1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A környezetvédelmi oktatási szakértői tevékenység elméleti és gyakorlati megalapozása

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Minden pedagógiai tevékenység, de tágabb értelemben az egész iskolaügy is örökös vívódásban él. Ennek a szüntelen dilemmának a legfőbb forrása éppen az, hogy konzervatív jellegéből adódóan... Tovább

Előszó

Minden pedagógiai tevékenység, de tágabb értelemben az egész iskolaügy is örökös vívódásban él. Ennek a szüntelen dilemmának a legfőbb forrása éppen az, hogy konzervatív jellegéből adódóan értékeket, életmintákat, gondolati rendszereket kell áthagyományoznia, ugyanakkor felelnie kell a jelen ellentmondásaira, de egyben igyekszik kialakítani egy reményteljes jövőképet is, ami felé a felnövekvő generációt terelheti.
A mindennapok gyakorlatában ennek megfelelően két végletes álláspont viaskodik egymással. Az egyik: a görcsös ragaszkodás a korábban is vallott elvekhez és módszerekhez, ami szükségszerűen dogmákhoz és vaskalapossághoz vezethet, amíg a másik, az állandóan változtatni akaró, folyton-folyvást csak reformokban gondolkodó álmodern irányzat.
Napjainkban ez utóbbit tartom veszélyesebbnek. A világ megtagadása, s benne a mélyen gyökerező hagyományoknak a száműzetése odáig jutott, hogy alig van fogódzónk, biztos pontunk ebben a hatalmas forrongásban. Márpedig kellenek a fogódzók! Tanárnak, diáknak egyaránt. Elementáris igényünk tudni, hogy mi a valódi érték és mi a csalárd. Meggyőződésem, hogy bajaink forrása nem csupán a világban, hanem elsősorban magunkban keresendő. Különösen igaz ez, ha az utóbbi időkben történt radikális változásokat vizsgáljuk, amelyek a természet és az ember, az ember és az általa hihetetlen mértékben befolyásolt és átalakított környezete között kialakultak. Vissza

Tartalom

Előszó (Tóth Albert) 7
A tanár, a krízis és a katarzis (Gulyás Pálné) 9
I. AZ emberiség sorskérdései, a szemléletváltás szükségessége
Természet-Környezet-Ember-Nevelés, oktatás (Vida Gábor) 14
Ember és környezete (Gyenis Gyula) 17
A természet-ember viszony; a környezetalakítás, a környezetgazdálkodás, a környezetvédelem történeti helyzete (Gulyás Pálné) 28
A műveltség rétegződése, a korok világlátása (Bérezi Szaniszló) 38
Környezeti jövőképek
- Mi várhat ránk az ökológiai krízis után? (Somogyi Ferenc) 41
A környezet általános értelmezése, a környezeti nevelés szükségszerűsége (Gulyás Pálné) 47
II. A környezeti nevelés, mint korunk nevelési rendszere
A környezeti nevelés célja, követelményrendszere (TKTE közössége, vita-anyagot készítette Gulyás Pálné) 50
Egy új pedagógiai gondolkodásmód alapvonalai - Konstruktív pedagógia (Nahalka István) 56
III. A szemléletváltást, a környezeti értékek megőrzését elősegítő törvények
A Közoktatási törvény, a NAT, a helyi tantervek és a környezeti nevelés (Nahalka István) 68
A környezeti nevelés tartalmát meghatározó környezet- és természetvédelmi törvények áttekintése (Csepregi István) 84
Az önkormányzati törvény nevelési, oktatási, környezeti vonatkozásai (Szilágyi Menyhért) 98
IV. Új tanítási-tanulási stratégiák
Szenzitív környezetpedagógia
- Miért van virág a kétforintoson? (Lehoczky János) 106
A környezeti nevelés oktatásának módszerei (Gyulayné Szendi Éva) 111
Készítsünk földtani tanösvényt (Gellai Mária) 133
Az élővilág sokféleségének tanulmányozása - Az élőlények indikációja (Láng Edit) 149
V. Segédletek a helyi tanterv készítéséhez
Hogyan készítsünk helyi tantervet? (Bognár Mária - Horváth H. Attila) 156
Környezeti nevelés az óvodában (Vízy Istvánné) 167
Környezeti nevelési lehetőségek az Anyanyelv és irodalom műveltségi területen belül (Budayné Kálóczi Ildikó) 173
Környezeti nevelés a Matematikában (Behalik Ibolya - Ungvári Jánosné) 177
Környezeti nevelési lehetőségek az Élő idegen nyelv műveltségi területen (Ungvári Jánosné) 180
Környezeti nevelési lehetőségek a Művészetek műveltségi területen belül (Budayné Kálóczi Ildikó - Ungvári Jánosné) 182
Az Életvitel és gyakorlati ismeretek műveltségi terület környezeti követelményei (Kovács Imréné) 189
Az Ember és természet műveltségterület környezeti vonatkozásai (Sára Endréné) 193
Az Ember és társadalom műveltségterület környezeti követelményei (Ungvári Jánosné) 210
A Földünk és környezetünk műveltségterület környezeti vonatkozásai (Bálint Józsefné) 219
A környezeti nevelés tanórán kívüli lehetőségei az iskolában és a szabad természetben (Gulyás Pál) 231
VI. A közoktatási szakértő tevékenysége
A közoktatási szakértő tevékenysége (Benedek István) 240
A környezet, a kultúra egysége - a nevelés teljességei:
Holisztikus gyakorlat - munkafüzet (Gulyás Pálné) 271
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A környezetvédelmi oktatási szakértői tevékenység elméleti és gyakorlati megalapozása A környezetvédelmi oktatási szakértői tevékenység elméleti és gyakorlati megalapozása

A borító foltos.

Állapot:
3.940 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba