kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Négy pécsegyházmegyei pap |
---|---|
Kiadás helye: | Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 2.681 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Negyedik kiadás, a Dunántúli Nyomda R. T. nyomása, Pécs. Első pécsi kiadás! |
I. kötet | |
Fordítók előszava | 3 |
Előhang | 5 |
Bevezetés | |
A kereszténység ez új tárgyalásának indokolása, rendszere és tervezete | 7 |
Az első könyv alapvonalai | 55 |
Az ember igazi természetéről | 59 |
Isten igazi természetéről | 88 |
A vallás igazi természetéről | 120 |
A vallástalanság fájdalmas drámája | |
Az ember vallás és Isten nélkül | 144 |
A vallástalanság fájdalmas drámája | |
A család s kivált a nő Isten nélkül | 174 |
A vallástalanság fájdalmas drámája (Befejezés) | |
A nép Isten nélkül | 250 |
A vallástalanság ellenvetései és hiú ürügyei | |
Igaz-e, hogy a tudományos fölfedezések kimutatták a közlekedés lehetetlenségét Isten és az emberek között? | 284 |
A vallástalanság ellenvetései és hiú ürügyei | |
Igaz-e, hogy korunk nagy népei a vallást elvetik s azt elvetve boldogabbak és nagyobbak lesznek? | 323 |
A vallás valóságáról és szépségéről | 381 |
A vallás csodás hatásairól és különösen a fájdalom Isten befolyásáról | 409 |
A fájdalom Isten befolyásáról | |
Mikép segít minket a vallás elviselni a fájdalom csapásait, miután megmagyarázta annak titkát | 448 |
A fájdalom isteni befolyásáról | |
A halhatatlanság és örök egyesülés. A szeretet a halál után | 476 |
A világosság útjai | |
Mikép találjuk föl az elvesztett hitet | 499 |
II. kötet | |
Előszó | |
A második könyv tervezete | 5 |
Jézus Krisztus életének forrásai | |
Az evangéliumok történeti hitelességének általános bizonyítékai. A mai kritika mikép hozott föl e kérdésben új és döntő érvet | 11 |
A három első evangelista. Sz. Máté, Sz. Márk és Sz. Lukács | 50 |
A negyedik evangélium | 88 |
A négy evangélium összhangja | 106 |
A négy evangélium történeti és földrajzi kerete | 127 |
Jézus Krisztuzs élete | |
Jézus születése | 136 |
Jézus gyermekkora. Ismeretlen ifjúsága. A gyermek Jézus jelleme | 161 |
A Messiás első fellépése. Keresztelő János fölismeri őt s bemutatja a zsinagógának és tanítványainak, Jézus pedig néhány barátja meghitt körében kezdi kitárni jellemét | 179 |
Jézus nyilvános működésének kezdete. Első tettei. Első szavai | 204 |
Jézus utazása Jeruzsálembe | 231 |
Visszatérés Galileába | 250 |
Az Isten országa | 269 |
Az apostolok meghívása | 287 |
Jézus második útja Jeruzsálembe | 303 |
A farizeusok első fondorlatai | 315 |
Jézus új útjai | 334 |
A Táborról lejövén, Jézus készül Galileát elhagyni és Jeruzsálembe menni, élete hátralevő részére | 351 |
Végleges eltávozás Galileából | 364 |
Jézus megérkezése Jeruzsálembe a sátorok ünnepére | 387 |
Időzés Persiában | 409 |
Jézus visszatér Jeruzsálembe húsvét ünnepére | 421 |
Jézus ellenségeinek tanácskozása és összeesküvése | 433 |
Az utolsó vacsora | 454 |
Jézust halálra ítélik | 477 |
Jézus halála | 499 |
Jézus kikél a sírból | 512 |
Logikai következtetések Jézus életéből | |
Jézus egyéniségének általános vonásai. Szelleme, szíve, ereje | 535 |
Jézus egyéniségének nehány sajátos vonása. E páratlan egyéniségnek és jellemnek valamennyi nagy szellemre tett benyomása | 543 |
Azon helyes felfogásának s igaz voltuk és szépségök méltatásának módja | 556 |
Jézus tökéletes szentsége | 564 |
Jézus az Isten Fiának állítja magát | 574 |
A hódolat, amelyet Jézus a világtól kívánt és megnyert, különösen a szeretet terén | 584 |
Egy magasztos ellen-érv | 592 |
E tényeket tagadni lehetetlen | 599 |
Ha Jézus istenségét el nem fogadjuk, a világ megújulását és átalakulását megmagyarázni nem lehet | 607 |
Ha Jézus istenségében nem hiszünk, nem lehet megmagyarázni semmit és nem lehet hinni semmit | 612 |
Következtetés: Jézus Krisztus Isten | |
III. kötet | |
Előszó | |
A harmadik könyv tervezete | 5 |
A Hiszekegy | |
A Hiszekegy eredete és főbb jellegei | |
A Hiszekegy történeti származása | 10 |
A tizenkét ágazat merész ujdonsága | 15 |
Titkos megfoghatatlanságuk összhangja lelkünkkel | 17 |
A Hiszekegy változatlansága a tizennyolc százados elmeharcban | 20 |
A Hiszekegy isteni fejlődése | 24 |
E fejlődés módja | 26 |
A változatlanság és fejlődés kiváltságainak együttessége az egyház igazi szépsége | 31 |
A katakombák Hiszekegye | |
A katakombák művészeti szépsége | 34 |
A Hiszekegy a katakombák falain | 41 |
A megtestesülés. Üdvözítőnk elragadó ábrázolásai | 45 |
A Sz. Szűz képeinek hittani és művészeti becse | 52 |
Az egyház. Péter főnöksége | 60 |
A szentek segélyül hívása. Ima a holtakért | 63 |
A szentségek. A szentségek terme | 67 |
A gyónás. Oltáriszentség | 70 |
A test feltámadása. Örök élet | 78 |
A hiszekegy hitcikkei | |
A Szentháromság | |
Istennek az ó-szövetségben sejtett, az újban kinyilatkoztatott igazi természete | 81 |
E hitágazat hiteles szövege Sz. Athanáztól | 83 |
A katholikus lángelme vizsgálódásának útja | 85 |
Különféle hasonlatok | 91 |
A lángész fénysugarai, hagyomány-töredékek | 96 |
E titok nyomai a természetben | 100 |
A szív útja a Szentháromság titkához | 104 |
Ravignan atya szép szavai | 108 |
A teremtés. A világok általános eredete | |
A világot Isten teremtette | 112 |
Szeretetből teremtette | 118 |
A teremtés jellegei a tudomány szerint e dicső eredetre vallanak | 121 |
A világ végérhetetlensége tartamában és kiterjedésében | 124 |
A tudomány az égitestekben lakókat sejt | 127 |
A teremtés a végtelen szeretetből született | 132 |
A teremtés végcélja | 133 |
A teremtés. Földünk eredete. A hat nap | |
Az első teremtő működés ideje Mózes és a tudomány szerint | 141 |
Első nap, a föld vegyi előkészítése | 148 |
A világosság megjelenése | 152 |
Második nap, a föld légköre | 154 |
Harmadik nap. Szárazföld és tenger. Növényélet | 158 |
Negyedik nap. A nap | 162 |
Ötödik nap. Az élet. Halak, madarak | 165 |
Hatodik nap. Az állatok | 168 |
A biblia és tudomány bámulatos egyezése | 170 |
Az ember. A Föld az ő palotája | 174 |
A teremtés. Az ember teremtése | |
Az ember kora a bibiliai tudomány szerint | 180 |
A mai földtan üres ellenvetései | 183 |
Az ember teremtésének dicső sajátosságai | 190 |
Isten képe az ember lelkén | 194 |
Az ember-faj egysége. A tudomány kezdi belátni | 198 |
Az ember természetfölötti állapota a teremtéskor | 207 |
A teremtés. A világok szépségének legdicsőbb vonása | |
A teremtés magyarázata, szépsége, egysége, tökéletessége: a megtestesülés | 213 |
Némely hittudósok szép tana | 216 |
Malebranche túlzása, könnyen kijavítható | 220 |
Az eredeti bűn. A tény | |
Az ember vére romlott | 228 |
A romlott vér három főbb keringése | 235 |
A romlott vér megbontja az ember összhangját | 238 |
Ez az állapot valódi oka | 242 |
1789 ál-tana. Le Play szerint bajainak forrása | 247 |
A népek és hagyományaik bizonysága | 249 |
Az eredeti bűn. A hitágazat | |
Kiindulási pont: a megpróbáltatás | 255 |
Miben állott? | 258 |
A bukás drámájának jellegei | 261 |
A bűn átszármazása és a teremtés terve | 265 |
Ádám bűnének igazi természete | 266 |
A két rendszer: 1. Az eredeti bűn minimuma | 221 |
2. Az eredeti bűn maximuma | 275 |
Az eredeti bűn következményei. A bukott világ új terve | |
A bukás következményeinek enyhítése | 284 |
Az eredeti terv módosítása a bűn által. A munka | 286 |
A fájdalom | 289 |
A halál | 291 |
A bukott világ eme törvényei Isten megdicsőítői | 294 |
A megtestesülés eszméje | |
Az emberiség esengése a megtestesülés után | 299 |
Isten még jobban óhajtja | 305 |
Az Istenember kettős szeretet gyümölcse | 310 |
A megtestesülés eszméjének fönsége | 314 |
A megtestesülés lehetősége és valósága | |
Egyesülhet-e a végtelen a végessel? | 317 |
Az egyesülés mehet-e Isten és ember közt a személybeli egységig? | 320 |
Az emberi lélek és test egyesülése sejteti az emberi és isteni természet egyesülését | 322 |
Jézus Krisztusban két külön természet és egy személy van | 326 |
Az emberi megtestesülés bölcsészeti s az isteni megtestesülés hittani rendszereinek párhuzama | 330 |
A megtestesülés. A megvalósítás szépsége | |
A megváltás legmegfelelőbb módja a megtestesülés | 339 |
A bűnös emberi természet letöltésének szép-volta | 341 |
Milyen gyöngédség: bölcsőben jelenni meg | 343 |
A kereszthalál fönsége | 345 |
A hozzánk leereszkedő Isten magához emel | 347 |
A sötét test a világosság eszköze | 349 |
A test romlott és ront, s Isten a szeretet forrásává teszi | 353 |
A test gyöngíti az akaratot s Isten azzal edzi meg | 358 |
A test lealjasít s Isten azzal megistenít | 360 |
A megtestesülés. A személybeli egység csodái | |
Üdvözítőnk szellemének szépsége | 364 |
Szívének még nagyobb szépsége | 371 |
Föltétlen szentsége. A kegyelmek árja rajta | 375 |
Végtelen érdemeinek tengere | 379 |
Testének szépsége, összhangban lelkével | 383 |
Sz. Teréz, Bossuel, Lacordaire nyilatkozatai | 386 |
E szépség megakasztja a művészetet is | 389 |
A megváltás | |
A büntetést mikép váltja föl a kiengesztelődés | 397 |
Az áldozat és az oltár | 403 |
Az emberiség kapkodása és kétségbeesése | 406 |
Az igazi áldozat | 410 |
A megváltás (folytatás) | |
Jézus Krisztus mint áldozat. A fölajánlás | 413 |
A föláldozás. Összhangja az ember állapotával | 418 |
Az isteni vér kiontása. Csodás hatásai | 423 |
A kereszt művének fönsége | 425 |
Az abban nyilatkozó szeretet | 428 |
A megtestesülés és megváltás történeti valóságának legfőbb bizonyítéka | |
Az érv: Jézus Krisztus Istennel és az emberiséggel egybeforrt | 432 |
Jézus Krisztus szeretete kettős szeretetet teremtett | 433 |
A szeretetet Isten iránt | 434 |
S a szeretetet az emberiség iránt | 439 |
Az ellenérv: Aki Jézust kisebbíti, csökkenti a szeretetet Isten és az emberiség iránt | 442 |
Ki mint gyűlöli őt, gyűlöli Istent és az emberiséget | 447 |
Krisztus | |
Kezdetben vala az Ige. Általa lett minden | 453 |
Érette lett minden | 458 |
A létezőnek nemcsak létoka, hanem élet-elve | 462 |
Ő az ember eszménye | 467 |
Az Ige világrajöttének szépsége | 470 |
Krisztus képe, melyet a próféták festenek | 474 |
A jövendölések elterjedése. A zsidó nép hivatása | 485 |
Isten fönsőbb terve. A zsidók elszóródása a Krisztus útját egyengető négy nagy birodalomban | 587 |
A világ érzi bukását s a Megváltó szükségét | 499 |
Az általános szorongó várakozás | 503 |
A Messiás megjelenése. Új Élet | 510 |
Az ember tehetségének lendülete a tudományban és művészetben | 518 |
E lendület az erkölcsi és társadalmi téren | 523 |
Jézus Krisztus csak a lelkekért jött | 526 |
A megpróbáltatás világának vége s a dicsőség világának kezdete. Központja és királya: Jézus Krisztus | 529 |
IV. kötet | |
A negyedik könyv tervezete | 5 |
A katholikus egyház | |
Az egyház teste | |
Az egyház alkotó eleme: a lelkek | 10 |
Igazi kiterjedése | 12 |
Terve, beosztása: külső, látható társaság | 17 |
Az egyház testének szervezete, fő tagjai, Isten merészsége e műben | 19 |
Az egyház testének élő egysége | 22 |
Örök tartama | 24 |
A katholikus egyház kormányzata | |
Az egyház alkotmánya, a három társadalmi alak összeolvadása | 27 |
A pápaság | 28 |
Püspöki kar. Papság | 33 |
E szervezet oly természetes, oly szükséges, hogy ha Isten nem adta volna, megalkotja maga az egyház | 36 |
A hierarchia isteni rendíthetetlensége és összhangja | 39 |
Jézus Krisztus a pápát, püspököket, papokat föl is fegyverzi. Az egyház tekintélye és szabadsága | 43 |
A szentlélek által éltetett egyház megdönthetetlen | 45 |
Az egyházra bízott isteni letétemény: az egyház csalatkozhatatlansága | |
Az isteni letétemény szükséges volta | 50 |
Mikép alakult lassan-lassan az ihletés útján | 54 |
Az egyházra bízott isteni letétemény | 59 |
A szükégképp segélyezett egyház annak őrzésében | 62 |
Megértésében | 64 |
Magyarázatában | 66 |
A pápa csalatkozhatatlansága | |
Az evangeliumnak a pápára vonatkozó szavai teljes fényt árasztanak | 73 |
A nyert hatalomnak azonnal tiszta tudatává bír a pápa is, az egyház is | 74 |
A lángelmék és szentek tanúsága | 77 |
A pápa hatalmának meghatározását a konstantinápolyi patriarkák nagyravágyása idézi elő. Első kimondása a lyoni zsinaton 1245-ben | 78 |
A nyugati szakadás. Második kimondása a florenci zsinaton 1439-ben? | 82 |
Luther. A harmadik meghatározás szüksége. Miért maradt el Trientben | 85 |
A trienti zsinatot követő események elkerülhetetlenné teszik | 89 |
A pápai csalatkozhatatlanság kimondása a vatikáni zsinaton | |
A vatikáni zsinaton kimondott első hitágazat: A pápa szellemi közvetlen és egyetemes fönhatósága valamennyi keresztény fölött | 93 |
Második hitágazat: A pápa tanítói csalatkozhatatlansága | 96 |
A csalatkozhatatlanság igazi jellege | 100 |
Tárgya | 105 |
Isteni forrása | 108 |
Üres kifogások a pápai csalatkozhatatlanság ellen. A kimondás szerencsés eredményei | |
A pápa ember. Hogy lehet csalatkozhatatlan? | 112 |
A pápa nemcsak ember, bűnös is | 113 |
Hátha a pápa és egyház meghasonlanak, mi lesz? | 115 |
Hátha a pápa vakmerően egyre-másra hozná a határozatokat? | 117 |
E nagy hatalom ellen nem zúdulnak-e fel a fejedelmek, országok? | 118 |
Mirevaló volt a kimondás? Megvoltunk nélküle eddig is | 120 |
A kimondás nemcsak időszerű, hanem szükséges volt, üdvös gyümölcsei lesznek | 123 |
Az egyház élete - az élet törvényei | |
Az élet fejlődés. Föltételei: változatlanság és haladás | 129 |
E két kellék Isten minden művében, főleg az egyházban | 130 |
Az élet jellegei: régiség, egyetemesség, egység, szentség | 134 |
Az egyházban Isten és ember együtt munkálnak rajtok | 138 |
E jellegek isteni szépsége | 143 |
Az egyház élete. Az egyház isteni haladása. A lét haladása | |
Az egyháznak csodálatos, kevéssé tanulmányozott, de bizonyos haladása | 162 |
Mi kellett megvalósításához | 165 |
Mégis megtörtént. Az egyház első lendülete. Meghódítja a római birodalmat | 169 |
Második lendülete. Meghódítja Északot és Nyugatot | 172 |
Keletre fordul. Mily kevésbé múlt a siker | 175 |
A protestantizmus, a veszteglésnek oka | 178 |
A veszteglésnek vége felé járunk, a haladás újra indulóban | 180 |
Az egyház élete. Az egyház Isten haladása. A világosság haladása | |
Mily alakban adta Isten az igazságot? Ez alak lényege a haladás | 187 |
Lerini Sz. Vince nagyszerű szavai | 189 |
Aqu. Sz. Tamás szavai. Az Innelabilis bulla tana | 192 |
A protestánsok ezeket nem értve tévedtek úgy el. Kár, hogy Bossuet a hitágazatok fejlődésének törvényét meg nem magyarázta nekik | 196 |
Az igazság haladása az egyház egységét csak emeli | 199 |
Honnét van ez? | 201 |
A két nagy törvénynek: a hitágazatok fejlődésének s a kinyilatkoztatás egységének összhangzása | 203 |
Az egyház élete. Az egyház isteni haladása. A szeretet haladása | |
Az áhitatok haladása | 208 |
Az önfeláldozás haladása | 212 |
A vallásos élet haladása | 214 |
A szentség haladása | 216 |
Az egyház lelke | |
Az egyház test, melyet élő lélek, Jézus Krisztus éltet | 221 |
Az egyház lelkének székhelye | 223 |
Mint sugárzik át az egyház jellemén: szelleme | 225 |
Öntudata | 228 |
Magatartása és működése | 229 |
Szíve és érzelmei | 231 |
Teste, melynek szépségét gyermekei szenvedélyei gyakran elhomályosítják, de soha le nem rontják | 234 |
Ki van téve minden támadásnak, de nem bírnak vele | 236 |
Könnyei, szenvedései, az ellene esküdött gyűlölet. Mind azt bizonyítják, hogy Jézus az egyházban állandóan jelen van | 237 |
Az egyház és az egyházak | |
A protestantizmus vallási állapota. Mikép fejthető meg, hogy a protestans vallás még áll és elve miatt el nem enyészett | |
A protestantizmus eredete | 244 |
A protestantizmus alapelve. Lerombol minden vallást | 249 |
Bizonyítja a történelem minden lapja | 253 |
Bossuet, ez elvet és első gyümölcseit elemezvén, megjósolja a protestantizmus bukását | 255 |
A jóslat nem teljesül. Mert a protestantizmus, hogy el ne vesszen, katholizálta magát. S mert ez sem volt elég, kiszolgáltatta a vallást az államnak | 258 |
A protestantizmus vallási állapota | |
A protestantizmus elégtelensége az erkölcsi téren még siralmasabb, mint tanának tehetetlensége | 265 |
A szívek aggályát az elmék töprengése növeli | 272 |
Törekvések e kettős vallási kórtól szabadulni. Az ébredés | 275 |
Az ébredés kudarca. A protestantizmust három áramlat sodorja | 277 |
Bossuel csak az időt hibázta el. A protestantizmus haldoklik | 283 |
A protestanizmus politikai és társadalmi állapota, a protestáns nemzetek emelkedése s a katholikus nemzetek állítólagos hanyatlása | |
A latin fajok állítólagos hanyatlása. Nem voltak még dicsőbb fajok s ezt az egyháznak köszönik | 287 |
Mondják: hanyatlanak: jó, de ez mivel esik össze? Hittagadásukkal. Meglepő-e tehát? | 290 |
Nem hanyatlanak: betegek; válságban vannak | 292 |
Betegségökben is több és jobb élet van bennök mint a protestáns nemzetekben | 295 |
A protestantizmus politikai és társadalmi állapota. A protestáns nemzetek emelkedése s a katholikus nemzetek állítólagos hayatlása | |
A hánytorgatott emelkedés vizsgálata. Előleges megjegyzések | 208 |
A protestáns nemzetek nagyságát tagadni nem szabad; csakhogy ezer év alatt az egyház egyengette útját. A protestantizmus ártatlan benne | 301 |
E nagyság három oka a protestantizmusnak nemhogy polgárosító hatalmát bizonyítaná, inkább vallási és politikai semmiségét tanúsítja | 305 |
E nagyság sajátságosan tökéletlen, az egyház hiányát sínyli | 311 |
Az angolszász és germán lapok még ha katholikusok maradtak volna, sem érnének föl a latin fajokkal | 316 |
Politikai nagyságuk tartóssága is kétes | 418 |
Hacsak vissza nem térnek az egyházhoz. Akkor igazi, dicső szerepökhöz jutnak | 321 |
Az egyház és a mai társadalom | |
A mai társadalom | |
Igaz-e, hogy egyház és mai társadalom között harc van? | 325 |
A mai társadalom vizsgálata. Szépségének első vonásai. Itt a harcnak semmi helye | 327 |
Újabb vonás: a tudományok fejlődése. Vajon itt volna harc? | 330 |
Más nemű szépség:közszabadságainak összessége. Itt sincs a harcra hely | 333 |
Kényesebb kérdés: a lelkiismeret és istentiszteletek szabadsága. Az egyházzal még itt is meg lehet egyezni | 341 |
Hiányzik a közszabadságok koronája: nemzeti imádása Istennek. De a mai társadalom még eped is e korona után | 344 |
Szóval, az egyház és mai társadalom közt nincs harc sehol. Van harc egyház és forradalom között | 346 |
A mai társadalom fő ellensége a forradalom | |
A hamis, képtelen eszmék, melyekből a forradalom született | 349 |
A forradalom lerombol minden társadalmat; elvei ellenkeznek a hittel. Eretnekséget képeznek három szempontból | 355 |
Ha elveit még mérsékelni lehetne: de a logika szükségképpen túlságba hajtja | 357 |
Tocqueville furcsa eszméje szerint a forradalom nem vallásellenes | 362 |
A forradalmat csak az egyház győzheti le | 364 |
Az emberi jogokról szóló nyilatkozat. Az egyház és forradalom része e nyilatkozat szerkesztésében | |
A nyilatkozat az evangeliumból származott, de a forradalom szerkesztette | 368 |
A roppant félreértés a forradalom és a mai társadalom követelései közt | 372 |
Innét a korunkat gyötrő félelmes kérdés. Kié lesz a mai társadalom? A forradalomé-e, mely el akarja fojtani, vagy az egyházé, mely egyedül éltetheti? | 375 |
A pápaság természetfölötti bölcsessége és isteni szövetneke szemben a mai társadalommal és forradalommal | |
A keresztény társadalom eszménye | 379 |
A pápák ezt sohasem feledték; de azért a mai társadalmat sem kárhoztatták soha | 380 |
Tárgyalásokba bocsátkoztak vele | 387 |
Sőt védelmezték, megmentették, midőn az ellene agyarkodó tévelyekre és szenvedélyekre rámutattak | 393 |
A pápák bölcsessége a mai társadalommal szemben | 401 |
Egyedül ők érlelhetik meg, s fogják is, ha bízni fog bennök | 402 |
Befejezés | |
Kegyelet a pápa iránt | |
A pápa Jézus Krisztus helytartója | |
Jézus Krisztus jelenléte az egyházban az oltáriszentség által | 409 |
Jézus Krisztus jelenléte az egyházban a pápa által | 416 |
Jézus Krisztus jelenlétének e két módja mikép egészíti ki egymást? | 420 |
A két fátyol | 426 |
A sajátságos egyesülés Jézus Krisztus és a pápa közt | 433 |
Érzelmeink a pápa lábainál | 437 |
Az oltáriszentség tiszteletének s a pápa iránt tartozó kegyeletnek párhuzamos fejlődése | 443 |
A pápa az egyház feje | |
A szent atya | 448 |
Mikép lett a pápa az egyház alapja és központja | 454 |
Mibe kerül a pápának, hogy ő az egyháznak központja és alapja | 460 |
A vérző dynastia | 464 |
Reatitydo Vestra | 470 |
Új, fönsőbb föltétele annak, hogy a pápa az egyház feje lehessen | 475 |
A pápa az egyház egyetemességének állandó tényezője | 479 |
A pápa az egyház szentségének élesztője és szabályozója | 485 |
Kötelmeink a pápa, az egyház feje iránt | 489 |
A pápa lakhelye | |
Mikép adta a katholikos kegyelet a pápának Rómát | 494 |
Róma | 499 |
Mivé tette a katholikus kegyelet rómát, hogy Jézus Krisztus helytartójának lakhelye lehessen | 505 |
A római Sz. Péter-templom | 514 |
A Vatikán | 526 |
A katholikus kegyelet mai kötelmei a pápa iránt | 542 |
V. kötet | |
Előhang | 5 |
Az ötödik kötet tervezete | 7 |
A hit | |
A három világ s a megfelelő három látó szerv | 11 |
A harmadik világ titokzatos homályai, melyekben csak a hit vezet | 14 |
Isten minden életnek egyik elemévé tette a hitet, hogy annak megértésére és elfogadására az embert előkészítse | 17 |
