1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kommunikáció I.

Szerző
Lektor
Pécs
Kiadó: Janus Pannonius Tudományegyetem
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 122 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jegyzetünk három kötete egybetartozó, de bizonyos szempontból eltérő rendeltetésű részekből áll. Az első kötet elméleti bevezetést kíván adni az általános kommunikációelmélet tanulmányozásába.... Tovább

Előszó

Jegyzetünk három kötete egybetartozó, de bizonyos szempontból eltérő rendeltetésű részekből áll. Az első kötet elméleti bevezetést kíván adni az általános kommunikációelmélet tanulmányozásába. (Pontosabban: vagy be vezetést, vagy továbbvezetést - igyekeztünk az eltérő előzményekre és igényekre tekintettel lenni.) Napjaink kommunikációelméleti műveltségének alapvető fejezeteit részesítettük előnyben, és a kiemelt problématerületeken is annak adtunk erősebb hangsúlyt, ami a kommunikációs képességek gyakorlati továbbfejlesztését (az ezirányú képzést-önképzést) a leginkább megalapozza. A kommunikációról való tudás önmagában is a modern kultúra nélkülözhetetlen része, de nem kevésbé lényeges, hogy személyes kommunikációs képességeinket is kibontakoztassuk, megtanuljunk hatékonyabban kommunikálni, és értőbben bánni az új - és minduntalan megújuló - kommunikációs eszközökkel. Az első kötet a kommunikáció-fejlesztés alapelveit is áttekinti. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ ..................................................................................................2
MI A KOMMUNIKÁCIÓ?............................................................................4
Filozófiai nézőpont. A szó-modell ..................................0
Pszichológiai, szociálpszichológiai modellek ............9
Szociológiai koncepciók ......................................................10
A kommunikáció kultúraelméleti nézőpontból ................12
A kommunikáció rendszerelméleti nézőpontból ..............13
A "kommunikáció" szó eredete ........................................15
A KOMMUNIKÁCIÓ FAJAI ......................................................................17
Kommunikációs szerkezetek ..................................................17
A társadalmi kommunikáció funkciói ................................18
A kommunikáció fő fajtái ....................................................25
KOMMUNIKÁCIÓS SZITUÁCIÓK ..............................................................26
JELEK, JELRENDSZEREK ......................................................................32
Szimptómák és jelek ..............................................................32
Szemiotika ................................................................................35
A jelek rendszerbe tartozása ............................................36
Kitekintés: szimbólum és művészet ..............................38
Kitekintés: politikai jelek és jelképek ..................40
A gondolati tartalom ....................................................40
Az érzelmi tartalom ......................................................41
A SZEMÉLYKÖZI KOMMUNIKÁCIÓ CSATORNÁI ......................................46
Beszéd szavakkal ....................................................................46
Nyelvi és nem nyelvi kommunikáció ..................................51
Kommunikáció szavak nélkül ................................................57
A vokális csatorna ................................................................59
A nézés ......................................................................................66
Távolság és közelség a kommunikációban ........................69
Kinetika és testkommunikáció ............................................74
Kitekintés: testkommunikáció és videó ......................80
A test mint társadalmi-kulturális jelenség ............80
A testlátás új eszközei ..............................................82
Kommunikáció a képernyővel ........................................85
A test szimbolikus birtokbavétele ..........................86
A TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ ........................................................................88
Helyhezkötött és szétáramló információk ......................91
Felszíni és rejtett információáramlás ..........................92
"Az idő legyőzése" ................................................................94
Kínálat és választás ............................................................98
A jelentés élménye ..............................................................101
Modernizáció és tömegkommunikáció ....... ....................106
A tömegkommunikáció távlatai ............................................109
KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS ................................................114

Zrinszky László

Zrinszky László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zrinszky László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem