1.062.060

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Közlekedési Múzeum Évkönyve XII.

1999-2000

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Megtiszteltetés számomra, hogy az 1999-ben megnyitásának 100. évfordulóját ünneplő Közlekedési Múzeum újabb, immár XII. Évkönyvének előszavában üdvözölhetem az intézmény vezetőit és munkatársait,... Tovább

Előszó

Megtiszteltetés számomra, hogy az 1999-ben megnyitásának 100. évfordulóját ünneplő Közlekedési Múzeum újabb, immár XII. Évkönyvének előszavában üdvözölhetem az intézmény vezetőit és munkatársait, valamint röviden méltathatom a nagyhírű múzeum tevékenységét.
Az országos múzeumok sorában elfoglalt kiemelkedő hely amivel a Közlekedési Múzeum büszkélkedhet a Közlekedést cs Vízügyi tárcának is eredményt jelen, hiszen a felügyeletileg szaktárcákhoz tartozó intézmények szervezeti besorolásút az. évek sorún többször megkérdőjelezték. Az, hogy a Közlekedési Múzeum szervezetten, hatékonyan dolgozik, bizonyítja a szaktárcánk figyelmét és gondoskodását is A szakmai eredmények mérhetőek, amit több tényező bizonyít. Az évente több mint 300.000 látogató, az évi 20-25 időszaki kiállítás cs rendezvény, valamint a most közreadott tartalmas évkönyv jelzi a fontos mérőszámokat. E gondolattal eljutottam az évkönyv tartalmának rövid értékeléséhez. Emlékeztetném a T. Olvasót arra. hogy a Közlekedési Múzeum az egyetlen olyan tudományos kutatóhely Magyarországon, ahol hivatásszerűen és átfogóan foglalkoznak a közlekedéstörténeti kutatásokkal. A kutatások nagy része olyan területeket túr fel. amelyek sok vonatkozásban teljesen ismeretlenek a szélesebb körű, de a szakmai közvélemény előtt is. A múzeum kutatási anyagai - amelyekből a legfrissebb eredményeket az évkönyvben teszik közzé - a közlekedéstörténet széles skáláját vonultatják lel. A menetrendi feldolgozástól a trianoni békediktátum közlekedési érintő következményéig sok érdekes, tartalmas tanulmányt olvashatunk. A munkák fontosságát még hangsúlyosabbá teszi, hogy a tudásalapú társadalom megteremtésének nélkülözhetetlen eleme a múlt alapos és tárgyilagos bemutatása. Az évkönyv e területen is maradandót alkot. A tudományos kutatási eredmények mellett feltétlen említésre méltó az a fejlesztés, ami a múzeumban az utóbbi 10 évben megvalósult. A megújult kiállítóterek, az új raktárbázis, az új restaurátor cs fenntartási műhelyek kialakítása a számítógéppark létrehozása és még több jelentős létesítmény-fejlesztés mind mind olyan munka, amelyek nélkül az elmélyült szellemi tevékenység elképzelhetetlen. Remélem, hogy a Közlekedési Múzeum jövőbeni tevékenysége továbbra is kiegyensúlyozottan, javuló költségvetési keretek mellett, növekvő saját bevételekkel megerősítve a magyar közlekedési kultúra megbízható intézménye marad. Vissza

Tartalom

Előszó................. 3
I. RÉSZ
Bevezető
Dr. Katona András: A Közlekedési Múzeum 1999-2000. évi munkája..............7
II. RÉSZ
A Közlekedési Múzeum gyűjteményeinek története
Dr. Molnár Erzsébet: A Közlekedési Múzeum üveglemezeinek katalógusa II.......... 33
Dr. Molnár Erzsébet: A magyar közlekedési vállalatok jelvényei..................48
Soltész József: A Közlekedési Múzeum vasúti járműgyűjteményétől
a Magyar Vasúttörténeti Parkig..............................60
Krámli Mihály: H.M.S. Victory egy I. osztályú sorhajó és modellje
a Közlekedési Múzeumban...................... 90
III. RÉSZ
Közlekedéstörténeti és módszertani tanulmányok
Szabó Attila: Magyar konstrukciójú forgószárnyas repülő szerkezetek.........105
Bálint Sándor: Sopron és környékének autóbusz-közlekedése 1025-1950 között........135
Merczi Miklós: Közlekedés a föld alatt Budapesten....................155
Dr. Eperjesi László: Közlekedéspolitika a kél világháború közöli Magyarországon,
vasúti és gépjármű-közlekedés.......................171
Hídvégi János: A karburátortól a befecskendező szerkezetekig...........221
Kemény Mária: Bagolyvár. Az újpesti lóvasút, majd villamos-végállomás története........243
Dr Frisnyák Zsuzsa: A közúti közlekedés az 1950-es években...............257
Dr. Domanovszky Sándor: Az esztergomi Mária Valéria Duna-híd újjáépítése.........283
Dr. Czene Valéria: A közlekedés környezetvédelmi szakirodalmának
forrásgyűjteménye (1979-1983)................293
Barkóczi Jolán: Vasún lapok a 19. században....................306
IV. RÉSZ
A Közlekedési Múzeum gyűjteményeiből
Bálin Sándor: A Mátra kismotorkerékpár........................... 319
Hídvégi János: A Méray háromkerekű áruszállító helyreállítása........................331
Rácz Katalin: A Rudolf Egyesület két zászlójának restaurálása.....................339
Fülöp Tibor: Fél évszázados a Magyar polgári- és sportejtőernyőzés..............347
Miszlay Zsolt: A Közlekedési Múzeum munkatársainak
szakirodalmi tevékenysége 1999-2000 között..............359
Zsuzsa: A Közlekedési Múzeumban dolgozók névsora 1999-2000 között ............... 363
unalmi összefoglaló a Közlekedési Múzeum XII Évkönyvéhez
magyar, angol, német nyelven) ........ 367
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A Közlekedési Múzeum Évkönyve XII. A Közlekedési Múzeum Évkönyve XII.

A lapélek foltosak.

Állapot:
3.480 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba