Előszó | 13 |
Történeti előzmények | 17 |
A taneszközök fogalmának értelmezése és rendszere | 22 |
Nemzetközi kitekintés | 30 |
Pedagógiai innováció a világban | |
Oktatótelevíziók - iskolatelevíziók születése | 30 |
Következtetések - tanulságok | 41 |
Közoktatásunk reformja az 1961-es III-as számú törvény tükrében és a magyar iskolatelevízió megvalósulásának előzményei | 44 |
A közoktatási reform szükségessége és alapelvei | 44 |
A magyar iskolatelevízió | 52 |
Alkalmazásának kísérleti korszaka | 53 |
Társadalmi mozgalom: "Televíziót minden iskolának!" | 59 |
Az iskolatelevízió funkciói | 61 |
Nivelláló funkció | 61 |
Komplex didaktikai funkciók | 64 |
Szemléltetés az iskolatelevízióban | 65 |
Motiváló funkció | 67 |
A tanulói aktivitást növelő funkció | 70 |
Az iskolatelevízió szerepe az értelmi képességek fejlesztésében | 74 |
Az iskolatelevízió személyiségfejlesztő funkciója | 78 |
Továbbképző funkció | 84 |
Felnőttoktatási funkció | 86 |
Az iskolatelevízió szerep a szülők pedagógia kulturáltságának fejlesztésében | 88 |
Televíziós távoktatás | 95 |
Az iskolatelevízió tevékenységformái | 104 |
Előkészítés az iskolára | 104 |
Iskolai műsorok | 105 |
Az általános iskolai alsótagozatos tananyag megjelenése az iskolatelevízióban | 105 |
A felsőtagozatos iskolatelevíziós műsorokról | 107 |
A középiskolák számára készült műsorok | 109 |
Iskolánkívüli iskolatelevízisós műsorok | 110 |
Általános pedagógiai jellegű műsorok | 111 |
Az Iskolatelevíziós műsorok belépítése a pedagógiai folyamatba | 112 |
Korszerű mérések a tévépedagógiában | 112 |
A vizsgálat tárgya: a pedagógus | 119 |
A tanulók attitűdjéről | 124 |
Lényegesebb konzekvenciáink | 127 |
A televízióval kombinált tanítási óra specifikumai | 128 |
A pedagógus felkészülésének fontosabb fázisai | 133 |
A tanuló felkészülése a televíziós órákra | 136 |
A hazai iskolatelevíziós pedagógia születése | |
A neveléstudomány gazdagodása | 138 |
Az Iskolatelevízió és a pedagógusképzés | 138 |
Vélemények az Iskolatelevízióról | 140 |
Iskolatelevíziós vizsgálatok | 145 |
Iskolatelevíziós bázisiskolák - a vizsgálódás színterei | 151 |
Az Iskolatelevízió klasszikus korszaka | 154 |
Tantárgyi integrációs kísérletek az iskolatelevízióban | 157 |
Új lehetőség az iskolatelevízió alkalmazásában: a képmagnetofon | 159 |
Az Iskolatelevízió a multimédia rendszerben | 167 |
Az egri nemzetközi Iskolatelevíziós tanácskozások szerepe az innovációs folyamatban | 174 |
Élő párbeszéd | 174 |
Tematikai gazdagság, korszerűség | 178 |
Népi diplomácia | 181 |
ITV - STUDIUM | 184 |
Az "iskolatelevízió" legújabb korszaka: az Oktatási és Családi Műsorok Studiójának létrejötte | 192 |
Utószó | 198 |
Bibliográfia | 201 |
Mellékletek | 259 |
Rezüme | 307 |