1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A jövő útjain

Szerző
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 190 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomatott Árpád Részvénytársaság könyvnyomdájában, Kalocsán.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Néhány szó a szülői és tanári elfogultságról

Elfogultságon az emberi lélek helytelen értékeléshez vezető adottságát értjük. Ellentéte a helyes értékelés, a tárgyilagosság. Minden ember hajlamos... Tovább

Előszó

Néhány szó a szülői és tanári elfogultságról

Elfogultságon az emberi lélek helytelen értékeléshez vezető adottságát értjük. Ellentéte a helyes értékelés, a tárgyilagosság. Minden ember hajlamos az elfogultságra. Emberek megítélésében emberektől teljes tárgyilagosságot nem is kívánhatunk. Ez csaknem lehetetlen, mert ahol az emberi én munkába lép, ott bizonyos fokú szubjektivitással, illetőleg elfogultsággal már feltétlenül számolnunk kell.
Teljesen tárgyilagos lehet a fényképezőgép, amely szépet és csúnyát, előnyösei és hátrányosat, jellemzőt és esetlegest egyformán, értékelés nélkül megörökít. Tárgyilagos a fonográf, amely zenei hangot és zörejt, lényegest és lényegtelent, kívánatosat és szükségtelent egyformán felvesz. Tárgyilagos, nem elfogult a papírvágógép, amely üres salakpapírt, nagyértékű bankjegyeket vagy pótolhatatlan kódexeket egyforma tárgyilagossággal vág szeletekre. Mihelyt azonban a gép helyét az ember foglalja el, azonnal megszűnik a teljes tárgyilagosság és az ítéletet, az ítélkezést sok személyi mozzanat színezi. Atavisztikus hajlamok, egyéni rokon- és ellenszenv, régen érő keserűség, presztízskérdés, társadalmi babonák és előítéletek stb. szólnak bele az értékelésbe és teszik azt elfogulttá.
Elfogultsággal a társadalom minden rétegében, a legkülönbözőbb emberi viszonyulásokban lépten-nyomon találkozunk. Minthogy azonban az elfogultság tulajdonképen értékelésben rejlő defektus, ott találkozunk vele legsűrűbben, ahol gyakran van szükség értékelésre. Erre pedig úgyszólván folytonosan alkalom nyílik a családban és az iskolában, a szülők és a tanítók, tanárok részéről. Ezúttal erre a szűk területre, a család és az iskola területére szorítjuk problémánkat.
Érdekes, többszörösen is a hiúságba vágó általános jellemvonás, hogy az emberek, csaknem kivétel nélkül, szeretik magukat abszolúte tárgyilagosnak, feltétlenül igazságosnak mutatni. Szülőknél ehhez az általános jellemvonáshoz járul még rendszerint a felelősség elől való menekülési ösztöne, tanároknál pedig a tekintélyre törekvés, a csalhatatlanság látszatához való ragaszkodás. Vissza

Tartalom

Cikkek.
Balló Rudolf : Iskola és technika. 41
Baloghy Mária: A gyárgondozónői hivatás. - - - - 50
Beliczáné Okolicsányi Éva: Egy
gyermek technikai érdeklődése... 64
Bíró Izabella: Szülők és tanárok.... 4
Blaskovich Edith: Az idegen nyelvek tanításának didaktikai
problémái az aktív iskolában.... 118
Bode H. Boyd: Személyes szabadság, demokrácia és társadalmi ellenőrzés. - - - 164
sz. Csorba Tibor: A kongresszus
külső képe. - - - - 153
sz. Csorba Tibor: Gyermekművészek kiállítása. - - - 167
Dénes Magda: A büntetésről. .. 89
Faragóné Kincs Irma: Racionalizált háztartás. - - - 58
Fenyves Pál: Szülők naplója. - 14
Ferenczy Sarolta: A kis ezermester. - - - - - 61
Harsányi István: Néhány szó a
szülői és tanári elfogultságról. 1
Házy Albert: Az olvasmány mint
a tanár és tanítvány élménye... 132
Kemény Gábor: Az utolsó lőcsei
diák... - - - - - 97
Kenyeres Elemérné: Kenyeres
Elemér hátrahagyott naplója
alapján. Hogyan tanul meg egy
hétéves magyar gyermek franciául ?... - - - - 112
Kremsier Irma: Csoportoktatási
kísérletek a német nyelvtanításban, a középiskola II. osztályában ... - - - - 124
Kubinszky Lajos: Visszapillantás
az Új Nevelés Ligája Cheltenhami VII. Világkongresszusának rendezésére... - - 161
Lami - Czakó: Természetes szituáció-természetes reakció. - 142
Ligeti Boriska: Középiskola és
könyvnap... - - - - 137
Ligeti Boriska: Vizsganeurózis. ..19
Magyary Zoltánné Techert Margit: Anya és csecsemővédelem
Szovjetoroszországban. - 79
Mérei Ferenc: Mickey Mouse. .59
Nagy Tivadarné: Üzleti árusítók
kísérleti tanfolyama. - - 52
Nánay Béla: A „Save The Children Fund" budapesti munkaiskolájában. - - - - 27
Nánay Béla: Látogatás a szeghalmi gymnáziumban. - - 93
Nemesné Müller Márta: Anglia
mint kongresszusunk háttere... 155
Palotai Boris: Helyszíni közvetítés Cipőországból. - - 54
Palotai Boris. Kis barátaimnak.
(Rádió hangjáték.) -- - - 47
Pátkay Leonóra: A rádió és
grammofon zenei nevelő hatása.... 45
Pethő István: Az erdélyi magyarság életsorsa nevelésügye tükrében. - - - - - 26
M. Profit: Az iskola-szövetkezeti
munka tizenöt éve. - - 47
Redl Fritz: A szabad egyéniség
alakítása. - - - - 165
Reinitz Laura: Aktív nyelvtanítás a családban. - - - 125
Rónaszéki (Hartung) Nándor: Film
ABC...............56
Sándor Klára: Az ideges csecsemő. ......86
R. Simonffy Margot: A művészi
előadás szerepe a pedagógiában........139
Olvasóinkhoz: A „The New Era-ból." ...........151
O. Spiel: Nevelési tanácsadó
óra az iskolában. - - - 8
Steinné Fényes Piroska: Egy
buta gyerek története. - -22
Szántó Jenő: A csehszlovákiai
magyar tanítóság továbbképzésének reformja. - - - 96
Szilágyi Dénes: Nyelvismertetés
és nyelvtanítás. - - - 130
L. Ujváry Lajos: Az Egri Csilla-
gok a középiskolában. - - 134
Varsányi Géza: Ne bántsuk a
fiainkat. - - - - - 39
Vita Zsigmond: Új irányzat a
Bethlen Kollégiumban. - - 24
Zsolnai Béla: A szlovenszkói
magyarnyelvű iskola-rádió. - 65
Szemlék és jegyzetek
A nagycserei országjáró gyerekek... 31
Bárczy Gusztáv: Egészségvédelmi nevelés az iskolában. 30
b. m.: Az otthon s az iskola
együttműködése. - - - 168
b. m.: Nemzetközi Ifjúsági Iro-
dalmi Ankét. - - - - 169
Gyermekjáték gyűjtemény a deb-
receni ref. tanítóképzőintézet-
ben. - - - _ _ _ 31
Kemény Gábor: Várkonyi Hildebrand: A kiválasztás és értel-
mességvizsgálat újabb kérdéseiről. - _ _ _171
Nemesné Miiller Márta: A deb-
receni evangélikus iskola ötven éve. - - _ _ _ 170
Reiner Ferenc: Egy neurotikus
serdülő számolási nehézségei..... 97
Vitéz Litkey György : A paraszt-
ság szemléletének alakulása... 98
Könyvek és bírálatok.
Boross Béla: Vezérkönyv az
olvasástanításhoz. (B. O E) ...145
Croner, Else: Spranger Ede személyisége és munkássága
(Gedö Simon.) - - _ 99
Cser János: Korszerű magyar
lélektani és nevelésügyi tanulmányok. (Kempelen Attila.).... 178
Csűrös Zoltán: Számok csodavilága. (n. m.) - - _ 174
Dennis, Rockwood Lemo: „Living together in the Family".
„Pictures of Family Life".
„Teaching Family Relationships." (Dános Edit.) - _ 34
Dickens, Urunk élete. (h.j) - 175
Domokos Lászlóné és Blaskovich Edit: A alkotó munka az
új iskolában: (Kempelen Attila).... 71
Drescher Pál: Régi magyar gyermekkönyvek. {Nememé Müller
Márta). - - - - - 103
Drózdy Gyula: Helyesírás és
nyelvi magyarázatok az V.-VI.
osztályban. (Békés István.) - 179
W, Eliasberg: Das schwierige
Kind. (Farkasházy Menyhért.) ...101
Fischer Júlia: A nevelés gondolata Bessenyei munkájában.
(Szűcs Anna.) - - - 99
E. Flayol: Le dr. Decroly éducateur. (G. Kalmár Jolán.) - 99
Fricks, Jean: Étude sur l' Organisation de l' Enseignement
spécial á Bruxelles. (Dósay
Margit) - - - - - 179
Förtsch, Arno: Freies Werkschaften und Gestaltungstypen. (Nemesné M. Márta.) - - - 71
Fülöp Zsigmond: Az ezüst kis
tudós. (h. j.) - - - - 175
Gedő Simon: Az irodalmi olvasmány a német nyelv tanításában. (A.Z) - - - - 102
Gonda Lili: Méthode dramatique.
Enseignement par l' action et
par l' aspect. (Szóbei Margit) -
Gönczi Terka: Gyerekek és felnőttek. (Ozorai Gizella.) - 100
Haeberlin, Paul: Eltern und Kin-
der. (Gábor Ferencné.) - 68
H. Hajtay Etelka: Zsendül a vetés. (Fenyves Pál) - - 100
Hamar Pál: A gyermek fog- és
és szájbetegségei és azok
gyógyítása. - - - - 36
Henning, Hans: Psychologie der
Gegenwart. (Mérei Ferenc.).. 100
H. Hetzer: Spiel und Spielzeug
für jedes Alter. (Ozorai Gizella.)... 100
Illyefalvi J. Lajos dr.: A gyermek
Budapesten. (Vincze László.)... 33
Illés-Ortutay: Magyar parasztmesék. (h. j.) - - - - 174
Imre Sándor: A neveléstudomány
magyar feladatai. (Nemesné
M. Márta.) - - - - 68
Kaczynska, Marié: Succés sco-
laire et intelligence. (Mérei
Ferenc.) - - - - - 32
Kemény Katalin: Francois Rabelais: Gargantua. (Nánay Béla.) 180
Komlós Aladár: Néró és a VIII.
a. (Pásztor József.) - - 33
Lagerlöf, Selma: Amikor én kislány voltam. - - - - 174
Lázár Károly: A gyermektanulmány vázlata. (Váradi József.) ...32
Lázár Károly: A tanítóképzés
gyakorlati része. (Mérei Ferenc.)... 178
Lengyel Imre: A modern nyelvoktatás főbb tényezői a már
meglévő nyelvi ismeretek szempontjából. (Gedő Simon.) - -
„ Le travail par équipes á l' école."
(Nánay Béla.) - - - 176
Liber Endre: Budapest szobrai
és emléktáblái. (Schey Ilona.) ...104
Loczka Alajos: Iskola és élet a
nevelés útjain. (Frecska István.) ....70
Löbl Dezső: A Löbl-nyomda hatvan éve. (Nemesné M. Márta.) ....37
Luttor Ignác: Az élet írása. (Gaál
Zsuzsa.) - - - - - 104
Merényi Oszkár: Irodalomtanítás
a középiskolákban és a felsőkereskedelmi iskolákban. (Simonyi Margit.) - - - - 102
A. A. Milne: Micimackó kuckója.
(l.a.) - - - - - - 174
Molnár Pál: Az auditív rendszer az idegen nyelvek tanításában.- - - - 144
Molnár Olga: A női munkaerők
számának alakulása a székesfővárosban. (Baloghy Mária.)... 104
Montessori, Mária: L' enfant. (Nánay Béla.) - - - - 178
Nagy Miklós: Újrendszerű tankönyvkiadás. (Nánay Béla.)... 104
Nemes Lipót: A bűnöző társadalom kialakulása. (Vincze László).... 101
Obermüller Ferenc: A miliőiskola.
(sz. Csorba Tibor.) - - 32
B. Radó Lili: A jó Isten meséi.
(B. O. E.) - - - - 174
A. Ransome: Fecskék és fruskák.
(la.) -- - - - 174
Reiner Ferenc: Gondolatok a nevelésről és a gyermekről. ..... 36
Rickel, August: Drei Generationen. (Gábor Ferencné.) .... 67
Sulyomi-Schulman Adolf: A beszédhibák elhárítása különös
tekintettel a dadogásra. (B.
Sarlós Eta.) - - - - 101
Szamosi Lajos: A hangszervek
helyes működtetése. - - 145
Szegedi Boriska: Fur-Fa-Rag-Ta.
(n. m.) - - - - - 174
Szegilongi Eta: Iskolai és óvodai
verseskönyvek, (r. I.) - - 175
Szekfű Gyula: Három nemzedék.
(Nemes György.) - - - 67
Székely Béla: A gyermekévek
szekszualitása. (dr. Lévyné F.
Kata.) - - - - - 35
Szép Ernő; Mátyás király tréfái.
(h. j.)i - ---- 175
H. Szirmay-Pataky: Genie und
Irrsinn. (H. Révész Margit).... 181
Szondy György: A modern iskola és ifjúság olvasmányai.
(Nánay Béla) - - - 103
The Challenge of Leisure. (Küzdelem a szabadidővel.) (Ri-
báry Edit.) - - - - 177
The Examination Tangle and
the Way Out. (Nánay Béla.) ...175
Tobisch Irén: Csodagyöngy és
más mesék. (Baloghy Mária.).... 36
Türk Sándorné: Egy kisfiú el-
indul. (Gessner Mártonné.) .... 34
L. Ujvári Lajos: A mai gyermek
és a könyv. (Nemesné M.
Márta.) - - - - - 173
Vajthó László: A tanítás problémái. (sz. Csorba Tibor.) ... 101
Weszely Ödön: A korszerű nevelés alapelvei. (Kempelen
Attila.) - - - - - 69
Hírek és aktualitások.
37-38.- 72-74.-105-106.-145-146.-
181-186.-ig.
A Magyar Individuálpszichológiai
Egyesület közleményei.
Biróné Graber Emma: „Higiéné"
a gyerekszobában. - -
Biróné Graber Emma: Kultúrválság és individuálpszichologia. - - - - - - 75
Fodor Károlyné: Jutalom és büntetés. - - - - - 147
Fodor Károlyné: Mit tegyünk a
„rossz" gyerekkel? - - 107
Schorrné Meitner Adrienne: Lányok és fiútársaság. - - 188
Hírek.
38.-78,-110.-190.
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem