1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kertészettanítás módszertana I.

Budapest
Kiadó: GATE Tanárképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 249 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A kertészeti oktatás vázlatos története5
Az alsófokú kertészképzés6
Az alsófokú kertészképzést szolgáló iskolák7
Középfokú kertészképzés11
Felsőfokú kertészképzés14
A kertészeti szakmunkásképző intézet és kertészeti szakközépiskola tantervének felépítése19
A kertészeti szakmunkásképző intézet célja és feladatai21
A kertészeti tantárgyak a szakmunkásképző intézeti tanítás rendszerében21
A kertészeti szakközépiskola célja és feladatai29
A kertészeti tantárgyak a szakközépiskolai tanítás rendszerében30
Tantárgycsoportok közötti összefüggések38
A kertészeti tantárgyak sajátosságai és azok pedagógiai konzekvenciái47
A kertészeti tantárgyak sajátosságai és felépítése47
A kertészeti tantárgyak és a termesztési folyamatok sajátosságainak pedagógiai konzekvenciái50
Az oktatási folyamat általános törvényszerűségeinek érvényesülése a kertészeti tantárgyak tanításában53
Célkitűzés54
Előkészítés56
Új ismeretek feldolgozása58
A pedagógiai megismerés induktív menete58
Elemzés és általánosítás60
A megismerés deduktív menete64
Az ismeretek megszilárdítása, rögzítése66
Alkalmazás67
Ellenőrzés69
Megbeszélés77
Értékelés77
A kertészet tantárgyainak tanításakor alkalmazható módszerek és azok megválasztását meghatározó tényezők79
Módszerek79
Közlés80
Utasítás82
Elbeszélés82
Leírás84
Magyarázat85
Előadás87
Bemutatás88
Megfigyelés107
Beszélgetés108
Tanulás könyvből110
Gyakorlás111
Tanulói kísérlet113
Összefüggő felelet114
A módszereket meghatározó tényezők115
A kertészeti tantárgyak tanításakor alkalmazható oktatási eszközök121
Az absztrakt fogalmi közlés eszközei124
A tankönyv124
Kézikönyv, lexikon , szótár125
Programozott tankönyvek126
Auditíven ható eszközök127
Hanglemez127
Magnószalag128
Rádió128
Vizuálisan ható eszközök129
Kétdimenziós eszközök129
Háromdimenziós eszközök143
Auditíven és vizuálisan ható eszközök147
Hangosfilm147
Televízió147
Oktatógép149
Nyelvi laboratórium151
A tanítás alapvető szervezeti formájának és típusainak alkalmazása a kertészeti tantárgyak tanításakor153
Óratípusok és felépítésük155
Bevezető óra155
Előkészítő óra158
Új ismeretek feldolgozására szánt óra159
Az ismeretek megszilárdítására szánt óra162
Alkalmazásra szánt óra165
Ellenőrző óra166
Kombinált óra168
Megbeszélő óra171
Értékelő óra172
A kertészeti tantárgyak tanításának tervezése, felkészülés a tanítási órára
A tanítási óra előkészítése és levezetése173
A tanítás tervezése, felkészülés a tanítási órára173
Folyamatos felkészülés173
Általános felkészülés174
Tematikus tervezés184
A tanítási óra konkrét megtervezése190
Megjegyzések a kabakosok c. téma tiszta típusú óráihoz198
A tanítási óra előkészítése204
A tanítási óra levezetése206
A kertészeti tantárgyak tanításakor alkalmazható egyéb szervezeti formák209
A szakkör210
A tanulmányi kirándulás216
Az üzemlátogatás217
A tanulmányút218
A társadalmi munka223
A kertészeti tantárgyak tanításának sajátos személyi és tárgyi feltételei225
A kertészeti tantárgyak tanításának személyi feltételei225
A kertészeti tantárgyak tanításának tárgyi feltételei228
Tanterem229
Szertár231
Élősarok233
Bemutatókert234
Technikai gyakorlóterület235
Tangazdaság - bázisgazdaság236
Könyvtár237
Tanári dolgozószoba238
Irodalomjegyzék240
Tartalomjegyzék
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem