kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kossuth Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 337 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
A problémák megfogalmazása | 5 |
Forradalom a tudományban és a technológiában | 5 |
A változás fokozódó üteme | 7 |
A technológia és a kultúra | 10 |
Az automatizálás eredete, jelentősége és előfeltételei | 16 |
Meghatározás | 16 |
Az automatizálás eredete | 18 |
Az automatizálás alkalmazása | 20 |
Az automatizálás feltételei | 24 |
Szabványosítás és cserélhetőség | 28 |
Tudomány és kutatómunka | 31 |
Antagonizmus a kapitalizmus és a tudomány között | 39 |
A szputnyikok | 42 |
Az állam és a kutatómunka | 43 |
Oktatás | 50 |
A szervezés és a tervezés átalakítása | 54 |
Összefoglalás | 60 |
Automatizálás, új beruházás és fejlődési ütem | 62 |
A tőkebefektetés és a kapitalizmus | 62 |
Az automatizálás és a beruházás üteme | 66 |
Az automatizálás és a tőke körforgása | 70 |
Az automatizálás és a beruházás mérete | 76 |
A beruházások forrása | 87 |
A befektetés százalékos hozama | 90 |
Hogyan segíti elő a kormány politikája a befektetést és a profitszerzést? | 93 |
A befektetés és a gazdasági ciklus | 98 |
Az infláció | 101 |
A fejlődés üteme és a szocializmussal vívott verseny | 104 |
Összefoglalás | 109 |
Az automatizálás és a nagyvállalatok előnye a versenyben | 111 |
A méret és a monopólium | 111 |
Az automatizálás hatása a különböző iparágakra | 113 |
A vállalatok száma | 116 |
A kis vállalkozások csődje | 118 |
A profit és a vállalatok nagysága | 124 |
A maximális termelékenység és a vállalati nagyság | 127 |
A vállalkozáshoz szükséges tőke | 130 |
A gépkocsiipar | 134 |
A gépkocsiipar koncentrációja és centralizációja | 137 |
Az autóalkatrész-gyártók veszteségei | 138 |
A Studebaker-Packard | 138 |
A General Motors | 141 |
A General Motors és az állami szerződések | 143 |
A fejlődés és a profitráta | 144 |
Az ár rögzítése | 145 |
Egy minimális méretű üzem alapítási költsége | 147 |
Az improduktív költségek növekedése | 149 |
A költségek és a termelés mérete | 150 |
Pazarlás és gazdaságosság | 152 |
A gépkocsi és a szocializmus | 156 |
Gőz- és gázmeghajtású motorok, Diesel-motorok | 157 |
Az automatizálás és a tőke koncentrációja, illetve centralizációja | 159 |
Összefoglalás | 167 |
Automatizálás, politikai hatalom és államkapitalizmus | 169 |
A General Electric | 169 |
A General Electric gazdasági fontossága és növekedése | 170 |
A General Electric termelési költségei | 173 |
A General Electric és a "népi kapitalizmus" | 174 |
A tulajdon koncentrációja | 178 |
A General Electric és az osztályharc | 180 |
Hogyan használja fel a General Electric az automatizálást és a gazdasági válságot munkásai ellen | 184 |
A General Electric nyeresége | 186 |
A General Electric és a háború | 187 |
Automatizálás és államkapitalizmus: atomenergia és termonukleáris energia | 194 |
Az atomenergia és az üzem mérete | 195 |
Tékozlás és atomenergia | 198 |
Az atomenergia-ipar | 201 |
Az automatizálás és a politikai hatalom. Összefoglalás | 203 |
A technológiai haladás és a közlekedés gazdasági problémái | 205 |
A közlekedés fontossága | 205 |
A "folyamatosság" és a különböző szállítási módok | 207 |
A vasút fejlődése | 210 |
A politikai és társadalmi ellentmondások erősödése | 213 |
Az automatizálás korszaka | 216 |
Milyen megtakarítás érhető el az automatizálás útján? | 218 |
Az amerikai vasutak gazdasági válsága | 222 |
A technológiai fejlődés hatása a foglalkoztatottságra és a munkabérre | 224 |
A vasúttársaságok támogatást kérnek | 225 |
Összefoglalás | 229 |
A technológiai haladás és az automatizálás hatása a foglalkoztatottságra | 231 |
A munkanélküliség | 231 |
A foglalkoztatottság növekedése | 237 |
A termelékenység és a foglalkoztatottság | 240 |
A nem-termelőmunkások számának növekedése | 245 |
Foglalkoztatásbeli eltolódás | 249 |
Új termékek és új iparágak | 252 |
A technológia és a foglalkoztatottság a széniparban | 255 |
Szén és nyomor | 258 |
Az automatizálás és a foglalkoztatottság az AT&T-nél | 260 |
Az AT&T és az automatizálás | 263 |
Összefoglalás | 266 |
Az automatizálás hatása a reáljövedelemre és az anyagi ösztönzés különböző formáira | 268 |
Az automatizálás hatása | 268 |
Az automatizálás és a munkabérek | 272 |
A húsfeldolgozó ipar | 274 |
A kereset alakulása | 279 |
Az automatizálás és az anyagi ösztönzés | 284 |
Diplomások, irodai dolgozók és igazgatók anyagi ösztönzése | 286 |
Összefoglalás | 289 |
Az automatizálás és a szakszervezetek | 291 |
A szakszervezetek fontossága az Egyesült Államokban | 291 |
Az osztályegyüttműködés | 292 |
Harcos szakszervezetek | 294 |
"Sztrájkok" a piac kiürítésére | 299 |
Az automatizálás és a szakszervezetek ereje | 301 |
Várható fejlemények | 304 |
A szakszervezetek és a haditermelés | 305 |
Összefoglalás | 310 |
Külföldi tőkebefektetés, külkereskedelem, nyersanyagok és külpolitika | 312 |
Az új technológia és a külföldi tőkebefektetés | 312 |
Az automatizálás és a nemzetközi verseny | 315 |
Az automatizálás és a nyersanyagok | 317 |
Az elmaradt országok "megsegítése" | 321 |
Összefoglalás | 325 |
Következtetések | 326 |
Új korszak | 326 |
A monopólium és a tőkés rendszer hanyatlása | 328 |
A szakszervezetek és az automatizálás | 330 |
Új beruházás, a gazdasági ciklus és az infláció | 331 |
A változás üteme és a szocializmussal folytatott verseny | 332 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.