Előszó az első kiadáshoz | 9 |
Előszó a második kiadáshoz | 13 |
Bevezetés | 15 |
A pszichológiában alkalmazott kísérleti módszer védelme | 15 |
Általános megjegyzések | 57 |
Módszertani bevezetés | |
Milyen hatással van az eredmények ismerete a teljesítményre? | 63 |
Mozgásosság és munka | |
Az egyszerű és összetett reakcióidő mérése | 71 |
A pszichés mozgásosság | 79 |
A spontán pszichikai tempó | 79 |
Az ütögetés (tapping) gyorsasága | 81 |
A pszichés mozgásosság | 83 |
A vonalhúzás pontossága | 83 |
A célzás pontossága és az önkéntelen mozgások nagysága (terjedelme) | 85 |
A pszichés mozgásosság | 88 |
Mozgásos ügyesség | 88 |
Az izommunka | 90 |
A hatékonysági szintek | 94 |
Az érzelmi reakciók | |
A pszichogalvanikus (vagy elektrodermális) reakció | 99 |
A vérkeringés változásai | 104 |
A lélegzés változásai | 109 |
A félelem és a harag reakciói | 112 |
A szenzoros folyamatok és a pszichofizikai módszerek | |
A tapintásérzékenység | 117 |
Az érintés abszolút küszöbe | 117 |
A tapintásérzékenység | 120 |
A megkülönböztetés küszöbe | 120 |
A kinesztetikai érzékenység | 122 |
Egy mozgás megismétlése | 122 |
A kinesztetikai érzékenység | 124 |
A különbségi küszöb | 124 |
A színek | 127 |
A kontraszt és az utóképek | 135 |
Alkalmazkodás a sötétséghez | 139 |
A Pulfrich-féle jelenség | 142 |
A távolság észlelése | 145 |
A hallásérzékenység | 148 |
A hallásinger kétoldali lokalizációja | 151 |
A képzetek | 154 |
A észlelés | |
A felfogás képessége | 161 |
Az észlelés ingadozásai és a beállítottságok hatása | 166 |
Az illúziók mérése | 170 |
A Müller-Lyer-féle illúzió | 170 |
Az illúziók mérése | 173 |
A Demoor-féle optikai-kinesztetikai illúzió | 173 |
A függőleges illúziója | 176 |
A figurális utóhatások | 181 |
A konstancia törvénye | 186 |
Nagyságkonstancia | 186 |
A konstancia törvénye | 190 |
Alakkonstancia | 190 |
A látszólagos mozgás | 194 |
Az okság észlelése | 198 |
A beállítottság hatása az észlelési kiválasztásra | 206 |
A tanulás szerepe az észlelésben | 209 |
A feltétlen ítéletek | 213 |
Tanulás és emlékezés | |
Tanulás a próba szerencse módszerével: a labirintus | 219 |
Folyamatos és időbeli megszakításokkal végzett tanulás | 225 |
A tanulás és a bilaterális transzfer | 229 |
A proaktív (előreható) gátlás | 234 |
A jelentés fontossága az emlékezetbe vésésnél | 237 |
A megtanulandó anyag hosszúsága és a bevésés ideje | 241 |
A feladat szervezettsége és az emlékezet | 243 |
Az előrelátáshoz vezető tanulás | 247 |
Felidézés, felismerés és újratanulás | 250 |
Idő és ritmus | |
Időbecslés | 255 |
Az ütemes struktúrák | 258 |
Asszociáció, nyelv és gondolkodás | |
Az asszociációk tanulmányozása | 263 |
A szabad asszociáció | 263 |
Az asszociáció és az emlékezet | 265 |
A nyelv asszociatív szekvenciái | 268 |
A jelentéstani differenciál | 271 |
A szavak észlelése | 275 |
A fogalmak kialakítása | 278 |
A problémák megoldása. "A gondolkodás hatékonysága" | 281 |
A beállítottság befolyása a problémák megoldására | 284 |
A személyiség | |
A szuggesztibilitás | 291 |
A konfliktus megoldása | 293 |
A döntési idő | 298 |
Az igényszint | 301 |
Mások megítélése | 304 |
Társadalmi pszichológia | |
Társadalmmi szabályok kialakulása az észlelésben | 311 |
A hivatási érdeklődés rangsorának kidolgozása | 315 |
A vita | 320 |
A híresztelések | 324 |
A társadalmi távolság | 327 |
Csoportos tanulás | 330 |
A közlési hálózat hatása egy munkacsoport teljesítményére | 335 |
A személyek egymás közti kapcsolatai és a szociometria | 343 |
Függelékek | |
A kísérletek megszervezése | 351 |
A küszöbök mérése | 376 |
A grafikus regisztrálási technikákról | 392 |
A könyvben emíltett eszközök előállítóinak jegyzéke | 394 |
Készülékek és kellékek mutatója | 395 |