1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kilencvenes évek filmművészete

Szerző
Budapest
Kiadó: Uránusz Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 164 oldal
Sorozatcím: Uránusz könyvek
Kötetszám: 15
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-9304-77-8
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kilencvenes évek - a század utolsó évtizedeként - jelentős társadalmi változásokat hoztak. Elsősorban Közép-Kelet- és Kelet-Európában, de nyugaton is. Nyilvánvaló, hogy a végbement átalakulás ki... Tovább

Előszó

A kilencvenes évek - a század utolsó évtizedeként - jelentős társadalmi változásokat hoztak. Elsősorban Közép-Kelet- és Kelet-Európában, de nyugaton is. Nyilvánvaló, hogy a végbement átalakulás ki kellett, hogy hasson a filmművészetre. Ugyanakkor ez az évtized nem jelentett teljesen újat, egyszerűen azért, mert a filmművészet előkészítően maga részese volt annak a folyamatnak,a melyet a társadalmi változások betetőztek. Illetve - s ez talán ugyanolyan fontos - a filmművészet egyetemesebb érdeklődése az emberiséget érintő konfliktusok, krízisek iránt már korábban kelesztője volt egy olyan áramlatnak,a melyik - esetleges módosulva - a kilencvenes években is uralkodónak tekinthető. A jelen tanulmány nem törekszik lexikális teljességre. Alapvető tendenciákat próbál kiemelni Európa, illetve Észak-Amerika vonatkozásában. Az elválasztás bizonytalansága miatt lehetetlen nem utalni kommersz filmekre, a vállalt feladat azonban a művészfilmek vizsgálata. Ugyanakkor - a tegnap alkotásairól lévén szó - nem, vagy csak részlegesen lehetséges tényleges művészettörténeti elemzést végezni. A tényleges elemzésekhez hiányzik a perspektíva, az irányzatok, áramlatok lezáratlansága miatt nincs meg a korszakolás lehetősége. Mégis a cél nem valamiféle kritikai szempont érvényesítése, hanem a művészet mozgás-vonalának kiemelése, előnyben részesítve a formai oldalt (ide számítva persze a filmekben elbeszélt történeteket is.) Vissza

Tartalom

Előszó5
Kapcsolat a múlttal
A posztmodern
Egy biztos pont7
Neoavantgard I.12
Neoavantgárd II.15
Neoavantgárd III.18
És még20
A minimalizmus
Hatások és következmények22
A formai oldal26
Kategorizálás?33
A Nyugat-európai film
Az olasz film
A folyamatosság I.34
A folyamatosság II.41
A francia film
A szélsőségek felé47
Család, szerelem, szex47
Emberietlenség58
Három svéd film
A kapcsolatok63
Az angol film
A munkásszféra68
Test és lélek73
A német film
A megosztottság78
Hasonlóság83
Az amerikai film
Kommersz és művészet
Skála87
Határjelenségek88
A kitörés89
A romlottság98
A Kelet-európai és a Közép-Kelet-európai film
Az orosz film
Múlt és jelen109
A leleplezett múlt110
A reménytelen jelen117
A lengyel film
Új szemlélet?122
Új világ126
A cseh (szlovák) film
Túl a politikán?129
Változatlan emberek134
A jugoszláv film
A "birodalom" felbomlása138
Háború és béke143
A magyar film
A magyar és az egyetemes filmművészet146
Vázlat147
Kitekintés
Globalizáció
Világfilm149
Nevek150
Utószó156
Jegyzetek157
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem