Előszó
szocializmus építő hazánk gyorsütemű iparosodása korán szükségessé tette a műszaki szakkáderképzés mielőbbi megnyugtató megoldását. Így jöttek létre 1950-ben kultúrforradalmunk jelentős sikereként az ipari technikumok.
Csakhamar kiderült azonban, hogy a nappali tagozatok nem képesek az ipar teljes középkáder-igényét kielégíteni. az időközben létesített esti tagozatú iskolák sem oldották meg a kérdést teljesen, mert a tö9bbműszakos üzemek igényeihez nem tudtak alkalmazkodni. 1953-ban a kormányzatunk ezért létrehozta a levelező technikumokat. Ezek célja kettős volt. Egyrészt biztosítaniuk kellett a két- és háromműszakos üzemek szakembereinek képzését, másrészt főleg a vidék számára a műszaki munkakörben dolgozó, de ilyen képesítéssel nem rendelkező dolgozók iskolázását.
Ilyen előzmények után, a vázolt elvi meggondolások alapján indult meg tíz esztendővel ezelőtt a Könnyűipari Levelező Technikum.
A pedagógia hosszú távlatú munka. Az eredmények, éppen úgy,mint a hiányosságok, rendszerint csak több év múlva jelentkeznek lemérhető módon, válnak anyagi erővé. Úgy gondoljuk, hogy az elmúlt tíz év elegendő távlatot biztosít ahhoz, hogy a könnyűiparnak ezt a fontos intézményét objektíven értékelhessük. Az évkönyv tanulmányai és adatai azt bizonyítják, hogy a végzett munka sikeres, eredményes, hasznos munka volt, hogy az induláskor kitűzött célokat sikerrel valósította meg a technikum vezetősége.
Az évek során felgyűlt tapasztalatokból, a sok-sok adatból most - természetesen a teljesség igénye nélkül - közzétesszük azokat, melyeket a legérdekesebbeknek, a legtanulságosabbaknak gondolunk.
Szeretnénk, ha az évkönyv a szakember számára gondolatébresztő, a levelező tagozat hallgatóinak pedig kedves emlék lenne.
Vissza