1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A középiskolai kémiai kisérletek technikája és módszertana

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Közoktatásügyi Kiadóvállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 222 oldal
Sorozatcím: Szocialista nevelés könyvtára
Kötetszám: 11
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ennek a könyvnek az a célja, hogy a középiskolai kémiai kísérletek elvégzésének és előkészítésének módját ismertesse. Az iskolai kísérletek formái különbözők. A legnagyobb nehézséget az olyan... Tovább

Előszó

Ennek a könyvnek az a célja, hogy a középiskolai kémiai kísérletek elvégzésének és előkészítésének módját ismertesse. Az iskolai kísérletek formái különbözők. A legnagyobb nehézséget az olyan kísérletek bemutatása okozza, melyek meglehetősen bonyolult felszerelést igényelnek. Ezekre is tekintettel voltunk. A kísérleteknek kiállításukban kifogástalanoknak kell lenniök, mert a tanulók számára például szolgálnak. Ehhez szükség van egyrészt arra, hogy az anyagokat és készülékeket lelkiismeretesen készítsük elő, másrészt, hogy a tanár a tanulók előtt minden műveletet pontosan el tudjon végezni.
A bemutatásra kerülő kísérletek céljukat csak abban az esetben érik el, ha azok:
a) helyesen tárják .fel a tanulmányozott jelenség lényegét;
b) a tanulók értelme számára hozzáférhetők;
c) a kiállításuk szemléletes;
d) ha tisztán, pontosan és szépen hajtjuk azokat végre;
e) ha elég lassan mutatjuk be őket és így a tanulók el tudják sajátítani.
Ezeket a követelményeket csak akkor tudjuk teljesíteni, ha ismerjük a kísérlet elméletét, azokat a követelményeket, amiket a középiskolai tanmenet megkíván, az adott korú gyermekek értelmi képességét, valamint, ha technikailag megfelelően felszerelt laboratórium áll rendelkezésünkre. A kémiatanítás módszertanának tanulásához hozzákezdő főiskolai hallgatónak megfelelő elméleti tudással és gyakorlattal kell rendelkeznie a szervetlen, az analitikai és a szerves kémia, a pedagógia és pszichológia terén, valamint némi jártasságának kell lennie a középiskolai munkaviszonyokban is.
Tanulmányi és nevelési szempontból igen nagy jelentőségű maguknak a tanulóknak a laboratóriumi gyakorlata is, mely sokban hasonlít a tanár által végzett demonstrációs munkához. A tanulók laboratóriumi gyakorlatánál a kívánalmak a következők:
a) a kísérletek feltétlenül veszélytelenek legyenek;
b) a kísérleteket minden tanuló végre tudja hajtani;
c) be kell tartani azt a laboratóriumi előírást, mely szerint az anyagokkal és a berendezési tárgyakkal elővigyázatosan és kíméletesen kell bánni;
d) a kísérletek tegyék lehetővé a legfontosabb laboratóriumi műveletek elsajátítását;
e) vezessék rá a tanulókat a felmerülő problémák megoldásának kísérleti eljárására. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
I. RÉSZ. Általános tudnivalók a kémiai laboratóriumban 9
Vegyszerek és reagensek 17
Melegítő eszközök 32
Laboratóriumi edények és üvegfelszerelések 44
Elektromos eszközök 63
II. RÉSZ. Kísérletek az egyes elemekkel 113
Hidrogén 113
Oxigén 127
Halogének 140
Kén 157
Nitrogén és foszfor 172
Szén és szilícium 186
Szerves anyagok 199
Fémek 211

V. V. Feldt

V. V. Feldt műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: V. V. Feldt könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem