1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A jó modor ábécéje

talpraesett üzletembereknek

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Helikon Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 13 cm
ISBN: 978-963-227-124-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mosolyogjunk vagy kérjük ki magunknak, ha főnökünk az ügyfelek előtt megaláz bennünket? Hogyan és kivel illik csevegni az irodaház liftjében? Szabad-e azt mondani egy ázsiainak, hogy "köszönöm, nem"? Hogyan bánjunk az alkalmatlan időben betoppanó vendéggel? Nem mindig egyszerű magabiztosan és talpraesetten viselkedni az üzleti világban. Pedig a jó modor és a határozottság egyszerre elengedhetetlen a karrierhez.
Gabriele Schlegel ennek a területnek a szakértője, az üzleti viselkedés előadója a bonni főiskolán. Sokéves tapasztalattal rendelkezik a diplomácia területén, számtalan üzletembert és politikust kísért el tárgyalásokra, hogy segítségükre legyen - például abban, hogyan hárítsák el a nem kívánatos tegeződést, vagy hogyan illik üdvözölni a tárgyalópartnert - az Egyesült Államokban vagy akár Szingapúrban. Könyvében a jó modor legalapvetőbb kérdéseire ad választ, felkészít nemzetközi tárgyalásokra, de a hazai elegáns viselkedésre is.

Tartalom

Csevegés
Ha a vendég a falat nézi: partvonalon kívül, nagyobb társaságban11
Elegáns búcsú: a névjegykárya segít a távozásnál, a beszélgetőtárs megtalálásánál, és a szűrő szerepét töltheti be13
"Jut eszembe": a legjobb segédlet a pimaszkodás elhárításához15
Kínos csönd a liftben: a csevegés nem alkalmas elmélyült vitákra17
Félelem a csöndtől: a kötetlen csevegésnek nincs tétje19
Udvariatlanság-e szakzsargon használata?21
Kínos helyzetek
"Ne szóljon most közbe, Hildegard": ammikor senki sem meri megmondani a főnöknek, hogy nyitva a slicce23
Hogyan térítsük észre őket, ha ketten megfeledkeznek a jó modorról?25
A munkatársak dohognak: a főnöknek hatástalanítania kell a "bűzbombát"27
Kettő helyett hat vendég érkezik: a legjobb védekezés a lerohanás ellen a munkahelyen és a magánéletben29
"Hívjon csak Meier úrnak!"; avagy hogyan hárítsuk el a nem kívánt tegeződést?31
Bemutatkozás, megszólítás, kapcsolatteremtés
Összegabalyodva, mint a szarvasok: jobbról balra vagy balról jobbra puszilkodjunk?33
Végtelen várakozás: megtanulhatnának viselkedni a telefonos ügyfélszolgálatok munkatársai35
"Ha majd vécés néni leszel": mindenhol mindenkinek meg kell adni a tiszteletet37
"Bemutathatom? - az üdvözlés tükrözzön megbecsülést39
"Excellenciás úr" - akinek kijár; de a saját címeinkkel ne dicsekedjünk41
Mobil és vezetékes
Amikor szüntelenül csöng a mobil: csak a főnök hívására kell kínosan ügyelni43
"Nem adom meg a számomat!" - a mobilszám ajándék, elkérni nem szabad45
"Nem zavarok?" - ha a hívó fél észre sem veszi, hogy az idő alkalmatlan a beszélgetésre47
Karácsony és más ünnepek
Szép kis ajándék: karácsonykor nagy a melléfogás veszélye49
Érezze jól magát a vendég! A bajorok képtelenek szórakozni a kölni népszínműveken51
A szónok szerzett joga: öt percnél ne tartson tovább az ünnepi beszéd53
Hivatalos étkezések
Senki ne egyen egyedül tiramisut: a bőség zavara az étteremben az üzleti ebédnél55
Az ültetési rend nem hazudik: elárulja a helyed, mennyire vagy fontos a vendéglátónak57
A bor mint időzített bomba: sokba kerülhet, ha a vendég rendel59
Meghívnak, de rád se bagóznak: ezt olykor szóvá is teheti az elhanyagolt vendég61
A "kitartás" nem éppen erény: a pontos távozás az udvariasság jele az Egyesült Államokban63
"Az Erzsi mellett szeretnék ülni": a vendéglátó rendezői szerepben65
Összecsendül két pohár; az üzleti ebédnél tilos vajat kenni, és nem hiányozhat a só az asztalról67
Az utolsó sajtgolyó: hogyan válik kemény csatává és magányosít el a svédasztal69
A húsgombóc mint B terv: svédasztal őrséggel és karmesterrel71
Az asztalkendő nem díszpárna: ha kell, a vendéglátó is leveti magát a szakadékba73
Tunkolni és a levest fújni tilos, de a krumlit késsel nyugodtan szétvághatjuk75
A pincér neveli a vendéget: balra vagy jobbra, előtte vagy utána - ez itt a kérdés77
Bízzunk partiszervizre: az otthon rendezett üzleti találkozó nem feltétlenül lidércnyomás79
Akár az állatkertben: amikor a dohányosokat az ablakon át bámulják a nem dohányosok81
Az utolsó pohár állva - mikor szabad a vendégnek angolosan távoznia és mikor nem83
Öltözködési és viselkedési szabályok
Mikor lehet rajtunk a napszemüveg munka közben, és mikor vegyük le? - a szerző végakarata85
A szmokingban a kisugárzás a lényeg. Mit vegyünk föl, ha a kívánt öltözék "black tie"?87
Csak mackómintás nyakkendőt ne! Mit tegyünk, mit ne tegyünk, ha a jelszó: "ünnepi öltözék"89
Az illemért meg kell izzadni! Miért kötelező a munkahelyen a nejlonharisnya és a térdzokni?91
Hogyan bánjunk a főnökökkel és a beosztottakkal?
Amikor sérteget a főnök: hogyan mentsük a menthetőt, ha felsülünk a munkahelyünkön?93
A dicséret erős ösztönző: etikett kérdése a munkatársak megdicsérése95
Kellemes ünnepeket! - kézfogással. Karácsonykor ne küldjünk e-mailt a dolgozóknak97
Ne menjünk kollégáink idegeire! Találjuk fel magunkat az új munkahelyen - főnökként és beosztottként egyaránt!99
Egy tálka keksz húsz embernek? A főnök legyen az első, aki kávéval kínálja a vendéget101
Mások íróasztala tabu - még a főnök számára is103
Jó modor külföldön és útközben
A nagyfőnökök is kedvelik az apró ajándékokat105
Harc a karfáért: a repülőgépen fokozottan figyeljünk egymásra, mert nagyon szűk a hely107
Mint az előgyújtás a dízelmotornál: az amerikaiak még az udvariasságból is hasznot húznak109
Dicséret nélkül nem megy a szekér: mit ne mondjunk az amerikaiaknak111
Ami az amerikaiak csevegéséből elleshető: "How are you?"113
Gong Xie Fa Cai: nehéz eligazodni a kínai holdújévünnep szabályai között115
Ne oktassunk ki senkit: fogjuk fel mutatványnak a külföldiek előtt tartott beszédet és prezentációt117
Ne faljuk fel az utolsó fogást: Ázsiában nem bocsátják meg a megszégyenítést119
Utószóként
Mobilos illemkódex121
Helyes válaszok126
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem