1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Királyi Magyar Automobil Club Jubiláris Aranykönyve

1900-1930

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Királyi Magyar Automobil Club
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 332 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 23 cm
ISBN:
Megjegyzés: Többszáz korabeli fekete-fehér fotóval illusztrált kiadvány. A Hungária Hirlapnyomda RT. nyomatta, Budapesten.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Harminc esztendő.

Három évtizeddel ezelőtt vetették meg alapját lelkes férfiak a Királyi Magyar Automobil Clubnak. Úttörő munka volt ez, aminek jelentőségét az bizonyítja legjobban, hogy a... Tovább

Előszó

Harminc esztendő.

Három évtizeddel ezelőtt vetették meg alapját lelkes férfiak a Királyi Magyar Automobil Clubnak. Úttörő munka volt ez, aminek jelentőségét az bizonyítja legjobban, hogy a hatalmas Franciaország csak két esztendővel előzte meg Magyarországot.
A nagyközönség ebben az időben nagy idegenkedéssel fogadta az automobilnak nevezett alkotmányt, amely lármás volt, igen gyakran hatalmas füstfelhőbe burkolta az utcát s gyakori defektusaival sürün mulattatta az országutak és utcák közönségét. Ez volt az automobil őskora s az akkori automobilistáknak s a konstrukciós irodában működő mérnököknek minden akadályon keresztül való kitartása vetette meg az alapját annak a nagyszerű berendezésnek, amely keresztül-kasul a nagyvilágban mintegy szimbóluma a huszadik századnak.
Az első magyar automobiltestület hasonlóan a külföldi klubokhoz szigorúan a sport szellemében dolgozott, mert ez az út vezetett természetszerűen a szerkezet tökéletesítéséhez. Franciaországban 1906-ban írták ki az első Grand Prix-t s ettől kezdve a világ összes automobilklubjai évről-évre kiírták a maguk versenyeiket. Ezek a rendezések kivétel nélkül lépcsőfokai voltak a motor fejlődésének.
Ez a szellem vezetett bennünket is és tura-utainkkal, hegyiversenyeinkkel igyekeztünk bekapcsolódni a nemzetközi hálózatba.
Párhuzamosan folyt a munka az uj közlekedési eszköz népszerűsítése körül is, hisz a konstrukció fejlődésével az automobil mindig alkalmasabb lett a közlekedés lebonyolítására. Főleg túrautaink támasztották alá ezt a munkát. Az autókaraván végig vonult többezer kilométer magyar országúton, a nagyközönség megismerte az uj berendezkedés előnyeit, ezzel megszűnt az antagonizmus s az automobil belopta magát a magyar nép köztudatába.
Sok küzdelmet folytattunk az útépítés kérdésében is, mert természetszerűen az utak kiépítése nélkül meddő munka lett volna az automobil propagálása. Ma büszkeséggel tölt el bennünket a fejlődő magyar úthálózat, az európai értelemben vett országúti ellátás. Vissza

Tartalom

Harminc esztendő. Előszó, irta gr. Andrássy
Sándor 3
A Királyi Magyar Automobil Club védnökei..
elnöksége és igazgatósága 5-10
A magyar automobilizmus története. Irta:
Lindner Ernő 11
A magyar automobilizmus a háború után 37
Motoros járműveink a köz- és magánforgalomban 41
Csonkamagyarország közutai 47
Az autóturizmus 51
Autókereskedelem 52
A gépjárműforgalom és iparhatósági szabályozása 54
Autóirodalom 56
A Királyi Magyar Automobil Club története.
írták: Lindner Ernő és Illés István 57
A Henrik herceg turaut 67
A királyi cim adományozása 72
A kiskocsi-verseny 72
A konstantinápolyi turaut 78
Tátra-Adria turaut 83
Léghajóüldözés automobillal 91
A Kárpáti turaut 94
Háborús esztendők 99
A harmadik évtized 102
Az első Svábhegyi verseny 102
Motorcsónakverseny a Margitsziget körül 105
Klubélet 106
Motorcsónak-majális, motorcsónak-verseny 106
A balatoni sporthét 108
A második Svábhegyi verseny 110
A KMAC folytatja programja kiépítését 111
A hortobágy-balatoni tura 112
Autó- és motorcsónakkiállitás 113
Motorcsónak verseny 114
A harmadik Svábhegyi verseny 115
Galamblövő- és céllövőverseny 117
A KMAC újból tagja az AIACR-nak 117
Delmár Tivadar dr 118
Az osztrák-magyar turaut 118
A negyedik Svábhegyi verseny 126
Klubélet 126
Alföld-alpesi tura 127
Az ötödik Svábhegyi verseny 132
A jubileumi esztendő 135
A jubileumi turaut 135
A nemzetközi automobilkiállitás 137
A jubileumi ünnepségek 139
Megalakul az első kartelklub 149
Jubileumtól jubileumig 150
Magyar turaut 151
Az első Gugerhegyi verseny 152
A hetedik Svábhegyi verseny 155
Az utcai forgalom szabályozása 161
Magyar Turaut 1927 162
A hetedik nemzetközi automobilkiállitás 164
A KMAC megnagyobbított otthona 165
A második Gugerhegyi verseny 168
A nyolcadik Svábhegyi verseny 171
A Márkus Lajos-emlékmű 176
A rekord javítások kezdete 177
Az első kilométernap 177
Harmadik Gugerhegyi verseny 178
Magyar Turaut 1928 180
A kilencedik Svábhegyi verseny 185
Kilométerverseny 187
Második jubileum felé 187
Tisztújítás a KMAG-ban 188
Tavaszi lancé 189
A negyedik Gugerhegyi verseny 189
Balaton-Mátra turaut 192
A tizedik Svábhegyi verseny 195
Kilométerverseny Táton 190
Az 1930-as esztendő 197
A Kormányzó a KMAC fővédnöke 197
József kir. herceg és Albrecht kir. herceg
a KMAG védnökei 197
Kienast Ferenc és Teleki János gróf ünneplése 198
A tavaszi kilométerlance 199
Az ötödik Gugerhegyi verseny 201
Osztrák-magyar turaut 201
Outboard-verseny a Balatonon 203
A tizenegyedik Svábhegyi verseny európabajnoki futama 205
Külföldi sikerek 208
A KMAG vezetősége 209
A KMAG lelkes gárdája 210
A Királyi Magyar Automobil Club kartelklubjai 215
«Budapest» Sport Egylet motorkerékpárosztálya 215
Délvidéki Automobil Club, Szeged 216
Dunántuli Automobil és Motor Club,
Szombathely 217
Hevesvármegyei Automobilosok Egyesülete 219
Pannónia Automobil Club, Székesfehérvár 220
Pécs-Baranyai Automobil Club 221
Somogymegyei Automobil Club 222
Soproni Automobil Egyesület, Sopron 223
Tiszántúli Automobil Club 224
Budapesti (Budai) Torna Egylet Motorkerékpár Osztálya 225
Északmagyarországi Automobil Club, Miskolc 225
Győri Automobil és Motor Club, Győr 226
Hunor Polgári Lövészegylet Motoros Osztálya 226
Kecskeméti Sport Club motorosztálya 226
Kőrösvidéki Motorsport Club, Békéscsaba 226
Magyar Testgyakorlók Köre automobil- és
motorkerékpárosztálya 226
Nagykun Sportliga, Karcag 226
Nyíregyházai KISE motorosztálya 226
Terézvárosi Torna Club Motorkerékpárosztálya 226
Tolnavármegyei Automobil és Motoros
Club 226
A magyar motorkerékpársport története.
írták: Lindner Ernő és Illés István 227
A kezdő évek 227
Az első motorkerékpáregylet és az első
országúti versenyek 230
A háború utáni fellendülés 233
Az első magyar Tourist Trophy 236
Az ötödik Svábhegyi verseny 238
A Filius-verseny 239
A TTC százkilométeres országúti versenye 240
A II. (jubiláris) Tourist Trophy 240
Az V. Magyar Tourist Trophy 249
A VI. Magyar Tourist Trophy 252
A VII. Magyar Tourist Trophy 257
A gépkocsi a m. kir. posta szolgálatában 260
Az Országos Automobilszakértő Bizottság története. Irta: Jalsovitzky Sándor ny. államtitkár 271
Az állami soffőriskola története 282
Visszaemlékezés a m. kir. önkéntes Gépkocsizó Testület működésére. Irta: idb. Krisztinkovich Béla 288
Magyar automobil- és rokonipari és kereskedelmi vállalatok 293
Az Állami Gépgyár .autóosztálya 295
Automobilia 297
Austro Daimler 298
Automobil és Pneumatik Ipari és Kereskedelmi R. T 300
A magyar karosszéria diadalútja 301
Autótaxi 303
Az ideális országút 304
Budapesti Autobuszközlekedési Rt. (BART) 306
Bosch Róbert kori. fel. társaság 307
A Cyklop-garage 308
Dénes és Friedmann R. T 300
Fiat Automobilok Magyar Eladási R.T. 310
A Lardoline motorolajok gyára. Schwarz
Rudolf és Tsa 311
Magyar Abroncs- és Kerékgyájr 312
Lancia Automobil R. T 313
Magyar Acélárugyár Rt., a Mcray-motorkerékpárok gyára 314
A Magyar Általános Gépgyár Rt 315
A Magyar Ruggyantaárugyár Rt 316
A Magyar Waggon- és Gépgyár Rt. Győr
automobilgyára 319
Shell Kőolaj Rt 321
A Skoda-Müvek autógyára 322
A Steyr-müvek története 325
Szilárd Béla 329
Unitas Automobil Ipar és Keresk. Rt 330
A Vacuum Oil Company Rt 331
Weiss Manfréd Rt. autógyára 332
Tartalomjegyzék 333
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem