1.060.604

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Klement Gottwald (Ganz) Villamossági Gyár története

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 367 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó5
Bevezetés7
A világelsők között 1878-1899
A Ganz-gyár villamossági osztályának alapítása és az első évek eredményei9
Az 1883. évi bécsi villamossági kiállítástól a transzformátor-rendszeren feltalálásáig27
A transzformátor-rendszer feltalálása38
A transzformátor-rendszer bemutatása, az első erőtelepek45
Harc a transzformátor-rendszer szabadalmaztatásáért51
A transzformátor-rendszer diadalútja58
A magyar általános hitelbank uralomra jutása a vállalat életében68
Üzemfejlődés: a termelés mennyiségének és technikájának alakulása a századfordulóig26
A villamossági gyár fejlődésének megtorpanása a századforduló éveiben93
A megtorpanás korszaka 1900-1919
A Ganz-gyár és a Hitelbank92
Az első villamos nagyvasúti próbálkozás102
A Ganz-féle Villamossági RT megalakulása110
Üzleti és üzemi eredmények az 1906-1913. években116
Az első világháború kihatásai a gyár életére128
A Ganz Villamossági Gyár dolgozóinak helyzete és mozgalmai az 1878-1918-as években131
A Ganz Villamossági Gyár 1918-1919-ben143
A pangás évei 1920-1944
A Villamossági Gyár története az 1919-1924-es években151
Látszólagos fellendülés az 1925-1929. években156
A Bánhidai Erőmű építése, a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal villamosítása, a két Ganz-gyár fúziója, szerződés a General Electric - A. E. G. csoporttal170
Az 1929-1933. évi gazdasági válság hatása a konszernre177
A Ganz és Társa Villamossági-, gép-, vagon- és Hajógyár munkásainak harca a Bedeaux-rendszer ellen184
Készülődés az új háborúra (1934-1938)197
A Ganz Villamossági Gyár a második világháborúban205
Az újjáépítés és a 3 éves terv (1945-1949)
A felszabadulás és a romeltakarítás211
Stabilizáció (az értékálló forint megteremtése)228
A gyár újjáépítési terve220
A tervgazdálkodás bevezetése. Az első 3 éves terv beindítása és ennek eredményei228
A Mátrai Erőmű kereszttekercses turbógenerátorai234
A 3 éves terv új gyártmányai238
Az 1949. év sikerei242
Az első 5 éves terv időszaka (1950-1954)
A terv célkitűzései, fontosabb alkotásaiba való bedolgozás247
A tervidőszak új gyártmányai. Bo-Co villamos mozdony253
Az export kapcsolatok növekedése260
A termelő kapacitás bővítése263
Az önelszámolási egységek létrehozása. Gazdasági eredmények grafikonok266
Ganz Villamossági Gyárból Klement Gottwald Villamossági Gyár271
Az 1953. júniusi párthatározat kihatásai272
Átmeneti időszak (1955-1957)
Az átmeneti időszak célkitűzései277
A közlekedés korszerűsítése288
1956. évi ellenforradalmi események296
A tervidőszak exportja301
A második 3 éves terv időszaka (1958-1960)
A terv beindítása, beruházások305
A tervidőszak eredményei307
Új gyártmányok, teljesítménynövelés, korszerűsítések310
Zuglói alállomás314
1300 LE-s Ward-Leonard rendszerű villamos mozdony320
Külföldi rendelések a második hároméves tervben322
A felszabadulás utáni időszak gazdasági és szociális eredményei a főbb mutatószámok tükrében
A gazdasági mutatószámok fejlődése331
A második ötéves terv célkitűzései341
Forrásjegyzék363
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem