A pszichológia alkalmazása a közművelődésben | 3 |
A pszichológia szerepe a népművelési és könyvtárosi munkában | 3 |
A népművelési problémák és feladatok megoldását segítő pszichológiai kutatási módszerek | 7 |
A megfigyelés módszere | 9 |
Explorációs módszerek: beszélgetés (interju) és a kérdőíves (ankét) módszer | 13 |
Szociometriai módszer | 19 |
A népművelési és a könyvtárosi munkában hasznosítható nevelés-lélektani ismeretek | 33 |
A tudat- és személyiség formálásának szükségessége és lehetőségei az ember egész élete folyamán | 33 |
Az egyéni és társadalmi tudat alakításának szüksége | 33 |
A társadalmi tudat hatása az egyéni tudat alakulására | 36 |
A személyiség megismerésének és tulajdonságai fejlesztésének lehetősége | 39 |
A személyiség megismerésének lehetősége | 39 |
A személyiségtulajdonságok fejlesztésének lehetősége a felnőttkorban | 42 |
A tudat- és személyiségformáló nevelőhatás pszichológiai törvényszerűségei | 44 |
A népművelés által formálandó szocialista embereszmény | 45 |
A népművelésben alkalmazott nevelői hatások elemzése | 46 |
A népművelésben kifejtett nevelőhatások pszichológiai törvényszerűségei | 48 |
A fiatalokat és felnőtteket művelődésre és kulturált szabad idő tevékenységre késztető motívumok | 54 |
A művelődésre, kulturált szabad idő tevékenységekre késztető motívumok | 55 |
Az érdeklődés mint művelődésre, kulturált szórakozásra késztető motívum | 60 |
A művelődés és kulturális javak iránti érdeklődés felkeltése és propagandája | 65 |
Az emberek érdeklődési struktúrája feltárásának szüksége és módja | 66 |
A művelődésre késztetés, érdeklődéskeltés neveléslélektani törvényszerűségei | 70 |
A népművelési propaganda és reklám | 73 |
A meggyőzés lélektani alapjai | 75 |
A szabad idő felhasználásának és a kulturált szórakozásnak lélektani megvilágítása | 82 |
Művelődéslélektani alapismeretek | 87 |
A művelődés lelkifolyamatának elemzése | 87 |
A művelődés (tanulás) folyamán aktivizált pszichológiai tevékenységek, megismerő lelkifolyamatok | 90 |
A felnőttek tanulási képessége | 101 |
A felnőttek élettapasztalatainak lélektani sajátosságai és szerepe a tanulás (művelődés) folyamatában | 104 |
A felnőttek kezdeti tanulási nehézségei | 108 |
A felnőtteknek javasolható tanulási módszerek | 111 |
A felnőttek oktatása folyamán alkalmazott módszerek lélektani megvilágítása | 113 |
Az olvasás, az olvasóvá nevelés lélektani alapjai | 127 |
Az olvasás elterjedése és szüksége | 127 |
Az olvasás szerepe a személyiség formálásában | 128 |
Az olvasmányok iránti érdeklődés különböző életkorokban | 130 |
A pszichológiai különböző ágainak segítsége az olvasóváválás és nevelés folyamatában | 133 |
Az alkotó tendenciák és alkotó képességek fejlődése és fejlesztése a művelődés folyamatában | 139 |
Az önnevelés és önművelés igényének és képességének jelentkezése és a közművelődés általi erősítése | 148 |
A nevelés és önnevelés, a művelődés és önművelés összefüggése | 148 |
Az önnevelés és önművelés személyiségformáló hatása | 149 |
Az önnevelés és önművelés tendenciájának erősítése a közművelődés által | 150 |
Szociálpszichológiai alapismeretek a közművelődés szolgálatában | 152 |
A polgári szemléletű szociálpszichológiák főbb irányai századunkban | 152 |
A szociálpszichológia kialakulása a szocialista országokban | 161 |
A szociálpszichológia tárgya | 164 |
A szociálpszichológia főbb kutatási területei | 167 |
A csoport fogalma | 170 |
A szűkebb és tágabb értelemben vett csoport | 170 |
A hivatalos és nem hivatalos csoport | 172 |
Csoporttípusok | 173 |
A népművelésbe bevont csoport | 174 |
Az egyén és a csoport dialektikus viszonya | 175 |
A személyiség mint a társadalmi viszonyok és hatásrendszer terméke (a csoporthatások tárgya). A konformizmus | 176 |
A személyiség mint a társadalmi viszonyok (a csoportmagatartás) formáló szubjektuma (alanya) | 178 |
Az egyén szocializációja | 180 |
A szociális viselkedés alapjai és hajtóerői | 182 |
Társadalmi kommunikáció | 184 |
A kommunikációról általában | 184 |
A tömegkommunikáció | 186 |
A tömegkommunikáció tényezői | 189 |
A csoport funkciója | 192 |
A célok, az elvárások determinációja | 192 |
Az erőpotenciál, a teljesítmény fokozódása a csoportban | 193 |
A beállítottság (attitüd) mint szociálpszichológiai teljesítmény-összetevő | 194 |
Csoportdinamika | 197 |
A csoportstruktúra | 201 |
A fejlődés útja a laza szerkezetű csoporttól az erős kohéziójú és dinamikus közösségig | 203 |
Vezetéslélektani alapismeretek | 207 |
A vezetés a népművelési csoportban | 207 |
Hivatalos és nemhivatalos vezetők | 207 |
Vezetési feladatok | 208 |
Vezetési stílusok | 209 |
Vezetői tulajdonságok | 213 |
A népművelő személyisége | 218 |
Szakirodalom | 223 |
Kutatási módszerek | 223 |
Művelődéslélektan | 226 |
Szociálpszichológia (csoportlélektan) | 232 |
Vezetéslélektan | 240 |