kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pont Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 258 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-9312-54-1 |
Köszönetnyilvánítás | 4 |
Előszó | 5 |
Bevezetés | 7 |
Szüksége van-e a pszichoanalízisnek a közvetlen megfigyelésre épülő fejlődéslélektanra? | 11 |
Előzmények | 11 |
Új csecsemőszemlélet | 12 |
Rekonstrukció versus közvetlen megfigyelés | 13 |
A rekonstruktív fejlődéslélektan problémái | 15 |
Pszichoanalízis és közvetlen megfigyelés: összeegyeztethető-e vagy nem? | 16 |
Empátia | 16 |
Viselkedés és átélés | 17 |
Normalitás és patológia | 17 |
Alkalmazkodás és konfliktus | 18 |
A rekonstruált és a valódi gyermek | 19 |
Összefoglalás | 23 |
A kompetens csecsemő | 24 |
Vizsgálati módszerek | 24 |
A preferencia-paradigma | 24 |
A habituációs paradigma | 26 |
A meglepődési paradigma és a familiarizáció-újdonság módszer | 26 |
A megfigyelési technológia és a műtermék gyanúja | 27 |
Kísérleti eredmények | 28 |
Vizuális észlelés | 28 |
Auditív észlelés | 30 |
Szaglás és ízlelés | 31 |
Keresztmodális észlelés | 32 |
Összefoglalás | 35 |
Autizmus és szimbiózis: kritikai szemszögből | 37 |
Autisztikus pszichózisok | 37 |
Az autizmus mint normál fejlődési szakasz | 38 |
Érvek az autizmusfogalom megtartása mellett | 40 |
A fogalom relativizálása | 40 |
Az autizmus, mint neurológiai fejlődési szakasz és a korai kompetenciák pszichikai jelentéktelensége | 42 |
Autizmus és alvás | 44 |
Összefoglalás | 44 |
Szimbiózis | 46 |
A fogalom tisztázása | 46 |
Szimbiotikus pszichózisok | 46 |
A szimbiózis mint normál fejlődési szakasz | 47 |
Érvek a szimbiózisfogalom megtartása mellett | 48 |
A szimbiózis mint kapcsolat | 48 |
Kitérő: A kompetens csecseő II.: Interakciós kompetencia | 50 |
A szimbiózis mint fantázia | 56 |
A szimbiózis mint meghatározó pillanat | 57 |
Összefoglalás | 62 |
A szimbiózisfogalom klinikai haszna | 63 |
Az érzékletek egysége és az észlelés folyamata | 65 |
A szelférzet (sense of self) mint a fejlődés szervezőelve | 65 |
A szelférzet fejlődési szintjei | 66 |
A bontakozó szelférzet | 67 |
A bontakozó szelférzet prereflexív természete | 73 |
A bontakozó szelférzet klinikai jelentősége | 74 |
A magszelférzet és összetevői | 74 |
A szelf, mint a cselekvések előidézője | 75 |
Szelfkoherencia | 77 |
Kitérő: A hasítás kritikája | 81 |
Szelfaffektivitás és emlékezet | 84 |
Összefoglalás | 85 |
A self-with-other mint a szimbiózis utódja | 86 |
A szelférzet klinikai jelentősége | 88 |
A diszkrét affektusok | 90 |
Történeti áttekintés | 90 |
Az affektusok az akadémikus pszichológiában | 90 |
Az affektusok az akadémikus fejlődéslélektanban | 92 |
Az affektusok újrafelfedezése | 94 |
Etológiai elméletek | 94 |
Tökéletesített mérési módszerek | 95 |
Arckifejezés és érzés | 96 |
A kérdésfeltevés | 96 |
Affektuskifejezések a csecsemők arcán: eredmények | 99 |
Az arckifejezés és az érzés kezdeti összhangja | 103 |
Az érzés feedback-elmélete | 104 |
Kiegészítések | 107 |
Érzelem-előfutárok, érzelmek, érzelemcsaládok | 108 |
A szelf affektív magja és a szelférzet kontinuitása | 112 |
Az affektusfejlődés pszichoanalitikus elmélete | 114 |
Bevezetés | 114 |
A pszichoanalitikus affektuselmélet vázlata | 115 |
Közös témák a pszichoanalitikus és az akadémikus affektuspszichológiában | 120 |
Egy integrációs esettanulmány | 122 |
Következtetések | 127 |
Indulatáttétel és arckifejezés | 131 |
Interszubjektivitás és affektivitás | 133 |
Interszubjektivitás | 133 |
Affect attunement | 135 |
Példák | 135 |
Az attunement formái | 136 |
Az attunement, mint a szülői fantáziák transzmissziós szíja | 138 |
A harmónia, mint a fejlődés motorja | 139 |
Interszubjektivitás és ösztönelmélet | 141 |
A kognitív fejlődés | 144 |
Piaget elmélete a korai gondolkodásról | 144 |
A tárgyállandóság kialakulása | 144 |
A belső kép létrejötte | 148 |
Összefoglalás | 150 |
A korai gondolkodás pszichoanalitikus elmélete | 151 |
Gyermeki grandiozitás | 151 |
Hallucinatórikus vágyteljesítés | 153 |
Elsődleges és másodlagos folyamat | 156 |
Megoldatlan kérdések | 161 |
Korai tapasztalatreprezentáció, forgatókönyv-elmélet, ismétlési kényszer | 163 |
Szimbólum, vágy, konfliktus, elhárítás | 170 |
Fantázia és interakció | 174 |
Bevezetés | 174 |
A pszichoanalízis hozzájárulása a csecsemőkutatáshoz: az interakció fantazmatikus dimenziója | 174 |
Példák | 176 |
A fantázia az akadémikus fejlődéslélektanban: jelentéstulajdonítások | 178 |
A múltbéli tapasztalatok belső reprezentációi és ezek interakciós jelentpsége: a kötődéselmélet | 180 |
A tudattalan fantáziák oksági szerepe az interakcióban | 183 |
Gyermeki tünetek és tudattalan jelentéstulajdonítás | 185 |
Összefoglalás: tíz tézis | 188 |
Nyomonkövetéses vizsgálatok | 190 |
A kezdetleges fantázia meghatározó ereje | 193 |
A pszichoanalízis további hozzájárulása a csecsemőkutatáshoz | 194 |
A csecsemőkutatás klinikai jelentősége | 199 |
Esetleírások és néhány fontosabb gondolat | 199 |
Modelljelenetek | 203 |
Az idegen helyzet, mint modelljelenet | 203 |
Rekonstrukció és tapasztalati nyilvánvalóság | 206 |
Rekonstrukció, valós trauma, valóság | 208 |
A kontingenciaparadigma mint modelljelenet | 210 |
Példák | 211 |
Elméleti és klinikai következmények | 212 |
Kontingenciatapasztalat és pszichopatológia | 213 |
A pszichoanalitikus folyamat Mount-Zion modellje | 214 |
Kontingenciatapasztalat és érzelmi betekintés | 216 |
Összefoglalás | 217 |
Megjegyzések | 219 |
Irodalomjegyzék | 227 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.