Mint a három világ, úgy a három látó-szerv sem ellentétes. Összhangjuk | 20 |
A hit, mikor a harmadik világba bevezet, nem fojtja el az emberi elmét; törvényeit tiszteletben tartja | 24 |
Az egyház magatartása: sohasem áldozta föl a hitet az észnek, sem az észt a hitnek | 32 |
A hit ápolása | |
A hit erény. Elemei | 36 |
Gondos ápolást igényel | 38 |
A hitet csak saját hibánkból vesztjük el, s visszaszerezhetjük amikor akarjuk | 40 |
Jól ápolva, életnek-halálnak isteni békét, derűt szerez | 44 |
Sőt erőt, hősiességet | 48 |
E jutalmakat csak nagy áron adja | 50 |
A hitnek első és utolsó szava: a szeretet | 55 |
Becsület és szentség | |
A legszebb név: becsületes ember | 58 |
Ezt a nevet csak az érdemli meg, aki megadja Istennek, amivel neki tartozik | 60 |
A becsületesség nem elég: szentségre kell törekedni | 62 |
A szentség nem nélkülözheti a becsületességet | 66 |
A becsületesség és szentség egyesülése | 67 |
Az imádság | |
Az embernek legtöbb, Isten előtt is számot tevő ereje | 70 |
Az isteni segély megnyerésének biztos eszköze. De feltételek alatt | 72 |
Első ellenvetés: Isten fönsége és a természet törvényeinek változatlansága | 76 |
Második ellenvetés: Az imádság megalázza az embert. Sőt inkább fölemeli | 80 |
Az imádság bája és élvei | 83 |
Azoknak mondhatatlan lehangoltsága, akik nem imádkoznak | 85 |
Az egyéni ima abbahagyásának szomorú következményei: A házi imádság eltűnése | 86 |
S mi még aggasztóbb: a nemzeti ima elenyészete | 90 |
Az egyéni, házi, nemzeti ima fölött az egyház imája. Szépsége és szüksége. A vasárnap | 92 |
A gyónás. A gyónás isteni alapítása | |
A gyónás életbeléptetéséhez két, emberileg valósíthatatlan dolog kellett megteremteni a bűnbánót és megteremteni a gyóntatót | 99 |
Hogy a gyónást más alapította volna mint Jézus Krisztus, metafizikailag lehetetlen: ehhez járul a még nagyobb történeti lehetetlenség | 105 |
A protestánsok hiú erőlködései, hogy kimutassák a kort, melyben a gyónást emberek találták volna ki | 109 |
Az egyházatyák és hittudósok bizonyságai Luthertől és Kálvintól fel Jézus Krisztusig | 112 |
Jézus Krisztusnak ünnepélyes alapító szavai | 129 |
A bánat és Isten iránt való szeretetet nem kerülik, óhajtják a gyónást | 133 |
A gyónás (folytatás). A gyónás isteni szerkezete | |
A gyónás elve. Rendeltetése, hogy a rosszat a lélekből kiirtsa | 136 |
Istenileg van alkalmazva és arányítva a rosszhoz, melyet ki kell pusztítania | 139 |
Míg a lélek sebeit istenileg érinti s hízelgés nélkül gyógyítja meg, egyúttal megfelel legnemesebb szükségleteinek | 142 |
A vígasztalással világosságot is hoz a léleknek. E világosság jellege | 144 |
A világossággal meghozza a bocsánatot és a békét | 147 |
A protestantizmusban sok lélek eped a gyónás után | 148 |
A gyónás (folytatás). A gyónás isteni termékenysége | |
A gyónás hatalma a rossznak elfojtásában | 153 |
E hatalom még szembeszökőbb a bukott lelkek szellemi és erkölcsi fölemelésében | 156 |
Titkos, de mély befolyása a keresztények közönséges életére | 159 |
Nemcsak a keresztényt, hanem a papot is a gyónás teremti meg | 162 |
A szent élet után előkészíti a szent halált | 167 |
Az oltáriszentség. Az oltáriszentséget megteremtő első szó | |
Az ígéret szavainak tisztasága, szabatossága | 171 |
Az alapításnak még tisztább, szabatosabb szavai | 174 |
Sz. Máté, Sz. Márk és Sz. Lukács előadása, és Sz. Pál fontos tanúsága | 176 |
E négy szöveg egyezése minden habozást kizár | 177 |
Az emberiségre gyakorolt rendkívüli hatásuk | 179 |
Az emberiség nemcsak hit e titokban, de élt is vele; s midőn ez új táplálékot ette, átalakult | 181 |
Bossuet az oltáriszentség előtt | 183 |
Az oltáriszentség (folytatás). A valóságos jelenlét érthető megfoghatatlanságai | |
Az oltáriszentség homályai és megfoghatatlanságai | 193 |
Nincs bennök sem lehetetlenség, sem ellentmondás | 195 |
A tudomány segélyével némi kis világításba is állíthatják | 197 |
A Jézus Krisztust rejtő fátyol tanulmányozása | 201 |
Hogyan van Jézus Krisztus e fátyol alatt? | 202 |
Az oltáriszentség homálya a szerető szívet nem akadályozza, inkább elbájolja és vonzza | 207 |
A szerető szívnek mégcsak nem is homályos az | 208 |
Az oltáriszentség (folytatás). A szent asztal | |
Az embernek készített isteni eledel csodája | 214 |
Mily dicső természetet tételez föl bennünk | 219 |
Ez isteni eledelt mikép veheti át magába az ember | 221 |
Mikép történik az áthasonulás | 222 |
Mysterium fidei. Hitnek titka | 224 |
Az utolsó kenet. A halál | |
Gaeiana története | 229 |
A lelkek örök rendeltetése - a menny | |
A menny létezése bizonyos | 269 |
Helye | 271 |
Mikor kezdi a lélek ott Isten láthatását élvezni | 275 |
A boldog színről-színre látás | 278 |
Mi módon ölti fel majd a lélek újra testét | 279 |
Ellenvetés: Az örökkévalóság bizony hosszú, utóvégre megunjuk | 281 |
A menny nemcsak látás, hanem társaság is lesz | 284 |
A menny legfőbb java: Isten birása | 286 |
A lelkek örök rendeltetése (folytatás). A tisztítóhely | |
A tisztítóhely hitágazata az emberi lélek mélyén gyökerezik | 290 |
Istennek tulajdonságaival csodásan megegyezik | 295 |
A tisztítóhely hitágazatát a holtakért való ima tetőzi be | 298 |
A lelkek állapota a tisztítóhelyen | 299 |
Mérhetetlen fájdalmaik | 301 |
Örömeik is oly mélyek és kimeríthetetlenek | 305 |
A tisztítóhely vége | 307 |
A lelkek örök rendeltetése (folytatás). A pokol | |
A jónak és rossznak szükséges különbsége megköveteli az örök poklot | 311 |
Az utolsó szó az Istené. Ebből is az örök pokol következik | 312 |
Az örök pokol hite általános is | 314 |
Jézus Krisztus világosan tanította | 317 |
Miben áll az örök pokol és mit szenvednek ott? | 320 |
I. Ellenvetés: pillanatnyi bűn és örök büntetés közt nincs arány | 323 |
II. Ellenvetés: Az örök poklot nem lehet megegyeztetni a végtelen szeretettel | 327 |
Az irgalomnak egy sugara | 329 |
A választottak kis és nagy száma. A világ vége | |
A kisebbség vagy a többség üdvözül? Mit véljünk erről, ha Isten művét egészében tekintjük? | 332 |
Mit, ha az emberiséget általában vesszük? | 334 |
Mit, ha a katholikus egyházról van szó? | 340 |
Faber atya tanítása a választottak igen nagy számáról a katholikus egyházban | 343 |
Mikor telik be a választottak száma | 350 |
Mikép tudódik ez ki. Az utolsó ítélet szépsége és szükségessége | 353 |
Az egyház és a jövő | |
A világ forduló-ponton áll. Az egyháznak nincs mit félni tőle | 359 |
A második ok, amiért az egyháznak a társadalmi átalakulásoktól nincs mit tartania | 262 |
Ugyancsak harmadik oka | 364 |
Az átalakulások részletesebb vizsgálata. A politikai átalakulás | 368 |
A tudományos átalakulás | 374 |
A nemzetgazdasági és társadalmi átalakulás | 380 |
E hármas mozgalom képezi azt, mit a demokrácia diadalának neveznek. Minő veszélyek és minő győzelmek rejlenek ebben az egyházra nézve | 383 |
Az egyház diadalát nem barátai, hanem ellenségei is jósolják | 387 |
Az egyház örök győzelmeinek legfőbb oka | 390 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.