| A Tanítóhivatal dokumentumainak rövidítései | 5 |
| Előszó | 9 |
| Az Evangélium hirdetéseiről a mai világban | |
| "Íme, kiment a magvető vetni." | 15 |
| A hit fényénél szemlélt világról | 16 |
| A világ szántóföldje | |
| Az emberi jogok | 17 |
| A kultúra és a kultúrák | 18 |
| A vallási-erkölcsi helyzet | 19 |
| Az egyház a világ szántóföldjén | |
| A keresztények hite | 20 |
| Az egyházi közösség belső élete | 22 |
| A katekézis helyzete: elevenség és problémák | 23 |
| Az evangélium magvának vetése | |
| Hogyan kell olvasni az idők jeleiből? | 25 |
| Néhány a katekézisnek szóló kihívás | 26 |
| A katekézis az Egyház evangelizációs küldetésben | |
| Jézus missziós parancsa | 29 |
| E rész tartalma és célja | 30 |
| A kinyilatkoztatás és továbbadása az evangelizáció révén | |
| Isten gondviselő tervének kinyilatkoztatása | 31 |
| A kinyilatkoztatás: tények és szavak | 32 |
| Jézus Krisztus a kinyilatkoztatás közvetítője és teljessége | 33 |
| A kinyilatkoztatás továbbadása az Egyház által a Szentlélek műve | 34 |
| Az evangelizáció | 35 |
| Az evangelizáció folyamata | 36 |
| Isten Igéjének szolgálata az evangelizáció keretében | 37 |
| Isten Igéje szolgálatának feladatai és formái | 38 |
| A megtérés és a hit | 40 |
| Az állandó megtérés folyamata | 42 |
| Különféle társadalmi-vallási magatartások az evangelizációval szemben | 43 |
| Kölcsönös összefüggések a különböző helyzeteknek megfelelő evangelizációs tevékenységek között | 45 |
| A katekézis az evangelizáció folyamatában | |
| Az első igehirdetés és a katekézis | 47 |
| A katekézis a keresztény beavatás szolgálatában | |
| A katekézis mint az evangelizáció folyamatának lényeges "mozzanata" | 49 |
| A katekézis a keresztény beavatkozás szolgálatában | 50 |
| A beavató katekézis alapvető jellemzői | 51 |
| A katekézis az állandó hitre nevelés szolgálatában | |
| A hit állandó nevelése a keresztény közösségben | 52 |
| Az állandó katekézis sokféle formája | 53 |
| A katekézis és az iskolai vallásoktatás | |
| Az iskolai vallásoktatás sajátossága | 54 |
| Az iskolai környezet és az iskolai vallásoktatás címzettjei | 55 |
| A keresztény családi nevelés, a katekézis és az iskolai vallásoktatás a hitbeli nevelés szolgálatában | 57 |
| A katekézis természete, célja és feladatai | |
| A katekézis: egyházi természetű tevékenység | 58 |
| A katekézis célja: közösség Jézus Krisztussal | 59 |
| A katekézis célja az egy Istenbe, az Atyába, a Fiúba és a Szentlélekbe vetett hit megvallásában nyilvánul meg | 60 |
| A katekézis célját szolgól feladatok | 61 |
| A katekézis fő feladatai: elősegíti Krisztus misztériumának megismerését, ünneplését, átélését és szemlélését | 62 |
| A katekézis további fő feladatai: beavatás a közösségi életbe és a misszióba, illetve nevelés a közösségi életre és a misszióra | 64 |
| Megfontolások a katekézis ezen feladatainak összességéről | 66 |
| A keresztségi katekumenátus: szerkezet és fokozatosság | 67 |
| A keresztségi katekumenátus mint a katekézis inspirálója az Egyházban | 68 |
| Az evangéliumi üzenet | |
| E rész tartalma és célja | 73 |
| Az evangéliumi üzenet katekézisben történő bemutatásának szabályai és sajátosságai | |
| Isten igéje a katekézis forrása | 75 |
| A katekézis üzenetének forrása és "forrásai" | 76 |
| Az üzenet előadásának sajátosságai | 77 |
| Az evangéliumi üzenet Krisztus-központúsága | 78 |
| Az evangéliumi üzenet szentháromságos Krisztus-központúsága | 79 |
| Az üdvösséget hirdető üzenet | 80 |
| A szabadítás üzenete | 82 |
| Az evangéliumi üzenet egyházi jellege | 83 |
| Az üdvösség misztériumának történeti jellege | 84 |
| Az evangéliumi üzenet inkulturációja | 86 |
| Az evangéliumi üzenet épsége | 88 |
| Rendszerbe foglalt és hierarchikusan tagolt üzenet | 89 |
| Az emberi személy számára jelentős üzenet | 91 |
| Módszertani elv az üzenet bemutatásához | 92 |
| "Ez a mi hitünk, ez az Egyház hite" | |
| A Katolikus Egyház Katekizmusa és az A Katekézis Általános Direktóriuma | 95 |
| A Katolikus Egyház Katekizmusa | |
| A Katolikus Egyház Katekizmusának célja és természete | 96 |
| A Katolikus Egyház Katekizmusának beosztása | 97 |
| A Katolikus Egyház Katekizmusának ihletője: a szentháromságos Krisztus-központúság és az emberi személy nagyszerű hivatása | 98 |
| A Katolikus Egyház Katekizmusának irodalmi műfaja | 99 |
| A Katolikus Egyház Katekizmusa és a hiteltétemény | 99 |
| A Szentírás, a Katolikus Egyház Katekizmusa és a katekézis | 100 |
| Az egyházatyák kateketikai hagyománya és a Katolikus Egyház Katekizmusa | 101 |
| Katekizmusok a helyi egyházakban | |
| A helyi katekizmusok és szükségességük | 103 |
| A helyi katekizmus irodalmi műfaja | 104 |
| Az alkalmazás szempontjai a helyi katekizmusban | 105 |
| A helyi egyházak kreativitása a helyi katekizmus kidolgozásában | 106 |
| A Katolikus Egyház Katekizmusa és a helyi katekizmusok: a hit szimfóniája | 108 |
| A hit pedagógiája | |
| "Egy a ti Mesteretek, a Krisztus" (Mt 23,10) | 111 |
| E rész tartalma és célja | 112 |
| Isten pedagógiája, a hit pedagógiájának forrása és modellje | |
| Isten pedagógiája | 113 |
| Krisztus pedagógiája | 113 |
| Az Egyház pedagógiája | 114 |
| Az isteni pedagógia: a Szentlélek tevékenysége minden keresztényben | 115 |
| Az isteni pedagógia és a katekézis | 115 |
| A hit egyedülálló pedagógiája | 116 |
| Hűség Istenhez és hűség a személyhez | 117 |
| Isten "lehajlása", iskola az emberek számára | 117 |
| Nevelve evangelizálni és evangelizálva nevelni | 118 |
| Módszertani elemek | |
| A katekézis különböző módszerei | 119 |
| A tartalom és módszer kapcsolata a katekézisben | 119 |
| Induktív és deduktív módszer | 120 |
| Emberi tapasztalat a katekézisben | 121 |
| A memorizálás a katekézisben | 122 |
| A katekéta szerepe | 123 |
| A katekézis növendékeinek tevékenysége és kreativitása | 123 |
| Közösség, személy és katekézis | 124 |
| A csoport jelentősége | 124 |
| A tömegtájékoztatás | 125 |
| A katekézis címzettjei | |
| "Az Ország mindenkinek szól" | 159 |
| E rész tartalma és célja | 130 |
| Alkalmazkodás a címzettekhez. Általános szempontok | |
| Minden hívő szükséglete és joga, hogy jó katekézist kapjon | 133 |
| A közösség szükséglete és joga | 133 |
| Az alkalmazkodás célja, hogy a katekézis tartalma tápláló és megfelelő eledel legyen | 134 |
| Az alkalmazás számol a különböző körülményekkel | 134 |
| Az életkoronkénti katekézis | |
| Általános megjegyzések | 135 |
| A felnőttek katekézise | |
| A felnőttek, akiknek a katekézis szól | 135 |
| A felnőtteknek szóló katekézis elemei és sajátosságai | 136 |
| A felnőtteknek szóló katekézis általános és sajátos feladatai | 137 |
| A felnőtteknek szóló katekézis sajátos formái | 138 |
| A kisgyermekeknek és gyermekeknek szóló katekézis | |
| A kisgyermekkor és a gyermekkor sajátságai és jelentősége | 139 |
| A kisgyermekeknek és gyermekeknek szóló katekézis sajátosságai | 139 |
| A család vallási háttere nélküli vagy iskolába nem járó kisgyermekek és gyermekek | 140 |
| A fiataloknak szóló katekézis | |
| A serdülés előtti kor, a serdülőkor és az ifjúkor | 141 |
| Az ifjúság jelentősége a társadalom és az Egyház számára | 141 |
| A fiataloknak szóló katekézis sajátosságai | 142 |
| Az öregek katekézise | |
| A harmadik életkor, Isten ajándéka az Egyháznak | 144 |
| A beteljesedés és a remény katekézise | 144 |
| Bölcsesség és dialógus | 145 |
| A különleges helyzetben lévőknek szóló katekézis | |
| A fogyatékosoknak és a hátrányos helyzetűeknek szóló katekézis | 146 |
