Fülszöveg
Á jsors úgy höztá, hdgy piarista diákként Dr. Jelehits István voft a hit- és erkölcstanáromí Gondoljunk csak bele; mit? jeleritett ez kettőnk számára 1970-ben. Neki dzt, hogy a szabad gondolkodás csíráit átültesse belém, neken|{a cinkos összetartozás élményét - mindezt a Nagy Testvér figyelői tekintetétol kísérve. Éppen'ezért a tanár úr azt sulykolta belénk, hogy semmit nq fogadjunk el kritikátlanul. Hogy kérdezzünk, hogy kételkedjünk. Ha'úgy tetszik, egy mélyen vallásos ember abban a környezetben megmutatta az egyén szabadsághpz Vezető útját.
Ivánfy Jajssitjy György; éppen ezt teszijebben a munkájában - igaz; megváltozott történelnii kptnyezetben. Ami kivételesén bator^tetti ifiért há jól belégondjol^pk, nem ^s.a hitről vagpj a hitetlenségről be-, szél, hanénh a korqkoty átívelő és napjainkra kiteljesedő hitelteleniégről, !
íróként azt tartom, a leírt szo sosem „szentírásMindig van'bennei válami tpbbj valaAiijl^hetőségJ^zeretnémyavasolni az olvasóknak hogy eljenek iezzel a...
Tovább
Fülszöveg
Á jsors úgy höztá, hdgy piarista diákként Dr. Jelehits István voft a hit- és erkölcstanáromí Gondoljunk csak bele; mit? jeleritett ez kettőnk számára 1970-ben. Neki dzt, hogy a szabad gondolkodás csíráit átültesse belém, neken|{a cinkos összetartozás élményét - mindezt a Nagy Testvér figyelői tekintetétol kísérve. Éppen'ezért a tanár úr azt sulykolta belénk, hogy semmit nq fogadjunk el kritikátlanul. Hogy kérdezzünk, hogy kételkedjünk. Ha'úgy tetszik, egy mélyen vallásos ember abban a környezetben megmutatta az egyén szabadsághpz Vezető útját.
Ivánfy Jajssitjy György; éppen ezt teszijebben a munkájában - igaz; megváltozott történelnii kptnyezetben. Ami kivételesén bator^tetti ifiért há jól belégondjol^pk, nem ^s.a hitről vagpj a hitetlenségről be-, szél, hanénh a korqkoty átívelő és napjainkra kiteljesedő hitelteleniégről, !
íróként azt tartom, a leírt szo sosem „szentírásMindig van'bennei válami tpbbj valaAiijl^hetőségJ^zeretnémyavasolni az olvasóknak hogy eljenek iezzel a lehetőséggel, miután elolvasták ezt a könyvet. I
Tóth Gábor ÁkoSi
Ha jól belegondolunk, akkor kiderül, hogy ezeK az igen magas egyházi fórumról, a legautentikusabb helyről szárjnazó megnyilatkozások lényegében anulálták az egész Ószövetséget, végképp eltörölték azt a képetj amelyet főszereplőjéről, az Istenről az eltelt 2000 év során kialakítottunk magunknak. Az ősrobbanás' környékén „tartózkodó" és az ősrobbanás utá|ii történéseket az evolúciónak átengedő Isten ezek szerint nem teremtette meg a | Világmindenségét, különösen pedig nem teremtette' meg az Embert. Ebből viszont az következik, hogy Krisztus világrajöveteléhez és az emberiséggel azóta történtekhez serri lehet kjözé. Ezzel pedig autorrjatikusan semmivé fosz-, lik jézus Krisztus, a pusztai próféta isteni mivoltának legendája is, az erre épülő egész hiedelemrendszer-Irel együtt. Ami megmaradhat, az csak álmodozás valamiféle túlvilágról, és az életen túli életről szóló - a génjeinkben hordozott -1 mkkacs hit.
Az így kialakult helyzet kiváló alkalmat ad arra, hogy ezeknek a változásoknak a tükrében újragondoljuk a keresztény hitvilágot, megtartva annak megőrzendő, kétségtelen értékeit. .
Ez a könyv a téma !illő felvezetése, biajd a|kele1jkezett romok pltakarí-tása és a keresztény hitvilág megmaradt értékfeinek számbavétele után, a „hogyan tovább" kérdésére és az i ezen való elmélkedésre tesz szerény kísérletet.
A szerző
Vissza