1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A középiskolai tanulók tervszerű nevelésének programja

Nevelési terv/Művelődésügyi Minisztérium

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 142 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 92 129.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Minden társadalom egy sajátos embereszmény megvalósítására törekszik. Ez az embereszmény szorosan összefügg az adott társadalom jellegével, fejlettségével, valójában abból következik. Hazánkban a... Tovább

Előszó

Minden társadalom egy sajátos embereszmény megvalósítására törekszik. Ez az embereszmény szorosan összefügg az adott társadalom jellegével, fejlettségével, valójában abból következik. Hazánkban a megváltozott gazdasági, társadalmi viszonyok olyan új típusú ember nevelését igénylik, aki tudatos és aktív részese a társadalmi átalakító, az új társadalmat formáló folyamatnak. Az épülő új, szocialista társadalmi rendszer a magántulajdon, a kizsákmányolás megszüntetésével fokozatosan megteremti a feltételeit annak, hogy kibontakoztassa, kifejlessze az új típusú ember legjobb képességeit.
A népünk előtt álló legfőbb feladat: befejezni a szocializmus felépítését, megteremteni ezzel a kommunizmus felépítésének az alapjait, és megvédeni a néphatalmat, szocialista vívmányainkat. A szocialista társadalmi viszonyok és a szocialista tudat fejlesztése olyan ember nevelését teszi szükségessé, aki képes eligazodni a modern szocialista termelés viszonyai között, magáévá teszi társadalmunk szocialista célkitűzéseit, fáradhatatlanul küzd a szocialista társadalom előrehaladásáért, egyéni céljait, érdekeit helyesen tudja összehangolni a közösség céljaival és érdekeivel. A képességeit minden irányban kibontakoztató, mindenoldalúan fejlett ember a közösség boldogulását szolgálja, és ezzel együtt egyéni boldogulását is jobban megvalósítja.
Az új ember kialakítása a megváltozott gazdasági, társadalmi viszonyok alapján hosszú folyamat, és csak tervszerű, következetes nevelőmunkával valósítható meg. Társadalmunk fejlődésének jelenlegi szakasza megköveteli, hogy egyre hatékonyabbá tegyük az iskolai nevelést. Vissza

Tartalom

Első fejezet
A tervszerű nevelőmunka jelentősége a szocialista iskolában 3
1. A nevelés tervezhetősége a középiskolában 7
2. A középiskolai nevelési program koncepciója és felépítése 10
Mit értünk fejlettségi szinten? 12
Mit értünk nevelési követelményen? 13
Mit értünk tevékenységen? 14
3. A nevelési program szerepe a nevelés folyamatában 17
Második fejezet
A szocialista társadalom embereszménye 21
Harmadik fejezet
A nevelés programja 27
1. A korcsoport általános jellemzése (fejlettségi szint) 29
Testi fejlettségi szint 29
Pszichikus fejlettségi szint 35
Világnézeti és erkölcsi fejlettségi szint 43
Esztétikai fejlettségi szint 57
2. Nevelési követelmények és ajánlott tevékenységi formák 66
a) Testi nevelés 66
Nevelési követelmények 66
Ajánlott tevékenységi formák 70
b) Világnézeti-politikai nevelés 73
Nevelési követelmények 74
Ajánlott tevékenységi formák 78
A természet fejlődéstörvényeinek megismerése . 78
A társadalom fejlődés törvényeinek megismerése 81
c) Erkölcsi nevelés 84
Közösségi magatartásra nevelés 84
Nevelési követelmények 86
Ajánlott tevékenységi formák 90
Magatartás az osztály- és iskolaközösségben 90
Magatartás a családi közösségben 94
Magatartás a társadalomban 95
Munkára nevelés 96
Nevelési követelmények 97
Ajánlott tevékenységi formák 104
A tanulás technikája, a munka megszervezése 104
A munkához való viszony 106
A szocialista tulajdon megbecsülése és védelme 108
Önkiszolgálás, házi munka 109
Társadalmi munka 111
Felkészülés az élethivatásra 112
Szocialista hazafiságra nevelés 113
Nevelési követelmények 114
Ajánlott tevékenységi formák 119
Történelmi múlt, haladó hagyományok 119
A szocialista haza és a dolgozó nép 122
A Szovjetunió, a szocialista világrendszer, a haladó emberiség 124
d) Esztétikai nevelés 127
Nevelési követelmények . 128
A természettel kapcsolatos esztétikai élménylehetőségek minden osztályban 132
Az élményeket elmélyítő ajánlott tevékenységi formák 132
A társadalmi élettel kapcsolatos esztétikai élménylehetőségek minden osztályban 133
Az élményeket elmélyítő ajánlott tevékenységi formák 134
A művészetekkel kapcsolatos esztétikai élménylehetőségek minden osztályban 136
Az élményeket elmélyítő ajánlott tevékenységi forrnák 137
Tartalom 141
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A középiskolai tanulók tervszerű nevelésének programja A középiskolai tanulók tervszerű nevelésének programja A középiskolai tanulók tervszerű nevelésének programja A középiskolai tanulók tervszerű nevelésének programja

Könyvtári könyv volt. A borító kissé elszíneződött, töredezett. A borító és a lapélek enyhén foltosak.

Állapot: Közepes
940 Ft
370 ,-Ft 60
3 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A középiskolai tanulók tervszerű nevelésének programja A középiskolai tanulók tervszerű nevelésének programja

A gerinc javított, a borítón tulajdonosi bejegyzés található.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A középiskolai tanulók tervszerű nevelésének programja

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
940 Ft
750 ,-Ft 20
7 pont kapható
Kosárba