A szakoktatás módszertanának tárgya | |
A szakoktatás módszertanának tárgya és feladatai | 7 |
A szakmai tevékenység munkatartalma | 16 |
A termelési folyamatok lényege és formái | 17 |
A munkatevékenység alapelemei és a munkás fő munkafunkciói | 22 |
Az elméleti oktatás | |
Az elméleti oktatás tartalma és feladatai | 33 |
Az elméleti oktatás helye és feladatai | 33 |
Az elméleti oktatás tananyagának fő részei | 36 |
Az elméleti oktatás tantárgyainak rendszere | 43 |
Az elméleti oktatás terjedelme | 51 |
Az elméleti oktatás módszertani alapjai | 57 |
Az elméleti oktatás didaktikai és pszichológiai alapjai | 57 |
A didaktikai alapelvek érvényesítésének pedagógiai és pszichológiai sajátosságai a szakmai oktatásban | 61 |
A beszéd mint az oktatás eszköze | 82 |
A tanári előadás | 82 |
A beszélgetés | 90 |
A bemutatás mint az oktatás eszköze | 101 |
A bemutatás módjai és eszközei | 101 |
A bemutatás követelményei | 107 |
A tanulmányi kirándulás mint az oktatás eszköze | 109 |
A tanulmányi feladatok mint az oktatás eszközei | 114 |
Termelési jellegű feladatok | 114 |
Laboratóriumi gyakorlat | 119 |
A gyakorlati termelési oktatás | |
A gyakorlati termelési oktatás feladatai és tartalma | 129 |
A gyakaorlati termelési oktatás alapvető feladatai és elemei | 129 |
A gyakaorlati oktatás fő oldalai | 131 |
A gyakorlati oktatás sorrendje | 136 |
A gyakorlati termelési oktatás rendszerei | 140 |
A termelési oktatás pszichológiai alapjai | 160 |
A munkatevékenység pszichológiai tartalma | 160 |
A termelési készségek lényege és sajátosságai | 163 |
A készségek kialakulásának törvényszerűségei és feltételei | 169 |
Szakmai jártasságok | 191 |
Az instrukció mint a gyakorlati termelési oktatás eszköze | 201 |
Az instrukció lényege és módszerei | 201 |
Az írásbeli instrukció | 209 |
A bevezető instrukció | 218 |
A folyamatos instrukció | 223 |
A befejező instrukció | 228 |
A gyakorlat mint a gyakorlati termelési oktatás eszköze | 230 |
A gyakorlatok lényege és céljai | 230 |
A gyakorlatok fajtái és módszerei az elsajátítandó munkaműveletek termelési tartalmától függően | 231 |
A gyakorlatok módszere pedagógiai céljuktól és tartalmuktól függően | 242 |
A gyakorlatok szervezési formái | 250 |
A gyakorlatok jellege | 254 |
A gyakorlatok rendszere | 260 |
A gyakorlatok módszertani alapelvei a termelési oktatásban | 268 |
A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése | 270 |
A tanulmányi előmenetel ellenőrzése | 270 |
A tanulmányi előmenetel értékelése | 281 |
A termelési oktatás megszervezése | 285 |
A termelési oktatás első szakasza | 285 |
A termelési oktatás második szakasza | 302 |