1.062.060

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Közlekedési Múzeum Évkönyve VIII.

1985-1987

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Közlekedési Múzeum rendszeresen megjelenő évkönyveinek folytatása ez a VIII. kötet, amely az 1985-1987-es évek tevékenységének összegzése. A korábban kiadott évkönyvekhez1 hasonlóan e... Tovább

Előszó

A Közlekedési Múzeum rendszeresen megjelenő évkönyveinek folytatása ez a VIII. kötet, amely az 1985-1987-es évek tevékenységének összegzése. A korábban kiadott évkönyvekhez1 hasonlóan e bevezetésben átfogó ismertetést adunk a Múzeum tevékenységéről, a további fejezetek pedig tudományos eredményeinket teszik közzé. Hazánk fejlődését az elmúlt három évben a társadalmi, politikai és gazdasági megújulásra való törekvések jellemezték, amelyek már 1987-ben az új párt- és kormányzati cselekvési programokhoz vezettek. A rövidebb és hosszabb távú új fejlesztési programok pontosítása 1988-ban folytatódik. Az új programok kulturális-tudományos életünkben. így a múzeumok munkájában is új minőségi fejlődést várnak a tudományos eredményekben, a szervezésben és a gazdálkodásban egyaránt. A Közlekedési Múzeum 1985-ben kidolgozta az 1990-ig szóló ötéves fejlesztési tervét, amelynek pontosítása és hosszabb távra történő kiterjesztése 1988-ban készül el.
Középtávú tervünk főbb célkitűzései voltak az alábbiak:
- a tudományos kutató munka mennyiségi eredményeinek szinten-tartása mellett a publikációk és dokumentációk kiadásának növelése;
- a Múzeum belső tudományos életének, közművelési tevékenységének megújítása, fejlesztése (továbbképzések, konferenciák szervezése, új bírálati rendszer a kutatási eredmények minősítésére, ösztönző rendszerek növelése, új szolgáltatások kialakítása a közművelési munkában stb.);
- a hazai közlekedési vállalatokkal, kutatási bázisokkal, oktatási és kulturális intézményekkel, társmúzeumokkal az együttműködési kapcsolatok fejlesztése;
- a szocialista országok múzeumaival kialakított együttműködési kapcsolatok stabilizálása, a tudományos kapcsolatokban a minőségi eredmények fejlesztése. A külföldi, nálunk fejlettebb múzeumokkal való kapcsolatok sokrétű fejlesztése;
- a Múzeum extenzív fejlesztése során 1980-tól megkezdett építések (budapesti központi épület bővítése, Repülési Múzeum, Paksi Vasúti Múzeum, „Kossuth" Múzeumhajó, kisebb új vidéki filiálék stb.) gyorsítottabb ütemű befejezése;
- az 1991-re előirányzott Repülőgép Skanzen (Ferihegyi Repülőtér), a Városi Közlekedési Járműskanzen (Szentendre), továbbá az 1996-ra tervezett Nagyvasúti Járműskanzen (Szolnok) építéseinek előkészítése, majd a munkák beindítása az 1987-88 években; Vissza

Tartalom

Veress István: A Közlekedési Múzeum 1985-1987. évi munkája......................5
I. RÉSZ
A Közlekedési Múzeum gyűjteményeinek története
Kottái Mariann: A Paksi Vasúti Múzeum....................................49
Kócziánné dr. Szentpéteri Erzsébet: Kölber-kocsik a Múzeum gyűjteményében............67
Dr. Dienes Istvánné: A Közlekedési Múzeum képtára................................93
II. RÉSZ
Közlekedéstörténeti tanulmányok
Dr. Molnár Erzsébet: Az úthálózat és a települések fejlődésének összefüggései az Ipoly
és a Tarna között. - A honfoglalástól a 19. század közepéig........................131
Dr. Dienes Istvánné: Az útlevél hazai történetéből .................177
Dr. Kovács János: Magyar felszíni fa nyompálya leírása egy múlt századi osztrák tankönyvben ...............235
Dr. Frisnyák Zsuzsa: Út-, híd- és révvámok Magyarországon (1853-1890) ............241
Kovácsyné dr. Medveczki Ágnes: A Pesti Közúti Vaspálya Társaság első vonala .... 271
Barkóczi Jolán: Az első magyar hajózási folyóirat szaklapelődei...........285
Dr. Kovács János: Adatok a háromszéki erdei szállítás történetéhez..........307
Dr. Frisnyák Zsuzsa: A kerékpározás kultúrájának kialakulása Magyarországon .... 321
Dr. Eperjesi László: A budapesti fuvarozó- és szállítómunkások gazdasági harcai 1906-
1908-ban................337
Bálint Sándor: Az első hazai városi tulajdonú autóbusz-közlekedési vállalat története. 379
Rév Pál: A budaőrsi közforgalmú repülőtér létesítésének története..........503
Tisza István: Az 1920-as évek magyar nyelvű közlekedési folyóiratai .........525
Rév Pál: A Magyar Repülés emlékműve .....................557
Kócziánné dr. Szentpéteri Erzsébet: A Közlekedési Múzeumok Nemzetközi Szervezetének
két évtizede (1968-1987)................563
III. RÉSZ
A Közlekedési Múzeum gyűjteményeiből
A tervezett pest-budai összekötő vasút engedélyokmánya (Dr. Dienes Istvánné).....585
"Vasútisme" - A hazai vasúti szaktanfolyam első tankönyve (Barkóczi Jolán).....601
Kordina Zsigmond családi emlékei (Dr. Kovács János)...............609
A 34. pályaszámú szegedi villamoskocsi (Kovácsyné Dr. Medveczki Ágnes).......625
A BURV 300. pályaszámú pótkocsija (Kovácsyné Dr. Medveczki Ágnes )........635
A Hóra-féle quadcikli (Bálint Sándor) ......................645
Kisfaludi Lipthay Sándor műveinek bibliográfiája (Tisza István)...........653
A díjszabási különgyűjtemény katalógusa I. (Tisza István)..............657
A Közlekedési Múzeum munkatársainak szakirodalmi tevékenysége 1985-1987-ben
(Steer János).................................675
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A Közlekedési Múzeum Évkönyve VIII. A Közlekedési Múzeum Évkönyve VIII. A Közlekedési Múzeum Évkönyve VIII. A Közlekedési Múzeum Évkönyve VIII. A Közlekedési Múzeum Évkönyve VIII. A Közlekedési Múzeum Évkönyve VIII.

A védőborító szakadozott, a lapélek foltosak.

Állapot:
5.980 ,-Ft
48 pont kapható
Kosárba