1.060.435

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A korszerű önigazgatású általános iskola kialakulásának útjai és feltételei

Szerző
Szerkesztő
Újvidék
Kiadó: Forum Könyvkiadó
Kiadás helye: Újvidék
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 214 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 1000 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

ELŐSZÓ 5
BEVEZETÉS 7
I. AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA KIALAKULÁSA
A NEVELÉS FELADATAI - AZ ISKOLA ALAPFUNKCIÓI 13
1. Az általános iskola kialakulásának és fejlődésének főbb szakaszai a szocialista Jugoszláviában 13
2. Az általános iskola feladatai, funkciói és helye oktatási rendszerűinkben 17
II. AZ OKTATÁS ÉS AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA TÁRSADALMI ÉS
ANYAGI HELYZETE 25
1. Az oktatás társadalmi-gazdasági helyzetét meghatározó tényezők 25
2. Az oktatáson belüli elosztás szerkezete - az általános iskola anyagi helyzete 30
3. A pedagógusok társadalmi és anyagi helyzete 31
4. Az általános iskolák anyagi ellátásának, finanszírozásának eddigi fázisai, rendszerei 33
5. A jövedelemszerzés és -elosztás, valamint a személyi jövedelmek kialakításának alapvető elemei - a munka értékelése 40
III. OKTATÁSUNK AZ ÖNIGAZGATÁS RENDSZERÉBEN AZ OKTATÁSÜGY IRÁNYÍTÁSA 57
1. A központi-adminisztratív igazgatás időszaka 58
2. A társadalmi igazgatás bevezetése - az oktatás társadalmi-állami igazgatásának és irányításának időszaka 59
3. A társadalmi önigazgatás fejlődésének időszaka - az önigazgatási viszonyok kialakulásának csírái 61
4. A küldöttrendszer bevezetése 69
IV. AZ ÖNIGAZGATÁSI ÁLTALÁNOS ISKOLA
1. Az általános iskola mint társultmunka alapszervezet - oktatási-nevelési munkaszervezet 73
2. Az igazgatás és vezetés egymás közötti viszonya és kapcsolata; a pedagógiai vezetés fogalma 75
3. Az iskolaigazgatás és iskolavezetés fejlődésének fontosabb mozzanatai és időszakai 1945-től 1965-ig 81
4. A társadalmi önigazgatás bevezetése - az önigazgatási! általános iskola kialakulása 84
5. A vezetés helyzete és problémái az általános iskolában.
A vezető szervek hatáskörének szabályozása és munkája 93
6. Az igazgató helye az önigazgatású általános iskolában 134
7. Szakszolgálatok az általános iskolában 143
8. Az általános iskola kapcsolata más oktató-nevelő intézményekkel, a pedagógiai szakszolgálattal és a tudományos intézetekkel 147
9. Az iskola és a szülői ház együttműködése 153
10. Az általános iskola és a társadalmi környezet kapcsolatai 155
11. Az önigazgatási szocialista viszonyok fejlesztése az általános iskolában 159
V. AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA MUNKÁJÁNAK EREDMÉNYESSÉGE ÉS KORSZERŰSÍTÉSÉNEK ÚTJAI 165
1. Az eredményesség korszerű értelmezése és elért szintje 165
2. Az oktató-nevelő munka korszerűsítésének útjai és lehetőségei az általános isikolában 171
3. Az oktató-nevelő munka eredményességének, illetve korszerűsítésének fontosabb tárgyi és személyi feltételei az általános iskolában 176
4. A szocialista pedagógus korszerű profiljának főbb alkotóelemei 180
VI. ÖSSZEFOGLALÓ KÖVETKEZTETÉSEK A FEJLŐDÉS ÚTJAI ÉS TÁVLATAI - A JÖVŐ ISKOLÁJÁNAK KÖRVONALAI 185
JEGYZETEK 193
Irodalom 195
MELLÉKLETEK 199
Egyes számú kérdőív 201
Kettes számú kérdőív 202
Hármas számú kérdőív 203
Rezime na srpskohrvatskom jeziku (Prevod: autor) 205
Summary (translated by Marta Mc Cannell-Duff) 209

Dr. Tóth Lajos

Dr. Tóth Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Tóth Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A korszerű önigazgatású általános iskola kialakulásának útjai és feltételei A korszerű önigazgatású általános iskola kialakulásának útjai és feltételei A korszerű önigazgatású általános iskola kialakulásának útjai és feltételei

A védőborító enyhén szakadozott, kopottas.

Állapot:
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba