1.063.251

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kooperatív tanulás: szervezés és alkalmazás

Kooperatív tanulási és tanulásirányítási segédanyag tanítóknak, tanároknak, tanárjelölteknek

Szerző
Szerkesztő
Lektor
,
Kiadó:
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 236 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-06-7732-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezt a kiadványt több mint húsz éves tapasztalataimra, kutatómunkára, és elméleti gyűjtőmunkára építettem. Pályám során különös figyelmet fordítottam a kooperatív tanulással foglalkozó szakirodalom... Tovább

Előszó

Ezt a kiadványt több mint húsz éves tapasztalataimra, kutatómunkára, és elméleti gyűjtőmunkára építettem. Pályám során különös figyelmet fordítottam a kooperatív tanulással foglalkozó szakirodalom tanulmányozására. Kerestem azokat az elméleti alapelveket, amelyekre épül a kooperatív tanulás filozófiája, pszichológiája, pedagógiája, szocializációs alapjai, majd a megfigyeléseket kapcsolatba hoztam a gyakorlati munkámmal. így közeledett egymáshoz az elmélet és gyakorlat, egyre tudatosabbá téve a mindennapi pedagógiai tevékenységeimet.
Örvendetes, hogy az utóbbi években már természetes a személyközpontú megközelítésről, a kompetenciafejlesztő oktatásról, a társas kapcsolatok, az együttműködés fontosságáról, és a kooperatív tanulásról beszélni. Sajnos azonban ez gyakran megreked elméleti szinten, és lényegesen kevesebb szó esik a „hogyanról" a megvalósítás módszereiről.
A kooperatív tanulás folyamatában a tanárnak a tudás forrásából sokkal inkább a tanulási helyzet menedzserévé, tanulásszervezőjévé kell válnia. A kooperáció kialakítása komoly előkészületeket, a tanár részéről rendkívül átgondolt munkát és alapvetően újszerű magatartást igényel. Megvalósításához elengedhetetlen, hogy minden pedagógus olyan szakmai tudással, módszertani felkészültséggel rendelkezzen, hogy ezt könnyedén meg tudja valósítani.
A magyar pedagógiai szakirodalomban kevés olyan pedagógiai kiadvány, átfogó mű jelent meg, amely a pedagógusoknak konkrét segítséget nyújt a kooperatív tanulás megszervezéséhez. Ezért úgy gondoltam, hogy a saját összegyűjtött anyagaimat nem hagyom elveszni, közre adom, és valamennyire próbálom pótolni ezt a hiányt.
A kiadványban, összhangban van, az elmélet és a gyakorlat, akár kézikönyvként is használható. Az elméleti anyagokhoz konkrét gyakorlati példák, ötletek kapcsolódnak, amelyek összegyűjtésében segítségemre voltak a hallgatóim dolgozatai, a kollégák, szülők, tanulók reflexiói és a saját tanítói, tanári tapasztalataim.
A könyv foglalkozik a kooperatív tanulás elméletével, feltételeivel, és ötleteket ad a csoportok alakításához, a különböző kooperatív módszerek alkalmazásához, a különböző foglalkozás-modellek megtervezéséhez, a fejlesztő értékelés megvalósításához. Felvázolja azt is, hogy milyen tanári kompetenciára, attitűdre van szükség a kooperatív tanulás megszervezéséhez. Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ 7
I. A KOOPERATÍV TANULÁS INTERDISZCIPLINÁRIS NÉZŐPONTJA 10
II. ELMÉLETI ALAPOK 23
1. Kulcsfogalmak 23
2. Alapelvek 26
3. A kooperatív és hagyományos tanulás összehasonlítása 33
III. A KOOPERATÍV TANULÁS FELTÉTELEI 36
1. Külső feltételek 37
A tér kialakítása 37
A csoportok szervezése 41
Motiváció és a pozitív kölcsönösség 54
Feladatok és az együttműködés 59
Tanulásszervezés 62
Kooperatív visszajelzés 63
Fejlesztő értékelés 65
Tanulásirányítás, a folyamat szabályozása 71
Tanári megfigyelések, élmények feldolgozása 78
Tanári kompetencia, a tanár feladatai 79
2. Belső feltételek 85
A tanulók közötti közvetlen interakció működése 85
Kooperatív tanulás és a kompetenciák 87
IV. KOOPERATÍV TANULÁSSZERVEZÉSI MODELLEK 98
Együtt - tanulási modell 99
Egyéni fejlődést értékelő modell 102
Csoportkutató munka 104
Munkasarok-forgó modell 106
Co-op Co-op modell 108
RJR modell (Ráhangolódás - jelentésteremtés - reflektálás) 110
V. HUMANISZTIKUS KOOPERATÍV TANULÁS (HKT) 111
VI. KOOPERATÍV MÓDSZEREK ÉS GRAFIKAI SZERVEZŐK 126
1. A tanóra előkészítő részének módszerei 128
2. A tananyag feldolgozásának módszerei 138
3. A megértést ellenőrző módszerek 145
4. A gyakorlás módszerei - 148
5. Információ megosztás és értékelés módszerei 153
6. Módszerekhez kapcsolható grafikai szervezők 159
VII. MELLÉKLETEK 168
FELHASZNÁLT IRODALOM 232

Dr. Orbán Józsefné

Dr. Orbán Józsefné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Orbán Józsefné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem