszt-módszer | 26 |
Kisérletek módszere | 27 |
Szociometriai módszer | 27 |
Az ifju és felnőtt személyiség életkori sajátosságai | 31 |
Az ifjukori életkori sajátosságai | 31 |
A felnőttkor fejlődéslélektani alszakaszai | 46 |
A felnőttség kritériumairól | 51 |
A korai felnőttkor életkori jellemzői | 53 |
Az érett felnőttkor /a középkoru felnőtt/ életkori sajátosságai | 61 |
Az "életforduló" és a "változás-kora" főbb jellemzői | 68 |
Az öregkor életkori sajátosságai | 71 |
Az aggkor sajátosságai | 78 |
A felnőttek nevelhetősége, müvelődésre képességük és motiváltságuk | 81 |
A felnőttek nevelhetősége, tanulásra, továbbképzésre, müvelődésre képességük | 81 |
Müvelődésre, kulturált szórakozásra késztető motivumok a felnőttkorban | 84 |
A szabadidő hasznos és kellemes felhasználása szükségességéből eredő igény mint motivum | 94 |
Az érdek és érdeklődés mint motivációs bázis | 97 |
Kulturális szükségletek és kulturális javak iránti érdeklődés mint közvetlen müvelődési motivum | 99 |
A müvelődés és kulturális javak iránti érdeklődés felkeltése, a müvelődésre késztetés törvényszerüsége | 104 |
A müvelődő csoportok és rétegek érdeklődési köreinek, strukturájának feltárása | 105 |
A müvelődésre késztetés, az érdeklődés neveléslélektani törvényszerüségei | 110 |
A népmüvelési propaganda és reklám | |
A népmüvelési propaganda és meggyőzés, a kulturális agitáció célja, módja, pszichológiai törvényszerüségei | 115 |
A népmüvelési reklám | |
Müvelődéslélektani alapismeretek | 125 |
A müvelődés lelkifolyamatai, objektiv és szubjektiv tényezői | 125 |
A müvelődéslélektan funkcionális területei | 127 |
A közmüvelődésben folyó személyiségformáló nevelőhatások sajátosságai és törvényszerüségei | 129 |
A nevelőhatás mibenléte, és a nevelési hatásrendszer strukturája | 129 |
A népmüvelés által formálódó szocialista embereszmény mint müvelődési cél | 132 |
A népmüvelésben alkalmazott nevelői ráhatások elemzése és jellemzése | 134 |
A népmüvelésben kifejtett nevelőhatások törvényszerüségei | 138 |
A kulturált szórakozás és müvelődés esztétikai értékek befogadása és létrehozása utján | 144 |
A természetben és a müalkotásban felismerhető szép befogadásának értékgyarapitó hatása | 146 |
A müvelendőre gyakorolt esztétikai hatás elemzése | 149 |
A müalkotás hatásának három mozzanata | 151 |
Az olvasás és olvasóvá válás lélektani alapjai | 154 |
Az olvasás szerepe a személyiség formálásában | 155 |
Az olvasmányok iránti érdeklődés és olvasásigény a különböző életkorokban | 158 |
Az olvasóvá válás folyamatának müvelődéslélektani támogatása | 161 |
Az olvasmányok hatásának felmérése, mint a müvelődés hatékonyságáról tájékozódás | 167 |
A szépirodalmi olvasmányok sajátos esztétikai nevelő és általánosan művelő hatása | 173 |
A szerzők tekintélyének és a vonatkoztatási csoport tagjai véleményének befolyása az olvasmányok választásában és megitélésében | 182 |
Az alkotó tendenciák kielégitése a közmüvelődésben, a kreativ képességek fejlődés és fejlesztése | 185 |
Az egyéni izlés, a szocialista közizlés, és a fejlesztés tényezői | 191 |
A szabadidő funkciója, és a népmüvelő szerepe a szabadidő helyes felhasználása befolyásolásában | 196 |
A szabadidő fogalmának meghatározása | 196 |
A szabadidő funkciója | 197 |
A szabadidő helyes felhasználásának kritériumai | 197 |
A szabadidő helyes felhasználásának feltételei | 199 |
A szabadidő felhasználásának népmüvelői befolyásolása | 201 |
A felnőttek tanuláslélektana | 203 |
A felnőttek tanulási képessége | 203 |
A felnőttek élettapasztalataira támaszkodás előnye | 204 |
A felnőtt élettapasztalatának jellege | 205 |
Az élettapasztalatok szerepe az emberek életében, a mindennapi alkalmazkodásban | 207 |
Az élettapasztalatok felhasználása a felnőttoktatásban és a közművelődésben | 207 |
A tanulás újrakezdésének nehézségei a felnőttkorban | 209 |
A tanulás törvényei és fő irányelvei a felnőtteknél | 212 |
A felnőttek tanulásának törvényei | 212 |
A felnőttek oktatása folyamán hasznositható pszichológiai törvényszerüségek és irányelvek | 213 |
A tanulás, müvelődés hatásának számbavétele, és ennek népmüvelői hasznositása | 218 |
Szociálpszichológiai alapismeretek a közmüvelődés szolgálatában | 221 |
A szociálpszichológia tárgya | 221 |
A szociálpszichológia főbb kutatási területei | 226 |
A csoport fogalma | 228 |
A szükebb és tágabb értelemben vett csoport | 229 |
A hivatalos és nem hivatalos csoport | 230 |
Csoport-tipusok | 232 |
A közművelődésbe bevont csoportok | 233 |
A müvelődési csoport tagjainak homogenitása vagy heterogenitása | 234 |
A müvelődési körök /csoportok/ különböző fajtái | 235 |
Az egyén és a csoport kapcsolata és dialektikus viszonya | 235 |
A személyiség mint a társadalmi viszonyok és hatásrendszer terméke /a csoporthatások tárgya/ | 236 |
A személyiség mint a társadalmi viszonyok /a csoport magatartás/ formáló szubjektuma /alanya/ | 240 |
Változások a csoporthelyzetben és az én-képben az életkor folyamán | 241 |
A szocializáció mint a társadalmi viszonyrendszerbe belenövés | 243 |
A szociális viselkedés alapjai és hajtóerői | 246 |
A csoport segitsége az önismeretszerzésben, és az emberi kapcsolatok és érintkezések /kommunikáció/ begyakorlásában | 249 |
Társadalmi kommunikáció | 252 |
A kommunikációról általában | 252 |
A tömegkommunikáció | 254 |
Az interakciók, és a közlési struktura | 260 |
A csoport funkciói | 263 |
A célok, az elvárások determinációja | 263 |
Az erőpotenciál, a teljesitmény fokozódása a csoportban | 264 |
A beállitottság /attitüd/ mint szociálpszichológiai teljesitmény-tényező | 265 |
A csoportdinamika | 268 |
A társvonzalom, és a csoportkohézió | 270 |
Társvonzalom, társválasztás, csoporton belüli szociális viszonyok | 270 |
Csoportkohézió, csoportösszetartás, szolidaritás | 276 |
A csoportstruktura | 277 |
Csoportfejlődés: a laza csoportszerkezettől az erős kohézióju, dinamikus közösségig | 280 |
Vezetéslélektani alapismeretek | 285 |
Vezetés a népmüvelési csoportokban | 285 |
Hivatalos és nem hivatalos vezetők | 285 |
Vezetővé válás spontán halmazatu csoportokban | 286 |
Vezetési feladatok | 287 |
Vezetési stilusok | 289 |
Vezetői tulajdonságok | 293 |
Az emberekkel bánni-tudás, és a kreativ vezetés | 299 |
A népmüvelő személyisége | 301 |
Szakirodalmi jegyzék | 307 |
Kutatás-módszerek | 307 |
Müvelődéslélektani szakirodalom | 308 |
Szociálpszichológiai: csoport- és vezetéslélektani szakirodalom | 319 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.