kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Táncsics Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 228 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 18 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal. |
Előszó | 5 |
Álmok és a valóság között | 11 |
A rabszolga-"motortól" a vitorlázókocsiig | 11 |
Megszelídítik a "fehér felhő" erejét | 13 |
Megsokszorozott lóerő | 17 |
Gőzkocsik az utcákon | 18 |
Megszületik az autó | 23 |
A bölcsőben: a gázmotor | 23 |
A kenőanyag- és gázpocsékoló legyőzése | 26 |
Daimler és Benz | 31 |
Monsieur Sarazin hagyatéka | 35 |
A "motorgróf" hallat magáról | 37 |
Amerika lemarad a rajtnál | 42 |
Ne csak a bolondok legyenek vevők | 44 |
Rudolf Diesel tragédiája | 46 |
Kialakul az autóipar | 51 |
Opel, Horch és Adler | 51 |
A termelés és pénzszerzés titkai | 55 |
A szabadverseny dzsungele | 56 |
Első díj: egy olajfestmény | 57 |
Autóval a világ körül | 59 |
Veszélyes fordulat | 63 |
A gépkocsi metamorfózisa | 67 |
A kétkerekű motoros járművektől a tűzoltóautóig | 67 |
Levegőbe emelkedő járművek | 69 |
A háború gépesített szakasza | 71 |
Autókat a tisztek, gránátokat az arcvonal számára | 72 |
Gördülő erődök | 74 |
Egy hazafi szanálja magát | 75 |
A kaucsuk | 79 |
A gumiabroncs feltalálása | 79 |
A belgák kongói rémtettei | 81 |
Időzített bomba | 82 |
A műkaucsuk születése | 83 |
A gumi körül megszűnik a barátság | 85 |
A nagy depresszió | 87 |
A vegyészek beavatkoznak a természet munkájába | 87 |
A nafta | 90 |
Beköszönt a kőolaj korszaka | 90 |
Az olajtenger nagy és kis cápái | 91 |
"A nyitott ajtó" politikája | 92 |
Olajszomj az automobil szülőhazájában | 93 |
Az olajtermékek értékéről | 94 |
Zsákutcában az olajimperializmus | 96 |
Üzemanyag retorikából | 96 |
Az IG Farben és a Standard Oil kapcsolata | 97 |
Apróságokról nagy betűvel | 99 |
Egy pillantás a motorházba | 99 |
Ezüst anyagból | 100 |
A porlasztó története | 102 |
A problémák problémája | 103 |
Történetek a hűtőről | 105 |
Az erőátvitel | 107 |
"Gyeplőre" is szükség van | 108 |
Rugózás és lökésgátló | 109 |
Gördülőcsapágyak és csavarok | 110 |
Alváz és karosszéria | 111 |
Háborúk és válságok között | 114 |
Spekulációk és spekulánsok | 114 |
Kiárusítás dollárért | 115 |
Detroitban | 116 |
A motorizált lét | 118 |
A szakadék szélén | 119 |
Lóerők és a politika | 123 |
Hitler motorizálni kezd | 123 |
A fasizmus országútjai | 124 |
A "csodálatos" KdF-kocsi története | 127 |
Henry Ford rendjelet kap Hitlertől | 130 |
A halálkereskedők erkölcse | 131 |
Nincs új a nap alatt | 132 |
A "Berlin NW 7" iroda páncélszekrényei | 134 |
Az orosz csoda | 136 |
Versenyek, győzelmek, rekordok | 138 |
Megbízhatósági próba vagy rekordhajsza? | 138 |
A kompresszor korszaka | 140 |
Egy romantika nélküli foglalkozás | 142 |
A monopóliumok harca | 145 |
"Manócskák..." | 148 |
Első díj: egy szép lány | 151 |
A Rosemeyer-eset | 152 |
Az "ezüstfarkasok" vége | 154 |
Vég vagy újrakezdés? | 155 |
Autósport mindenki számára | 156 |
A második világháború után | 158 |
A "csúf kacsa" öröksége | 158 |
Mindenki mindenki ellen | 160 |
A "farkastörvény" | 164 |
A béke útjain | 167 |
Ahol valamikor faekék szántottak | 167 |
A Pobjedától a Csajkáig | 169 |
Marhaláncokkal és burgonyaprésekkel kezdődött | 170 |
Ami a "pappendekli hetvenest" illeti | 170 |
Egy népes család | 172 |
Az Octavia nyeri a versenyt | 173 |
Lengyelország is jelentkezik | 174 |
Ez is benne van a mérlegükben | 175 |
A jövő autója | 178 |
A nullhengeres autó | 178 |
A forgódugattyús motor | 179 |
Próbaúton a rakétaautóval | 181 |
Mikorra várható az atomautó? | 182 |
Autóval a levegőben | 182 |
Az elektormobil visszatérése | 183 |
Balesetbiztosítás | 185 |
A zöld hullám | 187 |
A jövő álomútjain | 189 |
A csillaggarázstól az "autóhotelig" | 191 |
A városi forgalom ma és holnap | 192 |
A magyar autógyártás és -közlekedés rövid története (Feledy Béla) | 195 |
Bánki - Csonka - Röck | 197 |
MARTA | 199 |
MÁG | 199 |
Fejes Jenő szerepe a magyar autógyártásban | 201 |
Rába | 201 |
MÁVAG | 202 |
GANZ - Jendrassik | 203 |
LÁNG | 204 |
WM | 204 |
Karosszériagyártás | 205 |
Csepel Autógyár | 205 |
IKARUS | 207 |
Az első gépkocsi, az autóklub megalakulása | 208 |
Postaszállító gépjárművek | 209 |
Postai autóbuszjáratok | 209 |
Autótaxi | 210 |
MÁVAUT | 211 |
Fővárosi Autóbuszüzem | 211 |
Teherautófuvarozás | 212 |
Történeti áttekintés | 215 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.