1.060.427

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A késő antik Szíria építészeti emlékei

Szerkesztő
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Helikon Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 963-208-867-0
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Szíriában nagyon korán érkezett a kereszténység, még az apostoli időkben. Virágzó egyháza áldozatul esett azonban az ókori eretnekségeknek, nesztoriánusoknak, monofizitáknak, jakobitáknak. Ez azonban alig észrevehető a művészetükön, csak egykét szimbolikus utalás mutat a katolikus hittől eltérő dogmatikájukra. Mint mindenütt a keresztény világban, amikor már lehetővé vált, felvirágzott a művészet is, amely azonban csak eszköz a keresztéinek számára. Ez már abból is következik, hogy az a tartalom, amelyet meg akar jeleníteni, túl van az érzékelhető világon, bizonyos értelemben a képi kifejezés lehetőségein is. Még az események ábrázolása (pl. Krisztus földi életéből vett jelenetek) sem egyszerűen a múlt megjelenítése, felidézése, hanem ugyanakkor a jövő elővételezése is. Az ókeresztény művészet törekvéséből következik, hogy az esztétikum szempontjából mindig csak töredékes, csak utalásszerű lehet számára, ugyanis az érzékileg felfogható világ, mely a hit vizuális kifejezésének... Tovább

Fülszöveg

Szíriában nagyon korán érkezett a kereszténység, még az apostoli időkben. Virágzó egyháza áldozatul esett azonban az ókori eretnekségeknek, nesztoriánusoknak, monofizitáknak, jakobitáknak. Ez azonban alig észrevehető a művészetükön, csak egykét szimbolikus utalás mutat a katolikus hittől eltérő dogmatikájukra. Mint mindenütt a keresztény világban, amikor már lehetővé vált, felvirágzott a művészet is, amely azonban csak eszköz a keresztéinek számára. Ez már abból is következik, hogy az a tartalom, amelyet meg akar jeleníteni, túl van az érzékelhető világon, bizonyos értelemben a képi kifejezés lehetőségein is. Még az események ábrázolása (pl. Krisztus földi életéből vett jelenetek) sem egyszerűen a múlt megjelenítése, felidézése, hanem ugyanakkor a jövő elővételezése is. Az ókeresztény művészet törekvéséből következik, hogy az esztétikum szempontjából mindig csak töredékes, csak utalásszerű lehet számára, ugyanis az érzékileg felfogható világ, mely a hit vizuális kifejezésének anyagát szolgáltatja, maga is töredék, részlet, amely részletben valami többet, valami egészet kíván kifejezni. Mivel a kifejezendő tárgy, és a kifejezési eszközök között nincs arányosság, ez a művészet szükségképpen többre akar utalni, mint ami látható valóság, de mindig kevesebbet tud kifejezni, mint amit szeretne megjeleníteni. Ez vonatkozik a templomépületekre is.
A kereszténység eredetileg elzárkózott a templomépítkezéstől: Jézusban látta az élő Isten házát, akinek emberi természete fogadta magába az Istent. Isten ugyanis egyedülálló módon van jelen megtestesült Fiában. Vissza

Tartalom

Előszó
Történeti Bevezető
Építészeti Bevezetés
Egyházi Épületek (templomok)
Egyházi Épületek (kolostorok)
Világi Épületek
Dél Szíria
Boszra
Ezra'
Saqqa
al-Szúr al-Kubrá
Anti-Libanon Hegység
Dajr Már Músza
Ma'lúla
Qárá
Holt Városok (Észak)
Qalb Lúza
Qal'at Szam'án
Musabbak
Kharáb Samsz
Bákírhá
Sajkh Szulajmán
Burdzska
Holt Városok (Dél)
Szerdzsilla
Ruvajha
Dáná
A Chalchisi Limes; a Sztyeppevidék és Euphratesia
Ruszáfa
Halabijja
Qaszr al-Hajr al-Gharbí
Qaszr Ibn Vardán
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem