1.059.645

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kínai költészet elméletéből

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Argumentum Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 75 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-446-080-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kínai költészet az ókorban eredetileg a „zene", a szertartási énekek és táncok szövegkönyveként kapott írásos formát, s ennek megfelelően az irodalom- vagy inkább költészetelmélet is a „zeneelmélet", a szertartások - természetesen konfuciánus-elméletének része, annak egyik elágazása volt. A „zene" problémájáról konfuciánusok és kritikusaik sok vitát folytattak, amelynek bűvköréből a költészet elméletének csak a Han-dinasztia (i. e. 206 - i. sz. 220) idején sikerült kiszabadulnia. Szertartásoktól független költészet -eltekintve most a népköltéstől - voltaképpen csak ebben a korban jön létre. Különösen a korszak végén lehetünk tanúi a költészet újabb virágkorának, s ekkor vetődik fel az a kérdés is , hogy vajon mi a költészet értelme.
Cao Pi ezt így válaszolja meg: lelkiállapotaink kimondása révén önmagunk kifejezése. Ebben a gondolatban szembetűnő a taoizmus hatása, amely a konfucianizmus ellenlábasaként - s mégis azzal érdekes szimbiózisban - folyamatosan termékenyíti meg a régi... Tovább

Fülszöveg

A kínai költészet az ókorban eredetileg a „zene", a szertartási énekek és táncok szövegkönyveként kapott írásos formát, s ennek megfelelően az irodalom- vagy inkább költészetelmélet is a „zeneelmélet", a szertartások - természetesen konfuciánus-elméletének része, annak egyik elágazása volt. A „zene" problémájáról konfuciánusok és kritikusaik sok vitát folytattak, amelynek bűvköréből a költészet elméletének csak a Han-dinasztia (i. e. 206 - i. sz. 220) idején sikerült kiszabadulnia. Szertartásoktól független költészet -eltekintve most a népköltéstől - voltaképpen csak ebben a korban jön létre. Különösen a korszak végén lehetünk tanúi a költészet újabb virágkorának, s ekkor vetődik fel az a kérdés is , hogy vajon mi a költészet értelme.
Cao Pi ezt így válaszolja meg: lelkiállapotaink kimondása révén önmagunk kifejezése. Ebben a gondolatban szembetűnő a taoizmus hatása, amely a konfucianizmus ellenlábasaként - s mégis azzal érdekes szimbiózisban - folyamatosan termékenyíti meg a régi kínai művészetet és gondolkodást. Válogatásunk a legkorábbi és legnagyobb hatású elméleti írásokat tartalmazza, köztük például Lu Csi „A költészetről" című világhíres költeményét, amely lenyűgöző hitelességgel és mindmáig érvényesen tálja fel előttünk a költői alkotás folyamatának és dilemmáinak legmélyebb titkait. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Vej Hung: A Dalok Könyvének előszava 7
Cao Pi: Tanulmány az irodalomról 13
Lu Csi: A költészetről 19
Sen Jo: Elmélkedés Hszie Ling-jünnek a Szung-dinasztia
történetében olvasható életrajzához 43
Hsziao Tung: Előszó az Irodalmi Gyűjteményhez 51
Csüng Hung: A versek osztályozása 59
Jegyzetek 73
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.