kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Alfa Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 253 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-8253-02-9 |
Előszó a színésznek | 5 |
A játék hatalma | 9 |
Bevezetés | 11 |
A színész szempontja | 13 |
A színjátszás valódi | 17 |
A színjátszás kapcsolatteremtés | 18 |
A közönség szerepe | 19 |
Kölcsönhatás és alakítás | 20 |
Az integrált színész | 21 |
A szituáció eljátszása: kifelé magunkból | 27 |
A szituáció és a körülmények | 29 |
Győzni | 31 |
A feladatok | 34 |
Játékok és meta-játékok: improvizációk | 35 |
Nyerni: a jelen és a jövő | 39 |
A jövő | 42 |
Feladat kontra motiváció: Kibernetikai analízis | 43 |
Visszajelzés és visszajelzési hurok | 46 |
Kapcsolatteremtés | 48 |
A színész mint megfigyelő | 50 |
Sebezhetőség | 52 |
Elvárások | 55 |
Ideális jövők: összefoglaló | 57 |
A szituáció eljátszása: belebújni a másik bőrébe | 61 |
Kölcsönhatás | 64 |
A győzelmek kivívása: sikeres kölcsönhatások kialakítása | 66 |
Érzelem | 74 |
Taktikázás (célratörés) | 78 |
Meta-taktika | 81 |
A fenyegető taktikák | 81 |
A meggyőzés | 85 |
A meggyőzés taktikája | 86 |
A taktikák eljátszása | 90 |
A veszély és az ismeretlen: a dombról lesikló sielő | 93 |
Összefoglalás: taktika kölcsönhatás | 95 |
A szerep eljátszása | 97 |
Jellemábrázolás: A karakter énközpontúsága | 98 |
Szubjektív átalakulások | 99 |
Akadályok felállítása a jellemábrázolás folyamán | 102 |
Győzelmek és előre elhelyezett akadályok | 103 |
Valami ellen játszani | 108 |
Különleges akadályok választása | 111 |
Mások jellemzése: kölcsönös jellemábrázolás | 113 |
A másik emberre alkalmazott "mágikus mintha" | 115 |
A múlt kivetítése a jövőbe | 117 |
A magánközönség | 120 |
A magánközönség és a színjátszás | 123 |
A magánközönség és Isten | 124 |
A karakter gondolkodása | 128 |
Taktikai önjellemzés | 131 |
A karakter álarcviselése | 134 |
Taktikai emóció | 136 |
A színházi kellékek és a színpadi mesterség | 140 |
A szereplő élvezi az életet | 143 |
Önalakítás: a smink | 146 |
Összefoglaló | 148 |
A stílus eljátszása | 149 |
A színházi stílusok eljátszása | 154 |
A stílust belehelyezzük a többiekbe | 157 |
A darab világa | 160 |
A stílus mint fegyver | 164 |
A darab világának élvezése | 165 |
A darab világa: Shakespeare beszédstílusai | 166 |
Fizikai stílusok | 171 |
Hogyan kell eljátszani a stílusokat? | 173 |
Egy stílus felépítése: a rendező szerepe | 182 |
A stílus összefoglalása | 185 |
Az előadás eljátszása | 189 |
A színpadiasság: a színjátszás legfelső szintje | 191 |
A teatralitás | 194 |
A karakter mint hős | 197 |
A hallgatóság, mint kórus | 203 |
A Shakespeare-i monológ | 206 |
A képzeletbeli közönség-kórus | 212 |
A magánközönség a közönség soraiban | 213 |
A bemutatás, a tálalás | 221 |
A játék hatalma-szintézis | 225 |
A színjátszás egyensúlya | 226 |
A tudat felépítése | 227 |
A jelenlét | 231 |
A képesség | 233 |
Veszély | 236 |
A színjátszás megerősítés | 239 |
Az előadás életigenlés | 241 |
Védekezések | 243 |
A játék hatalma | 247 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.