1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A középiskolai munka néhány mutatója 2001

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 174 oldal
Sorozatcím: A középiskolai munka néhány mutatója
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, táblázatokkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Negyedik alkalommal kapják meg a középiskolák és a középfokú oktatással foglalkozó irányító- és civil szervezetek annak a húsz éve folyó kutatómunkának a legújabb eredményét, amely számos objektív... Tovább

Előszó

Negyedik alkalommal kapják meg a középiskolák és a középfokú oktatással foglalkozó irányító- és civil szervezetek annak a húsz éve folyó kutatómunkának a legújabb eredményét, amely számos objektív mutató alapján hasonlítja össze a magyar középiskolákat.
E vizsgálatok több vonatkozásban teszik lehetővé az egyes középiskolák helyzetének értékelését, és módot adnak a fejlődés irányzatainak felismerésére is.
Eddig nem voltak alkalmasak a korábbi kutatások információit tartalmazó adatbázisok és a közölt iskolasorrendek arra, hogy megítéljük a középiskolai oktatómunka hatékonyságát, hiszen az egyes középiskolák működési feltételei, az oktatott tanulók kezdeti felkészültsége és képességei nagymértékben eltérőek, melyekről korábban nem álltak rendelkezésre kutatási adatok.
2001-ben másodízben (ezt megelőzően 2000-ben) a középiskolák segítségével összegyűjtötték és megvizsgálták a tanulmányaikat megkezdő diákok néhány szociokulturális mutatóját, így ezek összevetése az eredményességi mutatókkal egyre több támpontot ad az iskolákban folyó munka minősítésére. A kiadvány most először ismertet egy olyan számítási módot, amely az iskola által termelt hozzáadott érték megállapítását kísérli meg. Vissza

Tartalom

Előszó7
A kutatás módszerei, az adatbázis sajátosságai8
Összegzés8
A kutatás célja, korlátjai és története10
Az eddigi vizsgálatok ismertetése11
Az eredményességi mutatók (indikátorok)13
A felsőoktatási felvételik13
A középiskolai tanulók versenyeredményei18
A kutatás elemzési dimenziói21
Országos szintű adatok21
Területi szintű adatok21
Iskolafenntartó szervezetek és iskolatípusok23
A magyar középiskolák fejlődése25
Országos szintű adatok25
A felvételi írásbeli dolgozatok átlagai25
A felsőoktatási felvételek arányai26
A felsőoktatási intézménytípusok adatai27
A felsőoktatási felvételre jelentkezők nyelvvizsga arányai29
Az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyek29
Az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyek31
Az egyéb középiskolai versenyek32
A nemzetközi tanulmányi versenyeken szerzett pontok33
Területi szintű adatok34
A településtípusok adatai34
A megyék adatai40
A nagyvárosok és a fővárosi kerületek adatai49
Az iskolafenntartó szervezetek és iskolatípusok62
A középiskolák mutatói fenntartóik szerint62
A középiskola-típusok adatai67
A középiskolák 9. osztályaiban végzett felmérések74
A beérkezett kérdőívek száma és megoszlása74
A középiskolai tanulmányaikat elkezdő tanulók helyzete76
A lakóhelyek és az általános iskolák településeinek nagysága76
A tanulók szüleinek iskolai végzettsége78
A tanulók anyagi háttere80
Az általános iskolákra jellemző mutatók82
A 9. osztályosok általános iskolai tanulmányi eredményei82
A nyelvtanulás időtartama iskolai keretek között, illetve azon kívül86
A középiskolák eredményességére és a 9. osztályosokra vonatkozó mutatók összefüggései87
A felsőoktatásba felvettek aránya88
A felsőoktatási felvételi írásbeli dolgozatok átlageredménye92
A felvételre jelentkezők által letett nyelvvizsgák aránya96
A tanulmányi versenyek (OKTV, OSZTV és egyéb) pontszámai100
A hozzáadott érték107
Területi szintű adatok108
A településtípusok sorrendje a hozzáadott érték szerint108
A megyék sorrendje a hozzáadott érték szerint109
A nagyvárosok sorrendje a hozzáadott érték szerint110
Iskolafenntartó szervezetek és iskolatípusok hozzáadott értékei111
Az iskolafenntartó szervezetek sorrendje a hozzáadott érték szerint111
Az iskolatípusok sorrendje a hozzáadott érték szerint111
Középiskolák hozzáadott értékei113
Irodalomjegyzék114
Mellékletek115
Az iskolák sorrendje az összes tárgy írásbeli átlageredménye alapján 1996-2000115
Az iskolák sorrendje a felvételi arányok (F/L) alapján 1996-2000121
Az iskolák sorrendje a felvételi arányok (F/L) alapján 1996-2000 felsőoktatási intézménycsoportok szerint128
A középiskolák sorrendje az összes verseny 1986-2000 évi pontszámai szerint144
Iskolasorrendek (A 9. osztályos tanulók felmérésének adatai)159

Neuwirth Gábor

Neuwirth Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Neuwirth Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A középiskolai munka néhány mutatója 2001 A középiskolai munka néhány mutatója 2001 A középiskolai munka néhány mutatója 2001 A középiskolai munka néhány mutatója 2001

A lapélek kissé foltosak, a borító enyhén kopottas.

Állapot:
1.630 Ft
810 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A középiskolai munka néhány mutatója 2001 A középiskolai munka néhány mutatója 2001 A középiskolai munka néhány mutatója 2001

Néhány lapon bejegyzések, aláhúzások láthatók.

Állapot:
1.630 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba