A szerkesztő előszava | 5 |
A káderképzés politikai és pedagógiai feladatai | 11 |
Szatmári Miklós: A káderképzés célja és rendszer | 13 |
A pártoktatás szerepe és feladata | 15 |
A pártoktatás politikai, mozgalmi jellege | 17 |
A káderképzés feladata és rendszere | 24 |
Földi Pál: A politikai nevelés ideológiai, világnézeti tartalma | 29 |
Politikai nevelés - politikai tudatosság | 29 |
A politikai nevelés és a szocialista életmód | 31 |
Világnézeti nevelés a politikai oktatásban | 35 |
Nuber István: Pedagógiai tevékenység éa káderképzésben | 38 |
A pedagógia tevékenység helyzete | 38 |
A pártoktatás nevelési célja, elvei | 41 |
A pártoktatás didaktikai kérdései | 42 |
A káderképzés személyi tényezői | 45 |
Csoma Gyula: A felnőtt személyiség pszichológiája | 47 |
Személyiség és felnőtt személyiség | 48 |
Fejlődés és tanulás | 55 |
A felnőtt személyiség fejlődése | 57 |
A személyiség politikai "oldala": a politikai személyiség | 60 |
A politikai személyiség általános tulajdonságai | 65 |
Pék András: A káderképzés hallgatói mint politikai személyiségek | 66 |
A hallgatók társadalmi szerepei | 66 |
Az állampolgár társadalmi szerepe | 67 |
A társadalom dolgozójának szerepe | 68 |
Aktív részvétel az eszmei-politikai életben | 69 |
A kulturális javak befogadójának és létrehozójának szerepe | 70 |
A fogyasztói szerep | 71 |
A szervezett közösség tagjának szerepe | 72 |
A családi szerep | 72 |
Salamon Zoltán: Tanulóközösségek a pártoktatásban | 74 |
A csoport és a közösség társadalmi jelentősége | 75 |
Mi a csoport | 76 |
A személyiség a csoportban | 78 |
Vezetés a csoportban | 80 |
Csoport és közösség | 81 |
Beszteri Béla: A propagandisták módszertani képzésének, továbbképzésének rendszere | 86 |
A képzés és továbbképzés szükségessége | 86 |
A tartalmi és módszertani felkészítés egysége | 88 |
A propagandisták képzése | 91 |
A továbbképzés | 94 |
A politikai oktatás folyamata | 101 |
Csoma Gyula: A felnőttek tanulása | 103 |
A felnőttkori tanulás általános sajátosságai | 104 |
A felnőttkori tanulás motívumai | 106 |
A tapasztalatok | 110 |
Praktikus és elméleti gondolkodás | 114 |
A felnőttkori emlékezet és a felnőttek tanulása | 118 |
Tanulási szokások | 123 |
Báthory Zoltán: A tanulás irányítása | 126 |
Az oktatási folyamat rendszerszemlélete | 126 |
Az oktatási folyamat tervezése és szervezése | 151 |
A tanítás és a tanulás szervezeti formái | 160 |
Zrinszky László: A tanítás-tanulás módszerei és eszközei | 167 |
A módszer fogalma és rokonfogalmai | 182 |
Nyomtatott információhordozók a tanítás-tanulás folyamatában | 198 |
Az előadás | 215 |
Megbeszélő módszerek | 235 |
Az önálló tanulás irányítása | 251 |
Wacha Imre: A propagandista szava | 251 |
Munkaeszközünk: a nyelv, a beszéd | 252 |
A tudás megszerzésének és átadásának nyelvi gondjai | 254 |
A kommunikáció (gondolatcsere) alapproblémája | 256 |
Az írásos és élőszóbeli kommunikáció különbségei | 257 |
Az írásos kommunikáció jellemzői | 259 |
A felolvasás | 260 |
Az élőszóbeli kommunikáció jellemzői | 262 |
A kommunikációs viszonyok alapformái | 264 |
A kommunikáció viszony szerepe | 268 |
A befogadó kommunikáicós gondjai | 270 |
Mit tegyen a beszélő | 272 |
Gyakorlati példák | 277 |
További feladatok | 279 |
Póbis István: Oktatási eszközök tervezése és kivitelezése | 279 |
Az eszköztervezés fázisai | 280 |
Vizuális eszközök | 286 |
Auditív eszközök | 288 |
Audiovizuális eszközök | 294 |
Báthory Zoltán: A tanítási-tanulási folyamat ellenőrzése és értékelése | 294 |
Terminológiai kérdések | 298 |
A pedagógia értékelés funkciói | 301 |
Módszerek | 303 |
Metodikai alapelvek | 305 |
Az adatok értékelésének fő irányai | 309 |
Szakmódszertani kérdések | 311 |
Kőmíves Imréné: A szakmódszertanok helye, szerepe | 316 |
A dialektikus és történelmi materializmus oktatásának néhány módszertani kérdése | 316 |
A filozófiaoktatás célja | 319 |
Tematikai kérdések | 323 |
Módszertani elvek | 330 |
Terminológiai kérdések | 331 |
Szemléletfejlesztési, nevelési feladatok | 340 |
Luca Márta: A politikai gazdaságtan és a gazdaságpolitika oktatása | 340 |
A gazdasági kérdések oktatásának célkitűzései | 342 |
A történetiség eve | 344 |
Az oktatott anyag stabilitása és változékonysága | 347 |
Az antimarxista nézetek elleni harc | 347 |
Az elmélet és a gyakorlat kapcsolata | 349 |
Az eltérő állaáspontok megvitatásának szerepe | 353 |
A gazdasági kérdések oktatásának nevelő hatása | 356 |
Szabolcs Ottó: A nemzetközi és a magyar munkásmozgalom oktatásának néhány pedagógiai kérdése | 360 |
A munkásmozgalom története és a köztörténet | 360 |
A munkásmozgalom története megismerésének módozatai | 364 |
A munkásmozgalom-történet tanításának módszerei és eszközei | 365 |
A munkásmozgalom-történet tanításának néhány sajátossága | 371 |
Függelék | 373 |
Válogatott irodalom | 375 |