| A társadalom peremén élőknek szóló katekézis | 146 |
| Különféle csoportoknak szóló katekézis | 147 |
| A környezethez illeszkedő katekézis | 147 |
| A katekézis társadalmi-vallási környezete | |
| A katekézis a pluralista és bonyolultan összetett világban | 148 |
| A katekézis és a népi vallásosság | 149 |
| A katekézis az ökumenikus környezetben | 150 |
| A katekézis és a zsidóság | 151 |
| A katekézis más vallások környezetében | 151 |
| A katekézis és az "új vallási mozgalmak" kapcsolata | 152 |
| A katekézis társadalmi-kultúrális környezetben | |
| A katekézis és a kortárs kultúra | 153 |
| A katekézis feladatai a hit inkulturációja érdekében | 154 |
| Módszertani folyamat | 154 |
| Az értékelés szükséges volta és kritériumai | 155 |
| Az inkulturációs folyamat felelősei | 155 |
| Kiváltságos formák és utak | 155 |
| A nyelv | 156 |
| A kommunikációs eszközök | 156 |
| Emberi környezet és kulturális irányzatok | 157 |
| Beavatkozás konkrét helyzetekbe | 158 |
| A helyi egyházak feladatai | 158 |
| Irányított kezdeményezések | 159 |
| Katekézis a részegyházban | |
| E rész tartalma és célja | 163 |
| A katekézis szolgálata és felelősei a részegyházban | |
| A részegyház | 165 |
| A katekézis szolgálata a részegyházban | 166 |
| A keresztény közösség és katekizálás felelőssége | 167 |
| A püspök mint a katekézis elsőszámú felelőse a részegyházban | 168 |
| A keresztény közösség papjai, lelkipásztorai és nevelői | 169 |
| A szülők mint gyermekeik hitének elsőszámú nevelői | 171 |
| A szerzetesek a katekézisben | 172 |
| A világi katekéták | 173 |
| Ma különösen szükséges katekétatípusok | 174 |
| Képzés a katekézis szolgálatára | |
| A katekéták lelkipásztori gondozása a részegyházban | 176 |
| A katekéták képzésének fontossága | 177 |
| A katekéták képzésének célja és természete | 177 |
| A katekéták képzését irányító alapvető szempontok | 178 |
| A képzés dimenziói: "lenni, tudni, és megtenni tudni" | 179 |
| A katekéták emberi, keresztény és apostoli érettsége | 180 |
| A katekéta biblikus-teológiai képzése | 180 |
| Az emberrel foglalkozó tudományok a katekéta képzésében | 182 |
| Az emberrel foglalkozó tudományok fölhasználásának szabályai a katekéta képzésében | 182 |
| A pedagógiai képzés | 183 |
| A katekéták képzése a keresztény közösségen belül | 184 |
| Katekéta-iskolák és felsőfokú intézmények a katekézis szakértői számára | 185 |
| A katekézis helyei és útjai | |
| A keresztény közösség mint a katekézis otthona | 188 |
| A család mint a hitbeli növekedés környezete és eszköze | 189 |
| Felnőttek keresztségi katekumenátusa | 189 |
| A plébánia mint a katekézis helye | 190 |
| A katolikus iskola | 191 |
| A hívők egyesületei, mozgalmai és csoportjai | 193 |
| Az egyházi bázisközösségek | 194 |
| A katekézis megszervezése a helyi egyházakban | |
| Feladatok és hivatalok szervezése és gyakorlása | |
| A katekézis egyházmegyei szolgálata | 196 |
| Az egyházmegyék együttműködésének szolgálata | 197 |
| A Püspöki Konferencia szolgálata | 197 |
| A Szentszék szolgálata | 198 |
| A katekézis összehangolása | |
| A katekézis hatékony összehangolásának fontossága | 199 |
| A katekézis részletes és egységes egyházmegyei terve | 200 |
| A kateketikai tevékenység az új evangelizáció összefüggésében | 201 |
| A katekézis a nevelés lelkipásztori szolgálatában | 202 |
| A kateketikai szolgálat néhány sajátos feladata | |
| A helyzet és szükségletek elemzése | 202 |
| Kateketikai irányelvek és cselekvési program | 204 |
| A katekézis eszközeinek és didaktikai segédleteinek kidolgozása | 204 |
| A helyi katekizmusok kidolgozása: a püspöki szolgálat közvetlen feladata és hivatala | 206 |
| Befejezés | 207 |
| Témák mutatója | 209 |