1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kémia korszerű tanítása az általános iskolában

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-4012-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52823. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Nevelőmunka az általános iskolai kémiatanításban
A tervszerű nevelőmunka az eredményes kémiatanítás feltétele11
Nevelőmunkánk problémái11
A nevelés cél- és feladatrendszere; a nevelés módszerei12
A kémiatanítás nevelési lehetőségeinek feltárása16
A kémiaórákon folyó nevelőmunka tervezése17
Az általános iskolai kémiatanítás nevelési feladatai18
A tanítás tervezése36
A kémiatanár személyiségének és az osztályközösségnek a nevelő hatása41
A nevelési eredmény vizsgálata a kémiatanításban43
Irodalom46
A kémia tanítás-tanulás folyamata
A kémia tanítás-tanulási folyamat szerkezete (A belső forma kérdései)51
A tanítás-tanulás folyamatában megoldandó didaktikai feladatok52
Az aktív tanulás pszichológiai feltételeinek biztosítása52
A tanulók ismeretszerző tevékenységével kapcsolatos feladatok54
Az ismeretek alkalmazásának feladata56
Az ismeretek megszilárdítása58
A tantárgy feldolgozásának folyamata59
Az egész évi folyamat tagolódása59
A tantárgyi témák feldolgozása. Óratípusok60
A tanítási egységek szerkezete61
A tanítás-tanulási folyamat külső formája62
Az osztályon belüli munkaszervezés62
A frontális osztálymunka62
A csoportmunka63
Az individualizált munka64
A munkaszervezés módját meghatározó tényezők65
A kémia tanításának és tanulásának módszerei65
A módszer fogalma. A módszerek megválasztása65
Szóbeli módszerek66
A tanári bemutatás (szemléltetés)67
A beszélgetés74
A vázlatkészítés77
A tanulókísérlet81
A kémia tananyag feldolgozásának tervezése és szervezése83
A tanár felkészülése a tanításra83
Felkészülés a tanítási egységek feldolgozására84
Óraleírások88
Irodalom127
Az ellenőrzés, értékelés
Az ellenőrzés és az értékelés értelmezése és célja131
Az ellenőrzés és az értékelés pszichológiai problémái133
Az ellenőrzés, az értékelés és az osztályozás gyakorlati problémái135
Az ellenőrzés és információgyűjtés135
Az audiovizuális eszközök használata az ellenőrzésben148
Az ellenőrzés, az értékelés és az osztályozás különböző típusú órákon150
A mérés154
Az érdemjegy és az osztályozás156
A tanulók önellenőrzése mint a folyamatos ellenőrzés megvalósításának egyik módja158
A tanár önelemző munkája160
Irodalom161
A kémiaoktatáshoz használt eszközök
A kémiaoktatás általános feladata, valamint a tartalom által meghatározott célok elérésének feltételei167
A kémiaoktatásban használt taneszközök egységes rendszerének táblázata168
A megismerést és egyéb specifikus célok elérését segítő taneszközök kiválasztásának pedagógiai követelményei171
A táblázatban felsorolt eszközök és információhordozók ismertetése172
Nyomtatott taneszközök172
Nyomtatott grafikai taneszközök174
Modellek és modellezés176
Oktatástechnikai eszközök192
Információhordozók196
Kísérleti eszközök204
Az iskolai önálló, aktív, cselekvő ismeretszerzés műhelyei217
Korszerűen berendezett kémiai szaktanterem s berendezésének kritériumai217
Kevésbé korszerűen berendezett kémiai szaktanterem219
Természettudományi előadó219
Egyéb helyiségek, amelyeket kizárólag a kémiaórák megtartására kijelöltek220
A kémiai szertár221
Irodalom223
A kémiatanár tanórán kívüli munkája, önképzése és továbbképzése
A tanórán kívüli munka jelentősége, az órán kívüli munkák formái227
A tanórán kívüli munkaformák részletes elemzése229
Az üzemlátogatások és a tanulmányi kirándulások229
A kémia szakköri munka231
A kémiai versenyek jelentősége, vezetése240
A korrepetálás és a napközi otthonban folyó munka241
A kémiai ismeretterjesztés jelentősége, problémái242
A kémiatanár önképzése és továbbképzése243
Irodalom245
Függelék247
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A kémia korszerű tanítása az általános iskolában A kémia korszerű tanítása az általános iskolában A kémia korszerű tanítása az általános iskolában

A védőborító sérült, kopott.

Állapot:
1.800 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba