1.059.326

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A környezetismeret-tanítás korszerűsítése 4-5. osztály

Útmutató a tanári felkészüléshez

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet Pedagógus-Továbbképzés Könyvtára
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 122 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-681-207-1
Megjegyzés: Két oldal fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A környezetismeret tanítása során olyan komplex művelődési anyagot tanulnak a gyerekek, amelyben a természettel és a társadalommal kapcsolatos alapozást egységben végezzük! Az első három... Tovább

Előszó

A környezetismeret tanítása során olyan komplex művelődési anyagot tanulnak a gyerekek, amelyben a természettel és a társadalommal kapcsolatos alapozást egységben végezzük! Az első három osztályban9 az ún. kezdő, alapozó szakaszban a gyerekek a kutató módszerekkel tájékozódnak. így magától értetődő egységben látják a tanulók a természeti jelenségeket. Így ezek megbeszélése, megismerése szinte természetesen összevontan. szoros koncentrációban történik. A jelenségek ilyen együttlátásának igénye tükröződik a társadalomismeret témáiban is. Az ismeretszerző tevékenység során a jelenségeket a környezet együtteséből kiemelve. ám attól nem elszakítva. sőt az elemi összefüggéseket is feltárva vizsgálják a tanulók. Megismerik egyes élettelen tárgyak és élőlények érzékelhető9 majd a mérhető tulajdonságait, s vizsgálják az élettelen és az élő környezet kapcsolatait. A társadalmi /iskolai9 otthoni/ környezetből kiemelt egy-egy szituáció megbeszélése megvitatása a tanulók helyes magatartásának alakulását, a jő közösségi kapcsolatok létesítését kell hogy előmozdítsa.
A 4. és az osztályban, az átmeneti szakaszban tantárgyunk témáinak többségében, már a távolabbi környezettel foglalkozik. A közvetlen tapasztalást nyújtó környezettől való távolodás részben a tér koncentrikus bővülését jelenti /lakóhely - Magyarország - Európa/, részben a történeti szemlélet fejlesztése érdekében az időbeliség tágitását igényli /a természeti környezet változása pl. a földfelszín alakulása; fejlődés a társadalomban, pl. a termelés és az életmód változása/. Vissza

Tartalom

Bevezetés /Dr. Köves József:/ 1
A/ A 4-5. osztály környezetismeret tantárgy alapozó
funkciója /Dr. Köves József:/ 5
I. A tantárgy tanitásának céljából eredő feladatok 5
II. Az alapozó funkció érvényesülése a tantervi
anyagban 7
1. A földrajz tanitásának alapozása 7
2. A biológia tanitásánsk alapozása 14
3. Felkészités a történelem és állampolgári
ismeretek tanitására 17
4. A fizika és a kémia tanitásának alapozása 20
III. Koncentráció más tantárgyakkal 23
IV. A 4. osztály környezetismeret tanitásának
művelődési anyaga 27
1. A földrajz ismeretanyaga /Pósa Lajos:/ 27
2. A biológia ismeretanyaga /Jámbor Gyuláné:/ 41
3. A "Fejlődés a társadalomban" cimü tárgykör művelődési anyaga /Dr. Arató Endréné:/ 55
V. Az 5. osztály környezetismeret tantárgyának
művelődési anyaga 69
1. A földrajz ismeretanyaga 69
2. A biológia ismeretanyaga 85
B/ Nevelési feladatok az átmeneti szakasz környezetismeret-tanitásában /Dr. Köves József:/ 101
I. A feldolgozásra kerülő ismeretek alapján kitűzhető nevelési feladatok 101
II. A pszichikum tevékenységére támaszkodó
nevelési feladatok 104
C/ A munkatankönyv sokoldalú hasznosítása
/Dr. Köves József/ 105
Irodalom 117
Ábrák 119
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem