1.062.395

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A korszerű kisegítő és foglalkoztató iskoláért

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés5
A gyógypedagógia helye köznevelésünk rendszerében
Dr. Kálmán György: A gyógypedagógia helye köznevelésünk rendszerében9
Dr. Nagy László: A gyógypedagógiai intézményhálózat fejlődése, jelenlegi helyzete és fejlesztésének szükségessége29
Kisegítő iskolaügyünk történetéből
Dr. Simon Gyula: Megnyitó55
Lovász Tibor: Hetvenöt éves a magyar kisegítő iskola58
Csorba Tivadar: A huszonöt éves pécsi Kisegítő (Foglalkoztató) Iskola és Nevelőotthon köszöntése73
A kisegítő iskola céljáról
Dr. Mihály Ottó: A kisegítő iskola célrendszerének problémái79
Dr. Illyés Sándor: A kisegítő iskola célja és a kisegítő iskolai tanulók pszichológiai tulajdonságai101
Dr. Szalay Györgyné: A kisegítő iskola célja és a kisegítő iskolai tanulók fejlesztésének lehetőségei117
A kisegítő iskolai beiskolázás problémái
Kovács István: Az értelmi fogyatékos tanulók néhány Hajdú-Bihar megyei iskoláztatási adatának elemzése141
Kovács József: A kiválasztás (szelekció) hatása a nevelő-oktató munkára148
Kiss Imre: Adatok az értelmi fogyatékosok késői beiskolázásának kérdéseihez158
Az oktatás hatékonyságának növelése a kisegítő iskolában
Hatos Gyula: Az oktatás hatékonyabbá tétele a kisegítő iskolában177
Gémesi Tiborné: A kisegítő iskolai oktatás hatékonyságának növelése az egész napos oktatás, valamint az új típusú tankönyvek által198
Vock József: Gondolatok a kisegítő iskolai környezetismeret tantárgy tanításának korszerűsítéséről201
A foglalkoztató iskola tartalmi és szervezeti továbbfejlesztései
Dr. Bruckmüller Mária: Az imbecillisek iskolai gondozása Ausztráliában215
Kovács István: A foglalkoztató iskola tartalmi és szervezeti továbbfejlesztésének aktuális kérdése226
Szabolcsi Győző: A Foglalkoztató Iskola és Nevelőotthon kialakulása és fejlődése Vas megyében234
Simon Lajos: A foglalkoztató iskolai tanulók pedagógiai jellemzéséről241
Hittig Ágoston: Az önkiszolgálásra és a munkára nevelés tapasztalatai a budapesti Foglalkoztató és Nevelőotthonban251
Töltéssy Lívia: A játék jelentősége az imbecillis gyermekek fejlesztésében258
A kötet szerzői262
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem