1.062.052

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kisegítő iskola tanulóinak értelmi fejlődése

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 98 123.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szovjet kisegítő iskola az értelmi fogyatékos gyermekek értelmének fejlesztésében és pozitív jellemvonásainak nevelésében egyaránt komoly sikereket ér el. Az ilyen gyermekekkel folytatott... Tovább

Előszó

A szovjet kisegítő iskola az értelmi fogyatékos gyermekek értelmének fejlesztésében és pozitív jellemvonásainak nevelésében egyaránt komoly sikereket ér el. Az ilyen gyermekekkel folytatott speciális pedagógiai munka helyesebb módszereinek keresése azonban ma is időszerű, mivel a kisegítő iskola tanterve és a tanulók körében végzett munka módszerei még nem eléggé megalapozottak, munkára való előkészítésük útját gyakran empirikusan jelölik meg, és nem veszik kellőképpen figyelembe azt a hatást, melyet ezeknek a gyermekeknek munkavégzése gyakorolhat, és kell is gyakoroljon értelmi fejlődésük egész menetére.
A munka leghatékonyabb módszereinek keresését nagyon megnehezíti az, hogy az értelmi fogyatékos gyermekek pszichológiai sajátosságairól rendelkezésünkre álló ismereteink korlátozottak. A gyógypedagógiai pszichológia az alsó tagozatos értelmi fogyatékos gyermekekkel kapcsolatban ma már eléggé lényeges anyaggal rendelkezik. A felső tagozatos gyermekek pszichológiai sajátosságait azonban még korántsem tanulmányozták kielégítő mértékben. Ezért nehéz értelmi fejlődésük fő irányát megállapítani, helyesen figyelembe venni és értékelni az oktatásban részesülő értelmi fogyatékos gyermekek fejlődésének kétségtelenül nagy lehetőségeit, továbbá meghatározni ehhez a legkedvezőbb feltételeket. Tanulmánykötetünk törzsanyagát felső tagozatos értelmi fogyatékos gyermekeket érintő anyag képezi. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Zs. I. Sif: Az értelmi fogyatékos gyermekek szemléleten alapuló gondolkodásának néhány sajátossága 17
I. M. Szolovjev: A képzetek hasonulása és az oktatás szemléletességének kérdései a kisegítő iskolákban 47
T. N. Golovina: Hasonló állattani fogalmak ábrázolásának csoportosítása és elemzése 61
E. M. Kudrjavceva: A látás útján érzékelt tárgyak elemzésének fejlődése értelmi fogyatékos gyermekeknél 77
A. I. Lipkina: A szóbeli leírás alapján keletkező képzetek sajátosságai az értelmi fogyatékos tanulóknál 91
I. I. Budnyickaja: A rajzok és elbeszélések tárgyi tartalma általános és kisegítő iskolai tanulóknál 113
V. G. Petrova: Az ismeretek aktualizálásának néhány sajátossága kisegítő iskolai tanulóknál nyelvtani feladat megoldása során 129
B. I. Pinszkij: A szóbeli magyarázat és instrukció hatása az értelmi fogyatékos tanulók tevékenységére, múltbeli tapasztalataik alkalmazása közben 149
G. L. Vigodszkaja: Az instrukció megértése és egy művelet elvégzése közötti összefüggés értelmi fogyatékos tanulóknál 163
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A kisegítő iskola tanulóinak értelmi fejlődése A kisegítő iskola tanulóinak értelmi fejlődése

Néhány lapon aláhúzás és jelölés látható.

Állapot:
3.480 Ft
1.740 ,-Ft 50
14 pont kapható
Kosárba