1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kajak technika belső szerkezete

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Magyar Kajak-Kenu Szövetség
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 113 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Láthatóan ez az anyag nem egy tudományos csoportosítása, tudományos elemzése, tudományos magyarázata a kajak technikának. Talán úgy is nevezhetném ezt a munkát, hogy ez az én edzés-naplóm, az elmúlt majdnem fél évszázad rendkívül szubjektív megfigyeléseimnek gyűjteménye a kajak technikáról, a kajakozásról."
Dr. Kemecsey Imre 1941. február 11-én született Budapesten. 15 évesen kezd kajakozni az MTK kajak-kenu szakosztályában. A klasszikus magyar stílus megtestesítője, ennek köszönhető, hogy viszonylag alacsony termete j 170 cm) ellenére is a legnagyobb versenyzők közé tartozik. Az 1960-as római olimpián a váltó versenyszámban ezüstérmet nyer. Négy évvel később, az 1964-es tokiói olimpián a negyedik helyet szerezi meg a K-4-es versenyszámban.
Az 1967-es Európa-bajnokságon aranyérmet nyer a K-2 10 000 méteres versenyszámban. Versenyzői pályafutását további 15 Magyar bajnoki cím, valamint két európa-bajnoki ezüstérem és egy-egy világbajnoki bronz-illetve ezüstérem fémjelzi.... Tovább

Fülszöveg

"Láthatóan ez az anyag nem egy tudományos csoportosítása, tudományos elemzése, tudományos magyarázata a kajak technikának. Talán úgy is nevezhetném ezt a munkát, hogy ez az én edzés-naplóm, az elmúlt majdnem fél évszázad rendkívül szubjektív megfigyeléseimnek gyűjteménye a kajak technikáról, a kajakozásról."
Dr. Kemecsey Imre 1941. február 11-én született Budapesten. 15 évesen kezd kajakozni az MTK kajak-kenu szakosztályában. A klasszikus magyar stílus megtestesítője, ennek köszönhető, hogy viszonylag alacsony termete j 170 cm) ellenére is a legnagyobb versenyzők közé tartozik. Az 1960-as római olimpián a váltó versenyszámban ezüstérmet nyer. Négy évvel később, az 1964-es tokiói olimpián a negyedik helyet szerezi meg a K-4-es versenyszámban.
Az 1967-es Európa-bajnokságon aranyérmet nyer a K-2 10 000 méteres versenyszámban. Versenyzői pályafutását további 15 Magyar bajnoki cím, valamint két európa-bajnoki ezüstérem és egy-egy világbajnoki bronz-illetve ezüstérem fémjelzi. Sportolói karrierjét kéztörés miatt fejezi be.
Edzői pályafutása 1969-ben kezdődik. Viszonylag rövid idő alatt mesteredzői címet kap. Olyan világnagyságok edzője, mint Csapó Géza, Bakó Zoltán, Szabó István. Versenyzői közül később sokan sikeres edzők, mint Angyal Zoltán, a Magyar Kajak-kenu Válogatott Szövetségi Kapitánya, Bakó Zoltán, mint a norvégok kiválóságainak edzője, szaktanácsadója. (Holmann, Larsen). Viszonylag korán, 1972-től kezdődően szakcikkeket jelentet meg. 1980-ban doktori disszertációját sikeresen megvédi. Ezután 3 évig a mentális tréningre, a kajakosok mentális felkészítésére koncentrál. 1986-ban meghívják Kanadába, ahol néhány év alatt az első kanadai világbajnok edzője. (1991, Párizs. Renn Crishlow, K-l 500 m.) 1988-ban megjelenik első kanadai könyve „kemecsey mentái training" címmel.
1993 után több kisebb nagyobb klub edzője. 1997-től kezdődően szaktanácsadó Angliában. Ettől kezdődően jelennek meg kisebb nagyobb tanulmányai, elsősorban a technikáról. Jelenleg, munkatársával egy oktatófilm elkészítésén dolgozik. Vissza

Tartalom

Vélemény 3
1. ¦ „Ha csak kalapácsod van Mindent szögnek nézel". (Barucfi) 5
2. ¦ „A nagy kajakosok". 7
3. ¦ „Lapát útja, lapát szögei, csapásszám". 8
4. ¦ „kevesebb anyag felhasználásával, minél erősebb szerkezet építése". 10
5. ¦ „Tensegrity". 13
6. ¦ „Használd a víz ellenhatását, Ne harcolj ellene". 15
7. ¦ „A technika alkalmazkodik a hajó sebességéhez. Azzal együtt fejlődik". 17
8. ¦ „Vízisí. A hajó döntése a húzó oldal felé". 19
9. ¦ „Ako - Nor". 21
10. ¦ „Repülőgép Anyahajó". 23
11. ¦ „Eiffel-Torony". „Tojás-Héj". 25
12. „A.B.S." * „Teljes Lendítés és a Forgató Nyomaték". 27
13. ¦ „Hajlított lapátnyél, rúdugrás". 29
14. ¦ „Erőkörök" 32
15. ¦ „Lapát-versenyző teste-hajó-víz, együttesen alkotják a rendszert". 33
16. ¦ „Nyomás (feszítés) - Feszülés. (Compression - Tension)". 35
17. ¦ „Az erőkörök munkája". A 3-as erőkör. 37
18. ¦ Az 1-es erőkör. 42
19. ¦ A 4-es erőkör. 44
20. ¦ A 2-es erőkör. 46
21. ¦ Az 5-ös erőkör. 47
22. ¦ „A hajó vonszolása". 49
23. ¦ „A tíz gyakorlatom, a Tízparancsolat". 50
24. ¦ „Az ábrák és Összefoglalás". 52
Irodalom 113

Kemecsey Imre

Kemecsey Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kemecsey Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem