1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kémia tanítása 1964/1-6.

A Művelődési Minisztérium módszertani folyóirata - III. évfolyam 1-6. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. szám
Dr. Szőkefalvi-Nagy Zoltán: A vegyi folyamatok magyarázatának fejlődése 1
Jakab László: Munkaeszközeink a gondolkodtató kérdések és feladatok 5
Dr. Ákos István: A "klasszikus" gyertyakísérlet helyes magyarázata 11
Dr. Garami Károly: Kőolaj-problémák 15
Dr. Bolgár Ferenc: Adalékok a természettudományok közötti koncentrációhoz 19
Piroska Károly: Pedagógus újításokról 23
Dr. Pais István - Pálfalviné Rózsahegyi Márta: Szakköri munkák műanyagokkal I. 26
Zimányi Alajos: "Atomok - molekulák" modellkészlet 28
Könyvismertetés: Szőkefalvi-Nagy Zoltán 30
Dr. Pais István - Rózsahegyi Márta: Folyóiratszemle 31
2-3. szám
Dr. Erdey-Grúz Tibor: A halmazállapotokról 33
Dr. Müller Sándor: Az atomok kovalens
kapcsolódásáról alkotott képünk kialakulása 41
Dr. Pais István : A középiskolai szerveskémia-oktatás atomszerkezeti kérdéseiről 48
Dr. Garami Károly: A kutatómódszer
alkalmazása a kémiatanításban 52
Dr. Szőkefalvi Nagy Zoltán: A kémiatörténet mint az oktatás és nevelés
támasza 57
Dr. Biczók Ferencné: Kémiai készségek
és jártasságok problémái 61
Zimányi Alajos: A kémiai feladatok és
a gondolkodásra való nevelés 66
Dr. Balázs Lóránt: Sav-bázis elmélet és
ezek oktatási vonatkozásai 70
Dr. Pais István - dr. Balázs Lóránt:
Szakköti munkák műanyagokkal II. 76
Tokody Klára: Az általános- iskola 7.
osztályos kémiatankönyvéről 78
Folyóiratszemle : dr. Pais István és
Pálfalviné Rózsahegyi Márta 85
Könyvismertetés : Zimányi Alajos 86
Tanmenetminta 88
4. szám
Beköszöntő 97
Prof. Dr. Horst Möhler: A politechnikai
képzés és oktatás szerepe a Német
Demokratikus Köztársaságban folyó
kémiaoktatásban 98
Tokody Klára: Gondolatok az általános
iskola 7. o. kémia tankönyvének feldolgozásáról (I. rész) 100
Szentpétery István: A tanulók aktivizálásának lehetősége 104
Jakab László: Munkaeszközeink: A gondolkodtató kérdések és feladatok II. 108
Nagy Mihály: Korszerű kémiatanítás
több mint 130 évvel ezelőtt 111
Várnai György: A szemléletesség kialakítása a felnőttoktatás kémiaóráin 115
Dr. Korner Miklósné: A kémiai feladatok logikus megoldása 119
Borszéki Sándorné: Gondolkodtató kémiai feladatok 123
Folyóiratszemle 124
Könyvismertetés 127
5. szám
Dr. Szőkefalvi-Nagy Zoltán : Az atom- és molekulasúly fogalmának kialakulása 129
Molnár Miklós : Az ötvözetekről 133
Zigó Sándor: A kémiai egyenletek írásának előkészítése és tanítása az általános iskolában 136
Dr. Pásztor Erzsébet: Hogyan tanítsuk a
vegyértékkel való számolást? 138
Dr. Korner Miklósné : A kémiai egyenlet
tanítása az általános iskolában 139
Tokody Klára : Gondolatok az általános
iskola 7. osztályos kémiatankönyvének
feldolgozásáról 143
Pálfalviné Rózsahegyi Márta : A kémiaszakkörök vezetésének módszertani
problémái 149
Zimányi Alajos: Konstruktív szemléltetést 152
Új szemléltetőeszköz 153
6. szám
Tokody Klára : Gondolatok az általános
iskola 7. o. kémia-tankönyvének feldolgozásáról (III. rész) 161
Báthy Zoltánné: Néhány hasznos tanács
a soron következő tárgykörök feldolgozásához 166
Hegedűs István: A kémia tanításának
helyzete Heves megye általános iskoláiban 172
A gimnáziumi biológia 175
Székely György: Új számolási módszer
a kémiai feladatok megoldásában 180
A versenybizottság jelentése az 1963/64.
évi országos középiskolai tanulmányi
verseny eredményéről 183
Dr. Bánhegyi-Pálfalviné: Kémiai központi tudományos szakkörök a gimnáziumban : 185
Dr. Fraknói Tibor: Kémiai feladatok 189
Könyvismertetés 191
Iskolatelevízió 192
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem