1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A közlekedés és hírszolgálat fejlődése

Közlekedés és hírszolgálat

Szerző
Budapest
Kiadó: Magyar Szemle Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 79 oldal
Sorozatcím: Kincsestár
Kötetszám: 111
Nyelv: Magyar  
Méret: 16 cm x 11 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomtatta Tipográfiai Műintézet, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
A közlekedés és hírszolgálat feladata, hogy a Föld különböző pontjaira szétszórt, egymástól kisebb-nagyobb távolságokkal elválasztott embereket, embercsoportokat, népeket,... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
A közlekedés és hírszolgálat feladata, hogy a Föld különböző pontjaira szétszórt, egymástól kisebb-nagyobb távolságokkal elválasztott embereket, embercsoportokat, népeket, falvakat, városokat, országokat összekapcsolja, érintkezésbe hozza. A közlekedés és a híradás azonos célt szolgálnak, bár eszközeikben, megnyilvánulásukban eltérnek egymástól. Szorosan összetartozik a kettő azért is, mert működésükben egymásra vannak utalva, különösen a modern életben. A hírszolgálát egyes módjai - pl. a levelezés - feltétlenül rászorulnak a közlekedésre (vasútra, hajóra, repülőgépre stb.), a közlekedés egyes fajtái pedig pl. a vasút, légiközlekedés a hírszolgálat (távbeszélő, távíró) segítsége nélkül nehezen boldogulnának.
A közlekedés és hírszolgálat lényegében nem más, mint küzdelem a térrel, a távolságokkal. Az eredmény azonban csak igen ritkán mutatkozik a távolságok valóságos megrövidülésében. Kilométerekben London ma is annyira van New-Yorktól, mint háromszáz évvel ezelőtt. Ellenben lényeges különbség van a közlekedéshez szükséges idő nagyságában. A XVII. században 40-50 nap kellett a London-New-York távolság leküzdésére, ma pedig mindössze 4-5 nap, sőt repülőgépen 16-20 óra. A hírszolgálatban még hatalmasabb a fejlődés, mert régebben a gyors postahajók útja is 15-20 napig tartott ezen a távon, ma pedig percek, sőt másodpercek alatt eljut a hír Európából Amerikába. Vissza

Tartalom

A közlekedés és hírszolgálat feladata3
A közlekedés ősi formái7
A szárazföldi közlekedés15
Az útépítés fejlődése17
A kocsiközlekedés fénykora23
Az országúti közlekedés újjáéledése25
A vasúti közlekedés28
A vizi közlekedés33
A folyami hajózás35
A tengeri közlekedés38
A légi közlekedés kifejlődése45
A hírszolgálat fejlődése54
A régi hírszolgálat55
Az európai posta kialakulása61
A közlekedéstől független híradás64
Távíró, távbeszélő, szikratávíró66
A hazai közlekedés és hírszolgálat71
Irodalom79

Kalmár Gusztáv

Kalmár Gusztáv műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kalmár Gusztáv könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A közlekedés és hírszolgálat fejlődése A közlekedés és hírszolgálat fejlődése A közlekedés és hírszolgálat fejlődése A közlekedés és hírszolgálat fejlődése A közlekedés és hírszolgálat fejlődése A közlekedés és hírszolgálat fejlődése

A lapélek kissé foltosak, a borító belső oldalán ex-libris címke található.

Állapot:
5.880 ,-Ft
29 pont kapható
Kosárba