1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kémia tanítása 1984. január-december

A Művelődési Minisztérium módszertani folyóirata - XXIII. évfolyam 1-6. szám

Tartalom

1. szám:
Dr. Perczel Sándor (1928-1984) 1
Dr. Nagy József: A mól több lépcsős ábrázolása 2
Dr. Mojzes János: A kémiai kísérletek didaktikai szerepe a tanítási-tanulási folyamat különböző szakaszaiban 4
Varga Attila: A pálcikamodellek alkalmazása az általános iskolai kémiatanításban 12
Podhorányi Györgyné: Az általános kémiai fogalmak tanításának vizsgálata a szakközépiskolákban 18
Dr. Hartmann Hildegard: A XV. Nemzetközi Kémiai Diákolimpia 23
Dr. Perczel Sándor - Dr. Wajand Judit: Az 1982/83. évi Országos Kémiai Tanulmányi Verseny gyakorlati fordulójának feladatai és értékelésük 29

2. szám:
Almási Lászlóné: Felejthetetlen segítőnk 33
Dr. Varga Ernő: az új szerveskémiai tankönyvről és munkafüzetről 34
Farkas Györgyi: Függvények és relációk az általános iskola kémia tananyagában 42
Csikós Mária: A pálcikamodell alkalmazási lehetőségei a szerves kémia tanításában 47
Az 1982/83. évi Nemzetközi Kémiai Diákolimpia néhány feladatának megoldása 49
Máté Jánosné: Beszámoló a VII. Nemzetközi Kémiatanári Konferenciáról 56
Dr. Tóth Zoltán - Grónásné Endrész Mária: Látványos szemléltető kísérlet a kémiai egyensúlyok tanításához 57
Az 1982/83. évi közös írásbeli érettségi-felvételi vizsga feladatsora (B változat) 58
Az OKTV 1982/83. évi kémiaversenye harmadik fordulójának feladatai (fakultatív tantervű osztályok) 63
Folyóiratszemle 64

3. szám:
Dr. Boksay Zoltán: Az anyagmennyiség és a vele összefüggő fogalmak 65
N. E. Holden: Atomsúly - szeretni vagy elvetni? 70
Dr. Kónya Józsefné: A gimnáziumi harmadik osztályos kémia tananyag áttekintése 73
Knausz György: reprezentatív felmérés Zala megyében 78
Dr. Pálfalvi Aladárné:Az 1983/84. évi kémia felvételi vizsgák tapasztalatai a számok tükrében 90
Dr. Balázs Lóránt: THAN KÁROLY - a agyar tudományos kémia kiemelkedő alakja 93
Kísérlet: A vas oxidációja 95
Baloghné Megyeri Mária: Bemutató órák a 7. osztályban kémiából 96
A VIII. Nemzetközi Kémiatanítási Szimpózium (1983, Wroclav) B/3

4. szám:
Dr. Szalay Tibor - Horváth Márta: A víz mint redoxirendszer, avagy a standard redoxipotenciál elméleti és kísérleti (formál-) értékeinek különbözősége 97
Dr. Riedel Miklós - Hobinka Ildikó: Zsebrevaló kémiai programok II. 102
Dr. Balázs Lóránt: Évfordulók az 1984. évben 105
Varga Norbertné: Tapasztalatok a 7. osztályos kémia tantárgy tanításával kapcsolatban 108
Örkény Lászlóné: Kémiai egyenletek írásának tanítása az általános iskolában I. 110
Bertalan Zsolt: Vegyipari műveleti jellegű szakmai gyakorlatok oktatásának műszaki és módszertani kérdései I. 113
Dr. Simon László: Gimnáziumi tanulók környezetvédelmi ismereteinek mérési eredményeiről 119
Nagy Zsuzsa: A Kis Kémikusok Baráti Körről 124
Dr. Varga Ernő: Tanmenetjavaslat a II. osztályos gimnázium szerves kémia tanításához 127
Folyóiratszemle 128

5. szám:
Dr. Forgács Ferenc: A tehetségnevelés és a kémiai tanulmányi versenyekre való felkészítés tapasztalati 129
Dr. Deák László: Programozható zsebszámológép az általános iskolai kémia oktatásában 141
Bertalan Zsolt: Vegyipari műveleti jellegű szakmai gyakorlatok oktatásának műszaki és módszertani kérdései II. 145
Dr. Balázs Lóránt: Mengyelejev - a periódusos rendszer kidolgozója 149
Dr. Varga Lajos: Az osztrák általánosan képző felsőiskolák kémiai tanterve 158

6. szám:
Szekeres Gábor: A vegyipar fejlesztésének néhány aktuális kérdése 161
Z. Orbán Erzsébet: Áttekintés a gimnáziumi kémiatanításról 169
Dr. Zsuga Miklósné: A megtanítás stratégiájának egy módszertani megoldása 175
Dr. Nagy Ferenc: Az iskola-számítógépek alkalmazása a kémia oktatásában 177
Az OKTV Kémiaversenye az 1983/84-es tanévben 180
Dr. Hartman Hildegard - Dr. Samu János: Az OKTV Kémiaverseny harmadik fordulójának feladatai és megoldásuk (fakultatív tantervű és szakközépiskolai osztályok tanulói számára) 186
Dr. Wajand Judit: Az OKTV Kémiaverseny gyakorlati fordulójának feladatai és értékelésük 190
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem