1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kommunikációs kompetencia fejlesztése

Az általános kommunikációs készségek fejlesztésének elmélete és gyakorlata

Szerző
Lektor
Piliscsaba
Kiadó: Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar
Kiadás helye: Piliscsaba
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 130 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9296-99-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Személyközi kapcsolataink alakulása, személyiségünk kiteljesítése és kifejezése, a legkülönbözőbb helyzetekben nyújtott teljesítményünk, életminőségünk, a szavakkal való bánni tudásunk kommunikációs kompetenciánk függvénye. A „hogyan mondjam el?" kérdése mindannyiszor felmerül bennünk, ahányszor „tétje van" a kommunikációnknak. Gondolataink megfogalmazása, nyelvi formába öntése rólunk, „világunkról" árulkodik, minősíti a kapcsolatainkat, a partnerünkhöz és a mondandónkhoz való viszonyunkat.
A szavakkal való bánni tudás egyszerre feladat és lehetőség: a lehető legszebben, legválasztékosabban, legtalálóbban, legeredetibben fejezzük ki gondolatainkat.
Ez a könyv arra keresi a választ, hogy milyen a kommunikációs kompetencia - avagy a szavakkal való bánni tudás - természete, miként szerveződik és hogyan fejleszthető. Olyan elméleti, módszertani alapismereteket és konkrét gyakorlati eljárásokat tartalmaz, melyet a gyakorló kommunikátorok, a kommunikációs készségfejlesztéssel foglalkozó... Tovább

Fülszöveg

Személyközi kapcsolataink alakulása, személyiségünk kiteljesítése és kifejezése, a legkülönbözőbb helyzetekben nyújtott teljesítményünk, életminőségünk, a szavakkal való bánni tudásunk kommunikációs kompetenciánk függvénye. A „hogyan mondjam el?" kérdése mindannyiszor felmerül bennünk, ahányszor „tétje van" a kommunikációnknak. Gondolataink megfogalmazása, nyelvi formába öntése rólunk, „világunkról" árulkodik, minősíti a kapcsolatainkat, a partnerünkhöz és a mondandónkhoz való viszonyunkat.
A szavakkal való bánni tudás egyszerre feladat és lehetőség: a lehető legszebben, legválasztékosabban, legtalálóbban, legeredetibben fejezzük ki gondolatainkat.
Ez a könyv arra keresi a választ, hogy milyen a kommunikációs kompetencia - avagy a szavakkal való bánni tudás - természete, miként szerveződik és hogyan fejleszthető. Olyan elméleti, módszertani alapismereteket és konkrét gyakorlati eljárásokat tartalmaz, melyet a gyakorló kommunikátorok, a kommunikációs készségfejlesztéssel foglalkozó szakemberek és a pedagógusok is haszonnal forgathatnak. Vissza

Tartalom

1. A személyiség pedagógiai megközelítése 5
1.1. A kompetenciák mint a személyiség alkalmazkodásának,
beilleszkedésének eszközei 6
1.1.1. A kompetenciák strukturális szerveződése 7
1.1.2. Öröklött és tanult komponenskészletek 8
1.1.3. A tanult komponenskészlet fejlődése 8
1.1.3.1. A motívumrendszer fejlődése 8
1.1.3.1.1. Motiváció és érzelem 11
1.1.3.1.2. A motivációs képződmények szerepe
a viselkedésben 11
1.1.3.1.3. Az értékek interiorizálásának folyamata 12
1.1.3.2. Az ismeretrendszer és a készségek fejlődése 14
1.1.3.2.1. Az információk csoportja 14
1.1.3.2.2. A képességbeli (operacionális) tudás 16
1.2. A kompetenciamodell alternatívája 21
1.2.1. Az autonóm szabályozást ellátó személyiségbeli
feltételrendszer 21
1.2.2. A személyiség pedagógiai modellje 22
2. Kommunikációs kompetencia 24
2.1. A kognitív kommunikáció 24
2.1.1. Vizuális kommunikáció - ábraolvasás, ábrázolás 25
2.1.2. Nyelvi kommunikáció 25
2.1.3. Formális kommunikáció 27
2.2. A kommunikáció mint kompetencia 28
2.2.1. A kognitív kommunikáció mint általános
kommunikációs képesség 29
2.2.2. A kommunikáció mint specifikus képesség 33
2.2.2.1. Szociális kommunikációs képesség 34
2.2.2.2. Személyes kommunikációs képesség 35
2.2.2.3. Speciális kommunikációs képesség 35
3. A kommunikációs kompetencia fejlesztésére szervezett
csoporttevékenység (tréning) általános jellemzése 37
3.1. A kommunikációs kompetenciák fejlesztésének
közege - a csoport 37
3.2. Miként megy végbe a tanulás a csoportban? 38
3.2.1. A tanulás irányítottsága 38
3.2.2. A csoportviselkedés szabályozása 39
3.2.3. A tanulás módja a csoportban 39
3.2.3.1. A beszélgetés, vita 40
3.2.3.2. A játék 41
3.2.3.3. Az önvizsgálat (introspekció), önfeltárás (exploráció) 42
3.3. A fejlesztő foglalkozások összeállításának elvei 43
4. A személyközi kommunikáció 44
4.1. A személyközi kommunikáció modellje 44
4.2. Kommunikációs helyzetelemzés 45
4.2.1. Miért jött létre a kommunikációs helyzet! 47
4.2.2. Kommunikációs szabályok a helyzetben 48
4.2.3. A mondanivaló kifejtése 49
4.3. A kommunikációs helyzetek elemzésének fontosabb szempontjai 49
4.4. Az eredményes kommunikáció 49
4.4.1. A kommunikáció kezdeményezése 49
4.4.2. Az aktív figyelem technikái 50
4.4.3. Az én-üzenetek 51
4.4.4. Aktív figyelem (hallgatás) 51
4.5. A kommunikációs folyamat torzulását eredményező tényezők 52
4.6. Kommunikációs gátak 53
5. A kommunikáció eszközei 55
5.1. Verbális kommunikáció 55
5.1.1. Nyelvi fejlődés és gondolkodás 55
5.1.2. A nyelvelsajátítás 56
5.2. Nem verbális kommunikációs eszközök 57
5.2.1. A mimika 57
5.2.2. Tekintet 59
5.2.3. Vokális kommunikáció 59
5.2.4. Mozgásos kommunikációs csatornák 60
5.2.4.1. Kommunikáció gesztusok révén 60
5.2.4.2. Kommunikáció a testtartás révén (poszturális kommunikáció) 60
5.2.4.3. A térközszabályozás kommunikációs csatornája 61
6. Beszélgetés egy képpel 62
6.1. Mire jó egy kép? 62
6.2. A műalkotás mint teremtett világ 67
6.3. Pedagógiai ajánlások a képpel való találkozás megszervezéséhez 69
7. Az értékátadás mint kommunikáció 72
7.1. Az értékek természete 72
7.2. Az értékőrzés és értékközvetítés formái 73
7.3. Az értékőrzés, értékteremtés és értékátadás
mint kommunikációs folyamat 73
7.3.1. Az értékátadás folyamata 74
7.4. Értékek a személyiség rendszerében 74
7.5. Értékátadás és társadalom 77
8. Gyakorlatgyűjtemény 79
Felhasznált szakirodalom 130

Szőke-Milinte Enikő

Szőke-Milinte Enikő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szőke-Milinte Enikő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem