kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 120 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. 6. változatlan utánnyomás. Tankönyvi szám: J 11-718. |
Az óvódai környezetismeret módszertan fogalma, feladata helye az óvódapedagógia rendszerében | 3 |
Az óvodai környezetismeret módszertan fogalma, tárgya | 3 |
Az óvodai környezetismeret módszertan feladata | 3 |
Az óvodai környezetismeret helye | 4 |
A környezetismereti oktatás feladata, helye az óvódai nevelés oktatás rendszerében | |
A környezetismereti oktatás feladatai | 5 |
A környezetismereti foglalkozások helye az óvoda nevelésoktatási rendszerében | 6 |
A környezetismereti foglalkozások és a gyermekek élményei | 9 |
Az óvódai környezetismeret anyaga és követelményrendszere | 12 |
Az óvodai környezetismereti anyag felépitése | 12 |
Az óvodai környezetismereti anyag korcsoportonkénti elrendezésének szempontjai | 13 |
A környezetismereti foglalkozások és évvégi követelményszintje | 16 |
Az általános didaktikai alapelvek érvényesülése az óvódai környezetismeret oktatási folyamatában | |
A motiváció elve | 28 |
A tudományosság és érthetőség elve | 30 |
Az óvoda és az élet kapcsolatának elve | 32 |
A tudatosság és az aktivitás elve | 33 |
A szemléletesség elve | 37 |
A környezetismeret oktatási folyamata | 40 |
A környezetismeret oktatási folyamatának értelmezése | 40 |
Az oktatási folyamat szerkezete, mozzanatai | 44 |
A motiváció | 45 |
A gyermekek megismertetése a konkrét tényekkel | 47 |
Az ismeretek rögzitése, megszilárditása | 52 |
Az ismeretek gyakorlati alkalmazása | 54 |
Az ismeretek, jártasságok és készségek ellenőrzése | 56 |
A környezetismeret oktatásának módszerei | 59 |
A beszélgetés módszere | 60 |
Az elbeszélés módszere | 63 |
Bemutatás és magyarázat | 64 |
A gyakorlás (cselekedtetés) módszere | 69 |
A környezetismeretben alkalmazható szemléltető és segédeszközök | 74 |
A szemléltető és segédeszközök jelentősége az óvodai környezetismeretében | 74 |
Követelmények a szemléltető- és segédeszközökkel szemben | 75 |
A segédeszközök fajtái | 76 |
A segédeszközök alkalmazásának lehetőségei | 80 |
Foglalkozási típusok a környezetismeretben | 82 |
Uj ismeretet közlő és készséget alakitó foglalkozás | 82 |
Ismétlő, rendszerező foglalkozás | 83 |
Az ismeretek gyakorlására szolgáló foglalkozás | 84 |
A vegyes tipusu (kombinativ) foglalkozás | 84 |
A környezetismeret oktatási folyamatának megtervezése | 86 |
Felkészülés a környezetismertetésre | 86 |
Folyamatos felkészülés | 86 |
Egy alkalomra, konkrét foglalkozásra való felkészülés | 92 |
A foglalkozások megszervezése, levezetése | 97 |
A környezetismereti foglalkozások elemzése | 99 |
Az éves munka elemzése | 104 |
Mellékletek | 107 |
Minta tervezetek ILL. vázlatok | 109 |
Tartalomjegyzék | 119 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.