Előszó | 11 |
Kormányzati politika | 14 |
Válságmenedzselés: kormányfőbuktatással és generációs helyfoglalással | 14 |
Konfrontatív kormányzati politika a társadalmi törésvonalak mentén | 23 |
Közigazgatás a PR-kormányzás szolgálatában: a 100 lépés programja | 31 |
Kormánypárti fiaskó az elnökválasztáson, arccal Orbán Viktor felé | 38 |
Összegzés-kitekintés: a jövő elzálogosítása folytatódik | 42 |
Gazdaság és politika | 45 |
A gazdaságpolitika fő irányai | 45 |
Mindenről az MNB tehet? | 47 |
Szükség szülte ad hoc költségvetési politika | 50 |
Alultervezett kiadások - felültervezett bevételek | 51 |
Örökség | 54 |
Áfa - részletesebben | 55 |
Néhány szó az autópálya-építésről és a PPP-ről | 57 |
Privatizáció | 60 |
Stratégia | 65 |
A Gyurcsány-kormány agrárpolitikája | 69 |
Reálfolyamatok a mezőgazdaságban | 69 |
A kormány agrárpolitikája | 78 |
Tények és értékelés | 90 |
Foglalkoztatáspolitika | 92 |
A Gyurcsány-kormány foglalkoztatáspolitikai célkitűzései | 92 |
A Medgyessy-kormány öröksége: munkaerő-piaci helyzetek 2004 végén | 98 |
A Medgyessy-kormány foglalkoztatáspolitikai kudarcának fő okai | 101 |
2004 évge: gazdaságpolitikai kényszerpályán a Gyurcsány-kormány | 109 |
Munkaerő-piaci helyzet 2005 első fél évében | 111 |
A Gyurcsány-kormány foglalkoztatáspolitikája: bátortalan lépések a munkahelyek megőrzésének támogatása irányába | 114 |
Összefoglalás | 115 |
Függelék | 118 |
Nemzeti Fejkesztési Terv II. | 123 |
Az NFT jogi státusáról | 125 |
Elnevezés | 126 |
Az egyeztetés menete | 127 |
Az egyeztetés deklarált célja | 128 |
Megközelítési és működési problémák az NFT előkészítésében | 130 |
Kompetenciazavarok | 133 |
Időzítési kérdések | 134 |
Kapcsolatok a fejlesztési koncepciók között | 135 |
A prioritások vagy kiemelt fejlesztési irányok kiválasztása | 135 |
A jelenlegi helyzet és a jövőbeli célok között feszülő ellentmondások | 136 |
Területfejlesztés | 137 |
Törvénymódosítás, viták és azok hatásai | 139 |
A területfejlesztés irányítása, személyi kérdések | 142 |
Szerkezeti és financiális átalakítások | 144 |
Működési zavarok az NFT körül | 147 |
"Vidékfejlesztési offenzíva" | 149 |
A Magyar Fejlesztési Bank | 152 |
A 2004-es esztendő teljesítményének fő jellemzői és a 2005-ös elképzelések | 152 |
A bank mérlegének és eredményének alakulása 2004-ben | 155 |
A bank által indított hitelprogram néhány jellemzője | 162 |
Az MFB-től elkerült társaságok helyzetének alakulása | 169 |
A bank küldetésének alakulása | 174 |
Public Private Partnership (PPP) programok | 179 |
Az autópálya-építés programja és finanszírozása | 182 |
Önkormányzatok | 188 |
A Medgyessy-kormány hagyatéka | 188 |
Új kormány - új kormányprogram | 190 |
Finanszírozási anomáliák | 193 |
Új törvények és törvényváltozások | 205 |
Önkormányzati területpolitika | 209 |
Közlekedéspolitika | 217 |
Közúti közlekedés | 217 |
Magyar Államvasutak | 223 |
Volán-társaságok | 232 |
A Budapesti Közlekedési Szövetségről | 238 |
Malév | 240 |
Budapest Airport Rt. | 246 |
A magyar polgári légi közlekedés és a magyar légtér biztonsága | 252 |
Mahart, dunai kikötők | 253 |
Az építőipar | 259 |
Kormányzati képviselet | 259 |
Az építőipar általános helyzete | 260 |
Autópálya-építések, közműépítések | 264 |
Lakásépítések, támogatások | 266 |
Összegzés | 268 |
Energiapolitika | 271 |
Az örökség | 271 |
Energiapolitika a jelenlegi ciklusban - általános jellemzők | 272 |
Az EU-csatlakozáshoz kapcsolódó jogharmonizációs feladatok | 272 |
Privatizáció | 276 |
Piacnyitás | 279 |
Hatósági árak | 290 |
Összegzés | 295 |
Társadalom-jog-politika | 296 |
Új ember - avagy feloldozás a reformkonfliktusok alól | 296 |
A "normális ember" és programja | 298 |
Rácz programja miniszteri kinevezésekor | 300 |
Kettős népszavazás - avagy a kegyelmi időszak vége | 302 |
Kettős hatalom az egészségügy vezetésében | 306 |
Magánosítás döccenőkkel | 308 |
21 "lépés" | 310 |
Összegzés | 314 |
A narratívák háborúja - a családi kedvezmény | 316 |
Előzmények - az Orbán-kormány családpolitikája | 318 |
A választások után - a Medgyessy-kormány korrigál | 324 |
A családi kedvezmény igénybevétele | 326 |
A választások után - a jóléti rendszerváltás csődje | 331 |
A közgazdasági alapok - az ellennarratíva | 356 |
Oktatáspolitika | 369 |
Politika és közigazgatás | 370 |
Ágazati politikák | 380 |
Kulturális kormányzat-kulturális politika | 392 |
"Drukkolok Önöknek" | 392 |
Hiller nagy programjának hatása | 394 |
Magyar kulturális stratégia - Kulturális kiáltvány | 399 |
NKA | 400 |
Az egyeztetés hiánya | 402 |
PANKKK-tól az Operáig | 404 |
A filmtől az örökségvédelmig | 406 |
Az adó-visszaigénylés nehézségei | 409 |
Információs társadalom | 411 |
Bevezetés | 411 |
Új miniszterelnök: új seprő jól seper | 411 |
Kétfejű sas helyett háromfejű kutya | 414 |
Amit a költségvetési számok mutatnak | 416 |
Rémálom a Dob utcában | 420 |
Az OM játékai | 426 |
A sötét ló - az EKK | 426 |
Vissza a jövőbe - mégis inkább IKB? | 429 |
Egyedül a pályán - a Gyurcsány-kabinet médiapolitikai prioritásai | 432 |
Közszolgálati intézmények - nemzeti tájékoztatás vs. kormánypropaganda | 433 |
Magyar Televízió | 434 |
Duna Televízió | 441 |
Magyar Rádió | 442 |
Magyar Távirati Iroda | 445 |
Kereskedelmi műsorszolgáltatók szolgálatában | 447 |
Digitalizáció - avantgárd nézetek és hamis ígéretek | 456 |
A véleményszabadság érvényesülésének kérdései | 457 |
Összegzés | 459 |
Jogpolitika | 460 |
A kormányváltás közjogi kérdései | 462 |
Az új alkotmány ötlete | 464 |
Népszavazás a kettős állampolgárságról | 466 |
Egyenlő elbánás | 469 |
Független intézmények kormányzati befolyásolás alá vonása | 473 |
Csak röviden | 475 |
Belügy, rendvédelem | 479 |
Zavar és folyamatos stratégiagyártás | 481 |
Regionalizáció, önkományzatok, közigazgatás-szervezés: céltalanság, átszervezés, személycserék, beszerzések | 482 |
Rendvédelem: átszervezés, feltételhiány, hibák és hallgatás | 486 |
A továbbiakban csak a remény | 495 |
Áttörés vagy "államosítás"? | 496 |
Az MSZP-SZDSZ-kormány civil tevékenysége | 497 |
Nemzeti Civil Alapprogram és Országos Civil Érdekképviselet | 501 |
Az NCA szervezeti felépítése | 502 |
Az NCA működésének első évi tapasztalatai | 505 |
A pártalapítványok létrehozásáról és támogatásáról szóló törvény | 506 |
A szektor főbb változásai | 507 |
A nonprofit szektorra vonatkozó tartalmi problémák összefoglalása | 513 |
Összegzés | 513 |
Külpolitika és védelempolitika | 515 |
Geopolitikai környezet - Magyarország a nemzetközi politikában | 515 |
Ázsia éve a magyar külpolitikában | 519 |
Oroszországtól a Vatikánig | 519 |
Közel-Kelet és Irak | 521 |
Külföldi vélemények | 524 |
Kormányzati érdekérvényesítés és jelenlét az Európai Unióban | 525 |
Magyarságpolitika a Gyurcsány-kormány első évében | 549 |
Védelempolitika és haderőreform | 573 |
Biztonsági környezet | 573 |
A kormányprogram honvédelmi része | 576 |
A finanszírozási háttér összeomlása | 578 |
A megszorítások hatása a haderőreformra | 580 |
Szervezeti átalakítás | 582 |
Külföldi szerepvállalás | 584 |
A Zengő-ügy | 586 |
Összegzés | 586 |
A Gyurcsány-kormány első évének fontosabb kormányzati hírei | 588 |
A kormányválság kronológiája | 600 |