1.055.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kereskedelmi vállalatok tervezése

Szerző
Lektor

Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 279 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 18 cm
ISBN: 963-220-108-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az utóbbi években a vállalati gyakorlatban és a felsőfokú képzésben egyaránt felmerült olyan szakkönyv megjelentetésének az igénye, amely a kereskedelmi vállalatok középtávú és operatív tervezési módszereit tárgyalja.
A szerzők abból a közgazdasági tapasztalatból indultak ki, hogy a vállalati önállóság megvalósításának fontos eszköze a tudományosan megalapozott, reális vállalati terv. A vállalatokban a tervező munka az új gazdasági körülmények hatására sokrétűbb, mint korábban. Igyekeznek a hatékonyabb munka alapját megteremteni azzal, hogy komplex munkának tekintik a tervezést.
A szerzők egyrészt feldolgozzák és általánosítják a vállalati tapasztalatokat, másrészt olyan módszereket ismertetnek, olyan modelleket dolgoznak ki, amelyek alkalmasak a vállalati tervezés tudományosabbá tételére, továbbfejlesztésére, de ügyelnek arra, hogy a vállalati realitások talaján maradjanak. Foglalkoznak a kereskedelem különböző ágazataival, de mégis egységes rendszer és módszer kidolgozására... Tovább

Fülszöveg

Az utóbbi években a vállalati gyakorlatban és a felsőfokú képzésben egyaránt felmerült olyan szakkönyv megjelentetésének az igénye, amely a kereskedelmi vállalatok középtávú és operatív tervezési módszereit tárgyalja.
A szerzők abból a közgazdasági tapasztalatból indultak ki, hogy a vállalati önállóság megvalósításának fontos eszköze a tudományosan megalapozott, reális vállalati terv. A vállalatokban a tervező munka az új gazdasági körülmények hatására sokrétűbb, mint korábban. Igyekeznek a hatékonyabb munka alapját megteremteni azzal, hogy komplex munkának tekintik a tervezést.
A szerzők egyrészt feldolgozzák és általánosítják a vállalati tapasztalatokat, másrészt olyan módszereket ismertetnek, olyan modelleket dolgoznak ki, amelyek alkalmasak a vállalati tervezés tudományosabbá tételére, továbbfejlesztésére, de ügyelnek arra, hogy a vállalati realitások talaján maradjanak. Foglalkoznak a kereskedelem különböző ágazataival, de mégis egységes rendszer és módszer kidolgozására törekszenek.
Ajánlhatjuk tehát e könyvet az állami és a szövetkezeti nagy- és kiskereskedelmi vállalatok vezetőinek és gazdasági tervezőinek, a gyakorlatban dolgozó közgazdászoknak. Munkájuk során jól hasznosíthatják a könyv útmutatásait, módszereit, sőt a gyakorlatban szerzett saját tapasztalataikat felhasználva tovább is fejleszthetik azokat.
A könyv egyszersmind fontos szerepet kíván játszani a kereskedelmi felsőfokú szakemberképzésben. A didaktikai szempontokból jól felépített mű nélkülözhetetlen tankönyv, illetve oktatási segédkönyv lehet a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen, a gazdasági főiskolákon és a felsőfokú továbbképző és más tanfolyamokon. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
A belkereskedelmi vállalatok tervezési rendszere11
A vállalati tevékenységet meghatározó legfontosabb tényezők11
A belkereskedelmi vállalatok gazdasági helyzete15
A középtávú tervezés szükségessége a kereskedelmi vállalatoknál19
A kereskedelmi vállalatok középtávú tervezési rendszere24
A kereskedelmi vállalat éves (operatív) tervezési rendszere34
A vállalati tervmunka néhány gyakorlati kérdése. A terv munka vállalati szervezete40
Az áruforgalom tervezése45
Az értékesítés tervezése45
Követelmények az értékesítés tervezésével szemben46
Az értékesítés tervezésének munkafázisai47
Az értkesítés tervezésének előkészítése48
Az értékesítés tervezését előkészítő elemzés52
Az értékesítés elemzésének és tervezésének főbb módszerei55
Az értékesítés fejlődésének elemzése56
A forgalom dinamikájának mérése57
A fejlődés és hatótényezőinek összefüggése68
Az idényszerűség fogalma és mérése83
Az értékesítési prognózis kidolgozása95
A prognózis kidolgozásának főbb kérdései95
Az értékesítés előrejelzése99
Értékesítési prognózis102
Árukészletek tervezése104
Készletek csoportosítása105
A készletnagyság főbb meghatározó tényezői107
Az árukészlet költségei108
A készletek forgási sebességének számítása110
Az árukészlet nagyságának tervezése113
Az átlagkészlet tervezésének főbb módszerei116
Az árubeszerzés tervezése118
A vállalati fejlesztés tervezése121
A vállalati növekedés121
A kereskedelmi vállalatok kapacitása és kapacitáskihasználtságának elemzése125
Vállalati beruházások132
A vállalati fejlesztés finanszírozása138
A kereskedelmi vállalatok eszközfejlesztési terve144
A kereskedelmi hálózat fejlesztésének főbb tendenciái148
A vállalatok munkaerő- és bérgazdálkodás-tervezése153
A kereskedelmi vállalatok dolgozóinak anyagi érdekeltségi rendszere153
A kereskedelmi munka termelékenysége és a vállalatok létszámgazdálkodása167
A munkaigényesség kiszámítása175
A munkaidőmérleg kidolgozása179
A termelékenységváltozás tervezése181
A létszám tervezése184
A vállalati nyereség tervezése191
A költségráfordítások tervezése191
A költségek kapcsolata a forgalommal193
A költségalakulás néhány elemzési módszere197
A költségtervezés néhány fontosabb módszere202
Az árrés tervezésének módszerei215
A gazdasági eredmény tervezése222
Az önálló elszámolás érvényesülése222
A nyereség szintjének számítása223
A nyereség hatékonyságának számítása224
A nyereség felosztásának terve226
Visszacsatolás a tervcélokra229
A szélső forgalmi értékek és az optimális forgalom232
Kereskedelmi vállalatok tervszámításai235
Irodalomjegyzék279
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem