A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Minden gyereknek joga van arra, hogy különbözzön. Ezzel a gondolattal bocsátjuk útjára az Óvodai Nevelés Műhelyéből sorozat első kötetét A jelentős pedagógiai tartalékokkal rendelkező, több mint...
Tovább
Előszó
Minden gyereknek joga van arra, hogy különbözzön. Ezzel a gondolattal bocsátjuk útjára az Óvodai Nevelés Műhelyéből sorozat első kötetét A jelentős pedagógiai tartalékokkal rendelkező, több mint másfélszáz éves hazai óvodai nevelés megújulás előtt áll: az új óvodai nevelési programban felerősödött az a törekvés, amely a tanulást tágabban, a szociális tanulást is magába foglalva értelmezi; az óvodák egy részének nevelési gyakorlatában és az új programban - mint kötetlen foglalkozás és mint folyamatos napirend - megjelent az egyes gyerek aktuális fejlettségéhez jobban igazodó tevékenységszervezés. A megújulás lényege: fejlesztési szándékainkat igazítsuk az egyes gyerekek sajátosságaihoz, kezdeményezéseihez. A sorozat kötetei - elsősorban a modell-értékű gyakorlat bemutatásával - ehhez a megújuláshoz szeretnének segítséget nyújtani. a sorozat szerkesztői
Vissza
Tartalom
Előszó (Hűvös Éva) 7
Két levél, amely érzékelteti az Olvasóval az óvoda légkörét
Köszönőlevél a pedagógusoknak a pszichológustól (Hűvös Éva, 1980.) 10
Óvodapszichológiára is szükség van! (Gerő Júlia, 1986.) 12
A szemléletről, amelyet érvényesíteni szeretnénk
A személyes bánásmód pedagógiai-pszichológiai elvei (Hűvös Éva, 1987.) 16
Az elvek és a gyakorlat összefüggéseiről (Hűvös Éva, 1988.) 18
Hospitálás, elemzés - a szokásosnál elmélyültebben
Megfigyelési szempontok (G. Szirt Mária, 1988.) 25
1. Megfigyelés (Salamon Edit, 1988.) 26
2. Megfigyelés (Zátony Bea, 1988.) 27
3. Megfigyelés (Biliczki Katalin, 1988.) 28
4. Megfigyelés (Vidéki Katalin, 1988.) 30
Összefoglaló a hospitálásokról (G. Szirt Mária, 1988.) 33
A napló feljegyzések elemzése az önképzés egyik formája
Mit írjunk a Naplóba? (G. Szirt Mária, 1986.) 35
A naplóírás és a feltételek (G. Szirt Mária, 1987.) 44
Szempontok - nemcsak a naplóíráshoz (Hűvös Eva, 1987.) 46
Egy kiscsoport életének elemzése a napló alapján (Vidéki Katalin, 1988.) 48
Hogyan dolgozik a naplóval az óvodavezető? (Trajber Vali, 1988.) 53
Javaslat a napi feljegyzések áttekintéséhez (Hűvös Éva, 1987.) 55
Hogyan naplózunk? (L. Gerő Júlia, 1988.) 59
Egy gyerek története
Szili a naplóban (Bejegyzések kiscsoportban) (Gerő Júlia, Kis Anna, 1982-83.) 61
A pedagógus emlékei Szili beilleszkedéséről (Gerő Júlia, 1984.) 67
Szilárd történetének pszichológiai elemzése (Hűvös Éva, 1984.) 69
Szülői értekezlet - több változatban, elemzéssel
Szülői értekezlet a II. kiscsoportban (G. Szirt Mária, Vidéki Katalin, 1988.) 75
Utógondolatok - a pszichológustól (Hűvös Éva, 1988.) 78
Szülői értekezlet, kiscsoport (Zátony Beáta, 1988.) 79
Utógondolatok B-nek a pszichológustól (Hűvös Éva, 1988.) 83
Szülői értekezlet a III. nagycsoportban (L. Gerő Júlia, Kis Anna, 1988.) 84
Utógondolatok a pszichológustól (Hűvös Éva, 1988.) 86
Nevetői értekezleteinkből
Személyes bánásmód - differenciáltság (Borsics Éva, 1986.) 87
Komplex bánásmód (Kövesdi Erzsébet, 1988.) 88
Nevelői értekezlet Jegyzőkönyv (Trajber Vali, Vidéki Katalin, 1988.) 89
Mintha a rugalmas iskolakezdésről beszélgetnénk (Hűvös Éva, 1988.) 94
Milyennek látnak minket kívülről?
Játék vagy iskola? Óvoda eltérő módszerekkel (Per Dahlbeck, Svédország, 1987.) 99
Mintha ez is napló lenne - esetleg párbeszéd
(M. Bakonyi Anna, Zsámbéki Tanítóképző Főiskola, 1987.) 103
Magyarország óvodáiban (T.l. Csirkova, Szu., 1987.) 105
Gondolatok a Dob utcai terepmunkáról (Láng Judit, OPI, 1987.) 113
Valódi segítség a terepmunkához
1. Kis Anna jegyzete 117
2. Gerő Júlia jegyzete 117
3. Első válasz az első gondolatokra (Hűvös Éva, 1988.) 118
Befejezés nélkül 124
Kezdeményezés - feltételek - önállóság (Trajber Vali, Hűvös Éva, L. Gerő Júlia, 1988.) 124
Elvek a gyakorlatban (L. Gerő Júlia) 127
Távlatok 130
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.