kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzetközi Pető Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 232 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-04-0297-7 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 3 |
Bevezetés | 7 |
A konduktív pedagógia eredete | 9 |
A diszfunkció problémájának megközelítése. A konduktív nevelési rendszer (dr. Hári Mária) | 21 |
A konduktív nevelési rendszer fogalma | 23 |
A konduktív pedagógia alapvető követelménye | 25 |
Az aktivitás humán dimenziója | 27 |
A koordináció újraépülése | 28 |
A koordináció alkalmazása | 31 |
A kondukció és a gyermek célkitűzése | 32 |
A célkitűzéssel járó intenció tanulása | 33 |
A kondukció és a program kohéziója | 35 |
Tanulást elősegítő tényezők | 37 |
Az aktivitást létrehozó pedagógiai munka | 43 |
A speciálisan integrált nevelési folyamat | 46 |
A konduktor feladatai és szemlélete | 48 |
A konduktor szaktudása, a program struktúrája | 52 |
Szelekció és eredményesség | 54 |
Felvételi vizsgálat | 56 |
A korai felismerés és jelentkezés | 61 |
A gyakorlóterület növekedése | 62 |
Eredményesség | 63 |
A nevelési eredményvizsgálat szempontjai | 67 |
Melléklet (Kőkúti Márta, Kozma Ildikó, Horváth Júlia) | 72 |
Óvodáskorú csoportok konduktív nevelése. A nevelési programok tartalma, szervezése, megvalósulása (Kozma Ildikó, Horváth Júlia) | 91 |
A cerebromotorikus diszfunkció | 93 |
Athetosis (túlmozgás, tág értelemben) | 93 |
Diplégia spasztika (alsó végtagi "ollózó merevség") | 94 |
Hemiplégia spasztika infantilis (gyermekkori féloldali bénulás) | 95 |
Tetraparézis spasztika (négyvégtagi merev bénulás) | 95 |
A négy végtag, illetve az egész test érintettsége | 95 |
Cerebelláris ataxia | 96 |
A spinomotorikus diszfunkció | 97 |
Spina bifida | 97 |
A konduktív nevelés általános programja | 98 |
A konduktív nevelés tervezése | 103 |
A konduktív nevelés személyi feltétele | 106 |
A konduktor | 106 |
A család és a konduktor | 114 |
A mozgássérült gyermekek pszichológiai jellemzése | 119 |
A gyermekcsoport funkciója | 126 |
Tevékenységformák az életrendben | 135 |
A nevelés tartalma a mozgássérültek óvodájában | 145 |
Iskolás korú csoportok konduktív nevelése. Az anyanyelvi nevelés szempontjai (Kőkúti Márta) | 167 |
A tanulás az iskolás korú csoportokban | 169 |
Az írás | 173 |
A nyelvi fejlesztés a konduktív pedagógia keretében | 185 |
Függelék | 203 |
Szótár (dr. Hári Mária) | 205 |
A konduktív pedagógia szempontjából jelentős gondolkodók rövid életrajzi adatai (dr. Hári Mária) | 209 |
Irodalom | 212 |
Előszó, bevezetés | 212 |
I. rész | 213 |
II. rész | 222 |
III. rész | 226 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.