1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A közlekedésre nevelés módszertani alapismeretei

Tanítóképző főiskolák/Egységes jegyzet/Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 196 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 3. változatlan kiadás. 83 fekete-fehér ábrával. Tankönyvi szám: J 11-1052.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A technikának az elterjedése és ezen belül a gépjárművek rohamosan növekvő száma, új ismeretek és szokásrendszerek kialakítását követi. Ezt korunkban a gyermekek nevelésénél, az iskolai oktatás... Tovább

Előszó

A technikának az elterjedése és ezen belül a gépjárművek rohamosan növekvő száma, új ismeretek és szokásrendszerek kialakítását követi. Ezt korunkban a gyermekek nevelésénél, az iskolai oktatás során figyelembe kell venni.
Gyermekeink egyre fokozottabb részvétele a közlekedésben hozzátartozik a fejlődésünkhöz, önállóságuk kialakulásához. A közlekedésük során tapasztalható baleseti kockázat mértéke - sajnos - rendkívül nagy.
A biztonságos közlekedésre való nevelés igen tudatos tevékenységet igényel az általános iskolában tevékenykedő közlekedési szakreferensektől, pedagógusoktól. Vissza

Tartalom

Előszó7
A közlekedésre nevelés célja9
A közlekedés mint rendszer értelmezése12
A közlekedés fogalma12
A közlekedés mint rendszer12
A közlekedés célja13
A közlekedés mint rendszer részei, a részek közötti kapcsolatok13
A közlekedés környezete15
Következtetések15
A közlekedési gyermekbalesetek statisztikai elemzése17
Az általános iskola 1-4. osztályába jsáró tanulók életkori sajátosságai, fiziológiai adottságai22
A gyermekek játék- és mozgásigénye22
A gyerekek testi adottságai23
A periférikus látás a gyermekeknél és a felnőtteknél24
A figyelem megosztásának kérdései26
A tanulók oktatási problémái28
A közlekedési karakterek szerkezete29
A képzési anyag32
Környezetismeret32
Közlekedési dinamika33
Közlekedési taktika34
A közlekedéspedagógia fogalmi és kutatási problémái35
A közlekedés, mint rendszerviselés36
A közlekedési kultúra38
Közlekedési attitűdök39
Közlekedési képességek43
Közlekedési ismeretek46
A közlekedési kultúra elsajátítása48
Közlekedési morál - közlekedési etika53
A morál fogalma és kialakulása53
Közlekedés és morál54
A közlekedési magatartás - szabályozás elemzése54
A gépjárművezető cselekvéseiek elemzése55
Jogi és erkölcsi szabályozás57
A közlekedés és a személyiség58
A gépjárművezetők morális-etikai magatartása a közúti közlekedésben61
A gyalogosok és utasok morális-etikai magatartása a közúti közlekedésben69
Járművezetők és gyalogosok együttműködése70
A gyalogosok magatartásának közlekedési erkölcs szerinti megítélése71
Utas és a közlekedési erkölcs74
A közlekedési ismeretek oktatási-nevelési módszerei76
A módszer fogalma76
Az ismeretközlés módszerei77
A szóbeli ismeretközlés78
A szemléltetés mint módszer79
A tanulók önálló megfigyelései, "kutató" jellegű tevékenységei80
A közlekedésre nevelés feladatai az általános iskola 1-4. osztályában94
Első osztály94
Második osztály96
harmadik osztály98
Negyedik osztály100
Felkészülés a tanítási órákra102
A közlekedési szakreferens feladatai, szerepe106
A szakreferens és a tervezés106
A szakreferens és az iskolavezetés kapcsolata106
A szakreferens és az úttörőcsapat kapcsolata109
A szakreferens és a szülői munkaközösség kapcsolata111
A szakreferens és a szülők kapcsolata111
A szakreferens kapcsolata az óvodával és az általános iskola felső tagozatával112
Tanmenetjavaslat, feladatlapok115
Az egyes tantárgak adta lehetőségek a közlekedésre nevelésben134
Első osztály134
Második osztály135
harmadik osztály136
Negyedik osztály137
A tanítási órán kívüli lehetőségek a tanulók közlekedésre nevelésében139
Őrsi vagy kisdobosösszejövetel139
Találkozó közlekedési szakemberekkel, közlekedésrendész úttörőkkel, beszélgetés különböző közlekedési témákról141
Találkozás idősebb pajtásokkal, a közlekedésrendész járőr úttörőkkel141
Látogatások, séták, kirándulások141
Vetélkedők, versenyek142
Közlekedési parkok143
A gyalogosok közlekedésének szabályai144
Közlekedés kerékpárral149
A kerékpározás feltételei149
A kerékpár felszerelése151
Elindulás, haladás152
Áthaladás egyenrangú útkereszteződésben155
Sebesség156
Féktávolság, követési távolság157
Személy- és teherszállítás kerékpáron159
Függelék161
Közlekedésre nevelési módszertan és szervezési ismeretek (szóbeli vizsgatételek)163
Szakdolgozati témák (ált. isk. alsó tagozat)
Feladatlapok a nem szakreferens hallgatók beszámoltatásához173

Jani Tibor

Jani Tibor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jani Tibor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem