1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kisegítő iskolai tanulók személyiségének komplex fejlesztése

Szerző
Budapest
Kiadó: Fővárosi Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 151 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-501-008-7
Megjegyzés: 3 fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Úgy véljük, hogy a kisegítő iskolai korrekciós nevelés továbbfejlesztését központi kérdésként kell kezelnünk. Ehhez a törekvéshez kapcsolódik a szerzők munkája, amely részben a Fővárosi Pedagógiai... Tovább

Előszó

Úgy véljük, hogy a kisegítő iskolai korrekciós nevelés továbbfejlesztését központi kérdésként kell kezelnünk. Ehhez a törekvéshez kapcsolódik a szerzők munkája, amely részben a Fővárosi Pedagógiai Intézet által szervezett gyógypedagógiai szakmai-módszertani továbbképző tanfolyamokon elhangzott előadásokat, részben a Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola és a gyógypedagógiai szakfelügyelet együttműködésében folytatott vizsgálódások tapasztalatait tartalmazza.
A továbbfejlesztés elgondolásainak lényege, hogy a kisegítő iskolai tanulók személyiségfejlődésének jelentős eltérései a korrekciós nevelés differenciálását indokolják.
A differenciált korrekciós nevelés azonban csak jól körülhatárolt pedagógiai tipológiára épülhet. A kisegítő iskolai tanulók pedagógiai tipológiája azonban még kidolgozatlan. Ezért véljük fontosnak a tanulók taníthatóság-nevelhetőség ill. a fejlődési lehetőségek szempontjából történő csoportosításáról közölt anyagot.
Célunk, hogy megvilágítsuk a kisegítő iskolai pedagógiai tipológia és a differenciált korrekciós nevelés összefüggéseinek alapkérdéseit. A figyelmet a differenciált korrekciós nevelés oki meghatározottságára, továbbá az információs elméleti és értékorientációs szempontú megközelítésére kívánjuk irányítani.
A gondolkodásfejlesztés sajátosságainak körvonalazásával szempontokat kívánunk adni a differenciált korrekciós nevelés realizálásához. Vissza

Tartalom

I. fejezet: A KISEGÍTŐ ISKOLAI TANULÓK DIFFERENCIÁLT OKTATÁSÁT MEGHATÁROZÓ OKI TÉNYEZŐKRŐL 5
1. A defektusok strukturálja és a korrekciós nevelés kérdése az oligofrén gyermekeknél 6
2. Az értelmi fogyatékosság oki meghatározottságának változatai az oligofrén gyermekeknél 6
3. Az oligofrén gyermekek csoportosítása Pevzner szerint 14
4. Az anomáliás fejlődés eltérő sajátosságainak oki meghatározottsága az értelmi fogyatékosság egyéb formáinál 28
II. fejezet: AZ OLIGOFRÉN GYERMEKEK SZEMÉLYISÉG-FEJLŐDÉSÉNEK INFORMÁCIÓS ELMÉLETI MEGKÖZELÍTÉSE 33
1. A személyiségfejlődés információs elméleti kérdéseiről általában 33
2. Az értelmi fogyatékos gyermekek személyiség-fejlődésének információs elméleti kérdéseiről általában 34
3. Az információs elméleti kérdések elemzése az oligofrének különböző csoportjainál 36
III. fejezet: A KORREKCIÓS NEVELÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK PROBLÉMÁI 39
1. A kisegítő iskolai tanulók korrekciós nevelésének sajátosságai 39
2. A differenciált korrekciós nevelés értékorientációs szempontú megközelítése 49
3. A pedagógiai tipológia kérdései 74
4. A csoportosítás gondolkodási műveletének sajátosságai és korrekciója 79
IV. fejezet: DIFFERENCIÁLT TUDÁSSZINT FELMÉRÉS A KISEGÍTŐ ISKOLÁBAN 98
1. A személyiségfejlődés individuális sajátosságainak figyelembevétele 98
2. Az általános munkaképesség figyelembevétele 102
3. A konkrét- szemléletes és az absztraktszóbeli gondolkodás kapcsolatában mutatkozó sérülés figyelembevétele 106
4. A problémamegoldó gondolkodás sajátosságainak figyelembevétele 110
5. A legközelebbi fejlődési zónák figyelembevétele 113
6. A transzfer lehetőségek figyelembevétele. 115
7. A transzfer feladatok homogén és heterogén alkalmazásának kérdése a számtan tanításának tükrében 120
8. A feladatlapos tudásszint felmérésről 122
9. Szöveges feladatok alkotásának ellenőrzése 126
IRODALOM 131
FÜGGELÉK 141
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A kisegítő iskolai tanulók személyiségének komplex fejlesztése A kisegítő iskolai tanulók személyiségének komplex fejlesztése A kisegítő iskolai tanulók személyiségének komplex fejlesztése A kisegítő iskolai tanulók személyiségének komplex fejlesztése

A borító kopott és foltos. Néhány oldalon ceruzás aláhúzás és jelölés látható.

Állapot:
2.040 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba