1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kémia tanítása 1981. február-december

A Művelődési Minisztérium módszertani folyóirata - XX. évfolyam 1-6. szám

Tartalom

1. szám
Dr. Szőkefalvi-Nagy Zoltán (1916-1980)1
Dr. Nagy Pál: Az energiaforgalom használata a kémiatanításban I.2
Dr. Szűcs László: Vasércből közvetlenül acél7
Dr. Mojzes János - Dr. Cs. Nagy Gábor: Az induktív és a deduktív logikai út aránya és szükségessége a kémiatanításban10
Dr. Kónya Józsefné: A szakközépiskolák új közismereti kémia tankönyvéről17
Pirinó Ida: A vízmolekulák egymással való kölcsönhatásának tanítása az általános iskola 8. osztályában19
Dr. Győri Erzsébet: Ionkristályos vegyületek oldása vízben című téma tanítása munkalap segítsgével a 7. osztályban23
Dr. Mátrainé Tálos Ilona - Dr. Mátrai István - Illés Albertné: Tanulókísérleti módszer alkalmazása az elektrolízis tanításában26
Dr. Szőkefalvi-Nagy Zoltán: A kémia fejlődése a XX. században I.29
Az OKTV feladatainak megoldásai31
2. szám
Dr. Nagy Pál: Az energiaforgalom használata a kémiatanításban II.33
Z. Orbán Erzsébet: A fakultatív kémiaoktatás I.38
Dr. Kovács Erzsébet - Katona István: A kémia írásbeli felvételi eredményei az agrár-felsőoktatásban44
Bartsch Iván: A kémia tantárgy taneszközellátása52
Farkas Gyöngyi - Dr. Victor András: Érdekes kísérletek53
Zátonyi Sándor Alajos: Tanulókísérleti vízbontó készülék59
Török Loránd: Táblázatok az általános iskolai kémia tanításához62
3. szám
Dr. Boksay Zoltán - Dr. Csákvári Béla: Az atomsugár definíciói és értékei65
Máté Jánosné: Fakultatív kémiaoktatás a gimnáziumban II.71
Rozgonyi Jánosné: Kihagyott lehetőségek76
Dr. Győri Erzsébet: A szénvegyületek általános jellemzése című óra tanítása az általános iskola 8. osztályában80
Örkényi Lászlóné: Észrevételek és javaslatok a 7. és 8. osztályos Kémiai munkafüzet és feladatgyűjteménnyel kapcsolatban83
Dr. Szőkefalvi-Nagy Zoltán: A kémia fejlődése a XX. században II.84
Nagy Zsuzsanna: Matematika a kémiai ismeretek "felfedezésének" szolgálatában89
Hobinka Ildikó: Kísérletek a királis szerkezetű vegyületek vizsgálatára94
4. szám
Dr. Császár Pál: A molekulák szerkezetének meghatározására szolgáló kísérleti módszerek I.97
Dr. Mojzes János: Munkáltató modellezés lehetőségei a kémiatanításban, III.103
Az iskolák vegyszerellátása109
Dr. Gál István - Dr. Sárik Tibor: Táblai vázlatok az új tantervi anyag tanításához110
Deák György: Ellenőrző feladatlap megoldása113
Könyvismertetés119
Pfeiffer Ádám - Sztrapek Ede: Írásvetítővel kivetíthető áramjelző műszer alkalmazása az oktatásban120
Dr. Jablonkay Istvánné: Ütemterv a "Kémiai anyagvizsgálat" fakultatív tantárgy tanítására, a gimnázium III. osztályában124
Folyóiratszemle128
5. szám
Dr. Török Ferenc (1929-1981)129
Dr. Császár Pál: Spektroszkópiai módszerek131
Bányai István: A Le Chatelier-Braun elv tanításának nehézségei I.140
Máté Jánosné: Fakultatív kémiaoktatás a gimnáziumokban III.143
Dr. Mátrainé Tálas Ilona: Feladatlapok a szerves kémia tanításához a középiskolában146
Szabics István: Kémia egyenletek írása algoritmus segítségével152
A kémia újabb eredményei könyvsorozat 50. kötetének megjelenése alkalmából (a sorozat ismertetése)157
6. szám
Bányai István: A Le Chatelier-Braun elv tanításának nehézségei II.161
Z. Orbán Erzsébet: Az általános iskolai és a középiskolai kémiatantervek összevetése164
Dr. Hartmann Hildegard - Dr. Orsós Piroska - Székely György: A XIII. Nemzetközi Kémiai Diákolimpia171
Székely Róbertné: Kémia az Iskolatelevízióban178
Az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny II. fordulója. 1981/81. tanév186
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem