kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Atlantisz Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 512 oldal |
Sorozatcím: | A kútnál |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-797-898-4 |
Előszó: Egy kritikai esszé | 17 |
Bevezetés | 23 |
A keresztés "út" és a kezdetek teológiája | 23 |
Az út | 23 |
A korai (biblikus9 teológia | 25 |
A praúzia késlekedése és a múló idő nehézségei | 26 |
Kísérlet a korszakolásra | 35 |
A kereszténység eszkatológikus várakozása | 37 |
A kereszténység és az Egy kultúrája: Gnózis és ontológia | 37 |
A nyugati kereszténység alakzatai | 40 |
A gyanúba fogott modernség | 47 |
Jellemzés | 47 |
A katolikus teológia újjászületése | 48 |
Irodalom | 54 |
Első könyv: A teológia fejlődése | 55 |
Első rész: Kereszténység és anagógia | 57 |
A pogány világ és a keresztény út | 57 |
A hellenista vallási univerzum | 57 |
A kereszténység és a kultúra érintkezése | 60 |
Útban a hiteles keresztény gnózis felé | 65 |
A gnózis arculata | 65 |
Keresztény válaszok | 68 |
Az egylényegű igétől az egészen-ember Krisztusig | 71 |
Az anagógia az arianizmusok ellen | 71 |
Küzdelmek Jézus emberségéért | 79 |
Nyugati távlatok | 83 |
Bűn, kegyelem és igazságosság | 85 |
A megvilágosodás | 89 |
Értékelés | 92 |
Anagógia és ontológia | 93 |
Hit, megismerés, teológia | 97 |
Irodalom | 110 |
Második rész: A meghatározó középkor | 113 |
Jelzések | 113 |
Liturgia | 113 |
Teológia | 114 |
Egyháztan | 115 |
A fejlődés iránya | 116 |
Első fejezet: A hierarchikus alakzat. 800-1153 | 119 |
A barbárok katekizmusa | 120 |
Az üdvösség - a bűnbocsánat primátusa | 121 |
Az üdvösség - ismeret és egyesülés | 122 |
Az emberkép hierarchikus összetevője | 123 |
A szent hierarchia | 123 |
A keresztény élet hierarchiája. a pap és a fejedelem | 124 |
Szentségek és szimbolikus helyek | 134 |
Szentségek | 134 |
Szimbolikus helyek | 140 |
A teológiai megismerés | 145 |
Scotus Eriugena | 145 |
Lectio divina | 148 |
A kánonjog születése | 150 |
Konklúzió: | |
A hierarchikus alakzat és a reform szükségessége | 151 |
A hierarchikus alakzat folytonossága és átalakulása | 151 |
A reform | 153 |
Irodalom | 157 |
II. fejezet: Koraérett modernség 1153-1334 | 159 |
A "modernségről" | 160 |
Kísérlet a fogalom meghatározására | 160 |
A megismerés: ésszerűség vagy megvilágosodás? | 161 |
Az alany autonómiája és a polgár felelőssége | 162 |
A modernség színterei a középkorban | 165 |
A jogtól a teológiáig | 166 |
A modernség születése | 170 |
Értelmezések konfliktusa | 177 |
Ferences teológia | 181 |
A német domonkosrendiek teológiája | 189 |
Aquinói Szent Tamás | 198 |
A szabad művészetek fakultása | 207 |
Értékelés | 209 |
Az egyházi intézmény és a születő modernség: a XIV. század fordulója | 219 |
Kritériumok és jogviták | 219 |
Intelmek és elítélések. A teológiai háttér | 221 |
A modernség és a teológiai megújulás kérdése | 226 |
A XIV. század fordulója | 228 |
Irodalom | 235 |
Harmadik rész: Modernség és kereszténység - eltávolodás és kiengesztelődés | 239 |
Első fejezet: Az eltávolodás. 1339-1727 | 239 |
A politikai válság és a reform meghirdetése | 240 |
A birodalom válsága: eszme és valóság | 240 |
A XIV. századi konjunktúra | 244 |
Összegzés | 249 |
Humanizmus vagy reform? 1334-1545 | 250 |
Nicolau Cusanus: pillér és hídfő | 253 |
Egyes és formális analógia | 262 |
Szakadások kora (1563-1774) | 281 |
A matematikai azonosság mint egységteremtő princípium | 281 |
Új filozófiai és teológiai kérdésirányok | 286 |
Összegzés | 306 |
Irodalom | 309 |
II. fejezet: Ráció és irracionalitás 1789-től napjainkig | 313 |
A közvetlen és hódító racionalizmus | 319 |
Általános jellemzés | 319 |
Darwin: a fajok evolúciója | 321 |
A kritikus és dialektikus racionalizmus | 324 |
A német idealizmus | 324 |
Hegel | 327 |
Feuerbach és Marx: a munka szerepe (termelés és fogyasztás) | 340 |
A gyanúba fogott ésszerűség | 346 |
Gyanúba fogogg modernség | 348 |
Az új fizika és filozófiája | 354 |
Ráció és reláció | 356 |
Freud: szexualitás és kommunikáció | 356 |
Kísérlet az összegzésre | 361 |
Kozmológiai dimenzió | 362 |
Antropológiai dimenzió | 364 |
Egy megoldatlan probléma. a rossz | 368 |
Végesség és bűnösség | 369 |
Kinyilatkoztatás és ontológia | 370 |
Irodalom | 373 |
III. fejezet: A katolikus teológia újjáéledése. 1878-tól napjainkig | 377 |
A megújulás színterei | 378 |
Politika és társadalom | 379 |
A liturgia szerepe a szimbólumok újjászületésében | 385 |
A történeti szempontú vizsgálódás területei | 391 |
Bűn és üdvösség | 398 |
Az ontológiai megújulás igénye | 400 |
Az egyházi önértelmezése megújulása | 402 |
A teológia nyelve | 409 |
A maradandó kettősség | 413 |
Az "Aeterni Patris" enciklika | 416 |
Bonaventura és Tamás | 423 |
Irodalom | 426 |
Összefoglalás és végkövetkeztetls | 429 |
Második könyv. A formák | 439 |
I. fejezet: Az egy, a lét és a rossz | 439 |
Az egy | 439 |
Leírás | 439 |
A paraméter helye a kereszténységben | 448 |
A lét | 458 |
Leírás | 458 |
A paraméter helye a kereszténységben | 462 |
Összegzés | 466 |
Testvérharc | 466 |
A rossz kérdése: értékelés | 468 |
II. fejezet: A rossz, az idő és a kommúnió | 471 |
A rossz mint sorskategória | 472 |
Kísérlet az elhatárolásra | 472 |
A nem tragikus rossz | 472 |
A tragikus rossz | 474 |
A rossz mint szabadság-kategória | 476 |
A kettős teremtés | 477 |
Az eredendő bűn | 479 |
A jelenkor kérdései | 481 |
A megújuló időtapasztalat | 484 |
Az egy, a lét és az idő | 485 |
Idő és cselekvés | 486 |
Az idő, a szó és a másik | 487 |
Idő és kinyilatkoztatás | 488 |
A kölcsönösség horizontja | 489 |
Még egyszer a rosszról | 490 |
Összegzés: Az igazság helye | 494 |
A megismerés elméleti rendje | 494 |
Teológia és ismeretelmélet | 496 |
Egy biblikus teológia esélyei | 503 |
Névmutató | 509 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.